20MB/s write speed op M2 NVMe SSD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rubentjuuuhh
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:00
Hoi allen,

Ik heb al een tijdje een HP Pavilion 15-bc035nd met daarin een NVMe SAMSUNG MZVLV256 SSD
Het viel mij op dat de SSD erg slecht presteerde waarna ik even een benchmark heb gedraaid

Zie hier de resultaten:
Afbeeldingslocatie: https://kominherstel.nl/ruben/cdm.jpg

Ik heb de samsung magician tool geprobeerd. Deze is niet compatible....
Heeft iemand ervaring met deze snelheden of een idee hoe dit valt te verbeteren?

Wat ik in ieder geval weet:
-Ik draai "gewoon" windows 10 :P
-Trim staat aan
-Het "hoge prestaties" energie-schema heeft geen invloed op de (write) performance

[ Voor 84% gewijzigd door rubentjuuuhh op 17-04-2017 22:02 . Reden: ... ]

Beste antwoord (via rubentjuuuhh op 18-04-2017 12:50)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:48
Misschien ook even op zoek gaan naar naar bios-updates en evt drivers van je moederbord. Blijft natuurlijk een samenspel van componenten.

Alle reacties

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-01 09:27
Vreemd dat je Samsung Magician niet kan gebruiken in combinatie met een Samsung M2 Nvme drive? Welke opslagcontroller software heb je geladen? Recent (17-03-2017) is er door Samsung versie 2.2 uitgekomen van hun Nvme controller driver/software. Misschien dat dit wat brengt? Of anders kijken of je de meest recente firmware gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door bluecupra op 18-04-2017 10:43 ]

• rubentjuuuhh
Ik heb NVMe driver 2.2 gisteren geïnstalleerd voor een benchmark in magician. (Dit is het enige wat ik dan ook aan magician heb)
Het mocht echter niet baten. De writespeed lag op 21 MB/s na installatie van de driver. Ook apparaatbeheer vindt geen nieuwere driver voor het apparaat. Ik ben nu bezig met een driver-scan. Misschien dat dit iets verandert aan de schrijfsnelheid...

Acties:
  • Beste antwoord

• analogworm
Misschien ook even op zoek gaan naar naar bios-updates en evt drivers van je moederbord. Blijft natuurlijk een samenspel van componenten.

• rubentjuuuhh
analogworm schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:48:
Moederbord/chipset drivers hebben het probleem opgelost _/-\o_
Bedankt voor je tijd
Afbeeldingslocatie: https://kominherstel.nl/ruben/cdm2.jpg

Scheelt toch toch bijna een factor 10:)

• analogworm
Dat ziet er in ieder geval beter uit d:)b
Pagina: 1