Hallo allen,
Ik ben na 7 jaar toe aan een nieuw systeem om op te werken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een workstation waar ik voor mijn studie (informatica) goed op wil kunnen werken. Programmeren, algoritmes testen, eventueel op de GPU zal wel gebeuren. In de avonduren game ik graag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1000 euro gaan zitten. Iets er overheen mag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een monitor (1080p) die ik wel wil vervangen, maar dat komt later en niet uit dit potje.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende in gedachten:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag AMD Ryzen willen proberen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mag er wel mooi uit zien (rood/zwart) combi bijvoorbeeld, maar dit is geen harde eis
Ga je overklokken?
Ik wil de Ryzen 5-1600 iets hoger draaien ( rond de 3.7GHz )
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel over het geheugen. Ik heb gelezen dat Ryzen beter werkt met sneller geheugen, maar ik weet niet of dat bugfree werkt met dit moederbord. Misschien kan ik met 3000Mhz ook af
Verder heb ik graag een micro ATX moederbord + case, maar dit moet wel toelaten dat de Ryzen overgeclocked kan worden. Laat dit mobo dat toe?
De laatste keuze die ik nog moet maken is die van de grafische kaart. Ik heb ook de optie om een 2 jaar oude GTX 980 van een vriend over te nemen voor zo'n 200 euro, maar ik kan ook nog wachten op de RX 580.
Zouden jullie mij hier in kunnen helpen?
Bedankt!
Ik ben na 7 jaar toe aan een nieuw systeem om op te werken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een workstation waar ik voor mijn studie (informatica) goed op wil kunnen werken. Programmeren, algoritmes testen, eventueel op de GPU zal wel gebeuren. In de avonduren game ik graag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1000 euro gaan zitten. Iets er overheen mag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een monitor (1080p) die ik wel wil vervangen, maar dat komt later en niet uit dit potje.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende in gedachten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 234,99 | € 234,99 |
| 1 | Gigabyte GA-AB350M-Gaming 3 | € 98,49 | € 98,49 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 263,01 | € 263,01 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 11,95 | € 11,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 165,- | € 165,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.035,34 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag AMD Ryzen willen proberen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mag er wel mooi uit zien (rood/zwart) combi bijvoorbeeld, maar dit is geen harde eis
Ga je overklokken?
Ik wil de Ryzen 5-1600 iets hoger draaien ( rond de 3.7GHz )
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel over het geheugen. Ik heb gelezen dat Ryzen beter werkt met sneller geheugen, maar ik weet niet of dat bugfree werkt met dit moederbord. Misschien kan ik met 3000Mhz ook af
Verder heb ik graag een micro ATX moederbord + case, maar dit moet wel toelaten dat de Ryzen overgeclocked kan worden. Laat dit mobo dat toe?
De laatste keuze die ik nog moet maken is die van de grafische kaart. Ik heb ook de optie om een 2 jaar oude GTX 980 van een vriend over te nemen voor zo'n 200 euro, maar ik kan ook nog wachten op de RX 580.
Zouden jullie mij hier in kunnen helpen?
Bedankt!