Vraag

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:04
Hallo allen,

Zojuist heeft mijn TV (denk ik) de geest gegeven. Opeens doet de rechterhelft van het beeld raar (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/So5GbIEn09ffnczuBPEGdy9Y/medium.jpg

Ik heb de winkel al gemaild, de TV is nog niet zo oud. Ik was echter nieuwsgierig, dus heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? De rechterhelft van het beeld lijkt ´versnipperd´. Het lijkt niet aan de randapparatuur te liggen, want als ik alles afkoppel zie ik het nog steeds (in het menu bijvoorbeeld). Het lijkt me dat er een soldeerinkje of een adertje gebroken is ofzo?

Voor de volledigheid, het gaat om een Panasonic TX-60CX750E.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het blokkkerige doet mij denken aan de signaalverwerking. Het is een lcd, als er iets mis zou zijn met de lcd kabel (intern) dan zou je het over het hele beeld moeten zien, en dat is niet het geval. de pixels zelf lijken ook in orde.

Edit wat ik zeg klopte niet helemaal, sommige lcd tv's hebben blijkbaar verschillende lcd kabels die naar het scherm lopen. Ik heb wel ervaring met mijn laptop waar ik als ik op een bepaalde plek druk het rode kanaal op tilt slaat op het lcd. kenmerkende strepen van onder tot boven. Vaak om en om. Dit lijkt er dus niet op omdat het blokken zijn en geen (verticale) strepen. ook bij een andere oude laptop kreeg ik verticale strepen bij een verkeerde (LVDS) kabel.

Kleuren zijn bij jou wel gewoon normaal?

[ Voor 53% gewijzigd door mrc4nl op 17-04-2017 20:37 ]

ora et labora

Bensimpel

Positieve meneer

Dit lijkt er wel erg op

dus, doe eens een hele powercycle? even alle kabels eruit en paar minutjes wachten

[ Voor 33% gewijzigd door Bensimpel op 17-04-2017 20:25 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

• ktf
mrc4nl schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:20:
kenmerkende strepen van onder tot boven. Vaak om en om. Dit lijkt er dus niet op omdat het blokken zijn en geen (verticale) strepen. ook bij een andere oude laptop kreeg ik verticale strepen bij een verkeerde (LVDS) kabel.
Er zijn wel 6 haarlijntjes te zien (6 x 1 kolom pixels zeg maar), daar waar het beeld 'verspringt'. Die hebben een paars kleurtje, dus ik denk precies de blauwe en rode subpixel samen ofzo.
Kleuren zijn bij jou wel gewoon normaal?
Sommige kleuren blijven hetzelfde, sommige niet.
Bensimpel schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:23:
dus, doe eens een hele powercycle? even alle kabels eruit en paar minutjes wachten
Helaas, ondertussen al 3x gedaan, geen resultaat. Ik zal vannacht de stekker er wel uit laten.

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ktf schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:48:
[...]

Er zijn wel 6 haarlijntjes te zien (6 x 1 kolom pixels zeg maar), daar waar het beeld 'verspringt'. Die hebben een paars kleurtje, dus ik denk precies de blauwe en rode subpixel samen ofzo.
dat een complete rij subpixels niet werkt is mogelijk, maar slechts 6 lijntjes lijkt mij dan weer vrij weinig. :/
[...]

Sommige kleuren blijven hetzelfde, sommige niet.
sommige kleuren over het hele scherm? of alleen over het blokkerige gedeelte?
op de foto lijkt je scherm nogal "groen licht" te geven
] sorry kon het niet laten :>

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 17-04-2017 21:03 ]

ora et labora

• ktf
mrc4nl schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:57:
dat een complete rij subpixels niet werkt is mogelijk, maar slechts 6 lijntjes lijkt mij dan weer vrij weinig. :/
Ik heb er nog eens goed naar gekeken, het is geen heel rijtje, maar als je van veraf kijkt lijkt het een lijntje. Het is net zo goed een soort 'ruis'.
sommige kleuren over het hele scherm? of alleen over het blokkerige gedeelte?
op de foto lijkt je scherm nogal "groen licht" te geven
Ik vreesch dat dat aan de smartphone ligt, omdat ik te lui was een fatsoenlijke camera te pakken. Ik heb hier ook nog eens goed naar gekeken: het lijkt erop dat hij de kleuren ook flink verhaspelt. In het menu kloppen de kleuren gewoon (want daar is de achtergrond egaal van kleur), maar bij veelkleurig beeld maakt hij er ook een veelkleurige soep van.

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ktf schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:24:
[...]

Ik heb er nog eens goed naar gekeken, het is geen heel rijtje, maar als je van veraf kijkt lijkt het een lijntje. Het is net zo goed een soort 'ruis'.

[...]

Ik vreesch dat dat aan de smartphone ligt, omdat ik te lui was een fatsoenlijke camera te pakken. Ik heb hier ook nog eens goed naar gekeken: het lijkt erop dat hij de kleuren ook flink verhaspelt. In het menu kloppen de kleuren gewoon (want daar is de achtergrond egaal van kleur), maar bij veelkleurig beeld maakt hij er ook een veelkleurige soep van.
Heb je de hdmi kabel al geprobeerd om het tv signaal uit te sluiten?
is ook makkelijker egale achtergrond te "projecteren"

ora et labora

• ktf
Ik begrijp je vraag niet? Ik heb de TV al getest met alle kabels los, gewoon in met DVB-T of het menu (smart-TV functies e.d.), overal hetzelfde probleem.

[ Voor 42% gewijzigd door ktf op 18-04-2017 11:57 ]

Pagina: 1