HELP! wat is de beste laptop voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn stage moet ik een laptop hebben waar ik goed mee kan monteren (video's). Nu typ ik dit bericht op een Chromebook dus dat gaat hem zeker niet worden. Ik heb al gedacht aan een desktop pc, maar aangezien ik vaak aan het reizen ben lijkt het mij makkelijker om een laptop te kopen. Ook game ik soms wel eens, dus een goeie videokaart is ook een must. Ik ben echt niet de slimste als het over laptops gaat dus daarom hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen zodat ik een goede keuze kan maken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor mijn stage moet ik met Adobe Premier werken, en dan wel echt intense edits die ik moet maken. Ik heb zelf wel al het een en andere speurwerk gedaan via youtube.
Ik weet dat ik een ;
- I7 processor met een quad processor
- minstens een SSD geheugen kaart
- en een goede videokaart
nodig heb

ook zou ik het fijn vinden als de accu zo rond de 10 mee gaat en ook lekker compact goed te tillen is. .

Mijn budget word steeds groter, dus dat is geen probleem. Maar 3000 euro neerleggen voor een laptop gaat mij toch echt te ver

Ik heb wel al een paar laptops op het oog:
- Macbook pro 15 inch i7
- Razer Blade 14 inch (alleen waar kom ik aan een razer blade in NL?)
- Dell XPS 15 inch

Ook lijkt het mij vet om de Razer Blade Stealth 12,5 inch te kopen, waar helaas wel een dual core inzit. Maar ik zag dat je die dan aan de Razer Blade core kan koppelen en zo een volwaardige desktop PC hebt. Of is dat het geld niet waard?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en als ik ergens onduidelijk ben geweest zou ik dat graag willen horen. :*)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:30

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Voor een stage moet je geen laptop aanschaffen, die laptop/computer is de verantwoordelijkheid van je stagebedrijf.

Verder heb je best wel eisen, die niet makkelijk te combineren zijn;
i7 en goede GPU maar ook compact/licht en 10 uur batterij.
(een gaming laptop met 10 uur batterij zal zeker niet licht en compact zijn)

Hierbij lijkt heb mij handig om te bepalen hoe groot het schermformaat mag zijn, omdat je nu modellen aangeeft tussen de 12,5 en 15 inch. (daar zet echt een groot verschil in)
Welke programma's gebruik je zelf? (zijn die ook beschikbaar op mac?)
Over welke games hebben we het en wat zijn je verwachtingen?

[ Voor 20% gewijzigd door zekerpixels op 18-04-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie

Het is een stage bij een klein bedrijf, dus ik heb afgesproken om zelf een laptop aan te schaffen.

Zelf gebruik ik Adobe Premier, op de PC van een vriend van mij, dat ook prima op een macbook werkt.
Het liefst zou ik het beeldscherm niet groter willen dan 15 inch, maar een 17 inch laptop zou ik ook niet als te erg vinden (als die maar niet te zwaar is) en een 12,5 inch laptop (zoals de razer stealth) zou ik alleen kopen als ik ook de razer core zou aanschaffen, zodat ik een goede laptop heb en als ik thuis ben ook nog eens een beest van een desktop en geen meerdere PC's hebt (zoals een minder goede laptop en een zeer goede desktop)
En ik ben niet echt een fanatieke gamer, met games bedoel ik dus league of legends en skyrim. die ik wel in ultra settings wil kunnen spelen met 60 fps.

Eigenlijk zoek ik meer naar een ultrabook dan naar een gaming laptop.
Mijn prioriteiten gaan toch wel naar portabilty en langdurig gebruik zonder oplader( hoeft geen 10 uur te zijn maar wel minimaal 6/7 uur) en die ook nog eens een goede prestatie neerzetten (geen overkill, maar gewoon precies goed voor mijn gebruik niveau)