Minimalistisch goed geluid: soundbar of hifi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste Tweakers,

Een jullie vast welbekend probleem: wij willen graag onze huiskamer (3,5 bij 5) vullen met goed geluid.

Da's makkelijk zat, maar dan komen nu de voorwaarden. ;)

1. Minimalistisch. Hoe minder we zien, hoe beter. Ik had grote JBL tafelmodel speakers en een Denon amp, die zijn bij een vorige verhuizing eruit gegaan (en dat was niet alleen de wens van mijn vrouw, ik vond het zelf ook niks in de huiskamer).

2. Desodanks willen we allebei lekker films kunnen kijken met duidelijke spraak en goed geluid, maar ook muziek kunnen luisteren dat niet "storend" overkomt: ik vind veel mindere opstellingen vaak gewoon irritant om aan te hebben.

3. Een soundbar klinkt als een optie voor ons, maar ik ben een beetje op mijn hoede voor de hype. Is er niet ook gewoon een nette 3.1 hifi setup (surround boeit ons niet per se en is qua bekabeling gewoon geen optie - draadloos wel).

4. Aangezien we in de winkel naar dingen als een Bose Soundtouch 300 hebben geluisterd, zal ik het budget ook rond die prijs stellen: 800 euro (maar als het goedkoper kan, graag natuurlijk).

5. Oh ja, streamen etc. Ik heb een Samsung Series 6 TV uit 2009, een PS4 en we kijken Netflix (via de PS4). Streamen over bluetooth etc zou mooi zijn, maar ik vind het ook prima daar een adapter ofzo voor te kopen.

Samenvattend:
1. Klein en/of mooi design. Boekenplank speakers kan ik mee leven, mits ze gewoon in het interieur passen (heb niks met zwarte boxen).
2. We kijken films, series en luisteren muziek via Spotify.
3. Surround is geen must, wel leuk als het kan, maar kabels door de kamer is geen optie.
4. Budget zo'n 500-800 euro.
5. Setup is TV uit 2009 (HDMI maar geen ARC), PS4. Streamen zou leuk zijn, maar accessoires zijn okay.

Dus... wie heeft er een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je je stereo speakers goed kunt positioneren, dus met de TV in het midden, gericht op de luisterpositie met de tweeters redelijk op hoogte dan kun je naar mijn mening prima zonder center speaker. Voor 800 euro scoor je een compacte Nad D3020 + een setje Dali Zensor 3. Enige nadeel is dat die versterker geen HDMI ingang heeft, dus je TV moet wel een optische of coaxiale audio out hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Bigs op 17-04-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Ik wil er overigens niet mee zeggen dat een soundbar geen optie is. Sterker nog, ik zou het liever hebben, ALS ik dan niet aan het overbetalen ben voor gemiddeld geluid.

Maar als zo minimalistisch mogelijk betekent een wat duurdere soundbar die zich toch kan meten met budget hifi... prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Sjah ik heb wel eens een vrij dure Sonos soundbar gehoord, maar elke vorm van stereobeeld ontbreekt en de geluidskwaliteit is gewoon niet 'hi-fi' (waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is, maar zo'n Dali setje klinkt echt vele malen beter). Dus voor actief muziek luisteren vind ik het geen geweldig concept.

[ Voor 18% gewijzigd door Bigs op 17-04-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:05

GforceNL

Out of memory....

Heb zelf recent een soundbar gekocht ivm draadloze surround speakers. Ben er zelf tevreden over. Vrij aardig geluid, wel minder dan Mn losse onkyo en 5.1, maar zeker acceptabel zodra je het eenmaal goed hebt afgesteld.

SONY HT-RT5 :

pricewatch: Sony HT-RT5

[ Voor 17% gewijzigd door GforceNL op 17-04-2017 19:25 ]

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zou gewoon ook eens gaan luisteren naar wat soundbars e.d.
Die zijn er ook voor minder dan 800 te koop.
"goed geluid" is lastig. Sommige hebben versterkers die al het dubbele van je budget kosten.
En speakers die daar nog een hoop centen bovenop gooien.

Zelf voorstander van losse speakers en een AVR.
Maar velen zijn meer dan tevreden met een soundbar. Zeker als surround geen vereiste is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Minimaliseren en goed geluid zijn niet de twee eigenschappen die zich het beste verenigen in mijn ogen.

Aankoopadvies doen we in CEA, ik verplaats het topic die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 22:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

Misschien zo'n soundbar setje van JBL? Zoals deze;
http://www.jbl.nl/home-ci..._color=Black-EMEA#start=1

Dan heb je een soundbar en draadloze subwoofer met ingebouwde Bluetooth ontvanger om muziek te streamen via telefoon of tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:23
Wellicht is de ruark audio r4 iets om naar te kijken?
Heeft Bluetooth, cd speler, USB en radio. Aansluiten kan via tulp of toslink.

Het betreft wel een compact systeem, dus weet zo niet hoe het stereobeeld gaat zijn, maar deze speakers scoren over het algemeen hoge ogen.

Ik heb zelf de mr1 bij de pc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:15

DjVe

Hatsaflats!

Ik stond voor hetzelfde dilemma en na wat luisteren (Denon Heos, Sonos Playbar, Teufel Cinebar TXH) kwam ik tot de conclusie dat je voor +/- €800 een apparaat koopt met vooral foefjes en een matige geluidskwaliteit.

Ik heb vervolgens het budget opgeschroefd naar €1400 en heb uiteindelijk gekozen voor een Arcam Solo Bar + Sub. Klinkt echt goed en doet weinig onder aan een traditioneel stereo systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
DjVe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:34:
Ik stond voor hetzelfde dilemma en na wat luisteren (Denon Heos, Sonos Playbar, Teufel Cinebar TXH) kwam ik tot de conclusie dat je voor +/- €800 een apparaat koopt met vooral foefjes en een matige geluidskwaliteit.

Ik heb vervolgens het budget opgeschroefd naar €1400 en heb uiteindelijk gekozen voor een Arcam Solo Bar + Sub. Klinkt echt goed en doet weinig onder aan een traditioneel stereo systeem.
Je slaat daar wel precies de spijker op z'n kop wat betreft mijn angst richting soundbars.

Maar 1400 is wel meteen echt een klap duurder. Heb je voor dat geld dan niet meteen een véél betere hifi installatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik kwam van een aardig mid end set (JBL TiK 2 speakers, sunfire HRS8 subject en een Denon X4000 versterking). En ja dat klinkt op alle fronten beter, maar dat neemt ook behoorlijk wat ruimte in (en is kieskeuriger qua plaatsing).

Dit neemt amper ruimte in en klinkt uit de doos echt bijzonder goed. Gewoon fatsoenlijk in midden gebied en de sub neemt het goed over. Je hebt niet echt het surround effect, maar daarvoor heb ik een Pathé unl pasje ;)

Daarnaast, echt muziek luisteren doe ik vrijwel altijd als ik aan het reizen/werken ben. Daarvoor heb ik een stel goede inears en een open koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Wat vind je van deze review dan? https://www.whathifi.com/arcam/solo-bar/review

Ze worden er niet uitzonderlijk blij van, maar jij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 22:01
Ik snap de hype van de soundbar niet zo en zou er daarom dus ook niet voor kiezen. Het idee is dat het minimalistisch moet zijn, maar dat is een soundbar niet echt, want die hangt meestal vol in het zicht. Dan kies je voor een televisie van een 2cm dik en hang je er een meter brede puist van 8cm dik onder. 8)7

De soundbar tracht vaak nog een beetje stereobeeld te geven en het volledige frequentiespectrum af te dekken. Het gevolg is dat ze groot zijn, maar desondanks toch falen in een breed geluidsbeeld en vaak een waardeloze bas hebben (ook regelmatig kunstmatig opgepompt). Sonos heeft niet voor niets nog een subwoofer in zijn programma.

Stereo is fraaier voor het geluidsbeeld bij muziek en wat intenser bij films. Maar als je de speakers wat verder uit het midden plaatst, dan wordt het onnatuurlijk bij spraak. Daarom is ook de center-speaker geintroduceerd die dat probleem oplost. Die is vaak alleen voor de midden en hoge tonen noodzakelijk, dus kan relatief klein blijven. Lage tonen zijn wat lastiger te lokaliseren, dus een subwoofer (uit het zicht) is daarom vaak een prima oplossing. Klinkt vaak veel beter en ziet er minimalistischer uit dan zo'n lompe soundbar.

Ik zou dan ook eerder kiezen voor twee speakers i.c.m. een verdekt opgestelde subwoofer. Staan de speakers wat verder uit elkaar, dan is een extra center-speaker aan te raden.

De enige meerwaarde van Sonos vind ik het gemak. Voor de televisie kun je met een Logitech Harmony je receiver prima instellen dat je er geen omkijken meer naar hebt, maar dat is wel een werkje. Ga je veel naar streaming muziek (Spotify, ...) dan is de Sonos ervaring qua gebruiksgemakt onevenaarbaar.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
[b][message=50956129,noline]

Ik zou dan ook eerder kiezen voor twee speakers i.c.m. een verdekt opgestelde subwoofer. Staan de speakers wat verder uit elkaar, dan is een extra center-speaker aan te raden.
Dank je wel voor je reactie. Kun je iets aanraden in de door mij aangegeven prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 22:01
Ik wilde alleen aangeven dat ik het concept soundbar een beetje vreemd iets vind en dat ik het niemand zou aanraden. Maar als je geen kabels wilt en maar één apparaat dan bij jij denk ik de doelgroep. Blijkbaar denken er veel mensen zo over, want ik zie ze steeds meer verschijnen.

Probleem met een budget van €800 is dat er ook een receiver bij moet. De Marantz NR1506 is een redelijke receiver (€380) en dan houd je nog €400 over voor de speakers. De Canton Movie 95 (€340) zien er fraai uit en krijgt redelijke reviews. Je moet alleen wel kabels trekken en een subwoofer ergens verdekt kwijt kunnen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Arachas schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:37:
Wat vind je van deze review dan? https://www.whathifi.com/arcam/solo-bar/review

Ze worden er niet uitzonderlijk blij van, maar jij wel.
Alle reviews van WhatHifi neem ik met een korrel zak zout. Er worden regelmatig producten compleet de hemel in geprezen, terwijl ze op andere sites als matig worden neergezet.

Het geluid van de Arcam is wel een beetje "gewoontjes" en klinkt minder bombastisch tegenover veel andere modellen. Ik vind dat wel prettig, want muziek klinkt dan juist erg prettig. Ik zie het juist als een pluspunt: alles klinkt gewoon goed :) Qua film mis je wel een beetje het virtuele surround effect zoals Yamaha dat zo mooi kan met de 5600. Echter is die nogal lomp, duur en klinkt deze qua muziek weer iets minder prettig (niet slecht)

Qua looks... Tja twee speakers op stands nemen gewoon meer ruimte in. Als je dan al een kleinere woonkamer hebt, dan neemt een fatsoenlijk opgestelde installatie vaak toch iets te veel ruimte in. In dat geval is een bar wel een uitkomst, maar het doet pijn in de portemonnee ;)

Het staat bij mij nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/e8k5n7.jpg

Ik vind dat toch best fraai staan zo :)

[ Voor 11% gewijzigd door DjVe op 19-04-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Zitten alle snoeren in de muur? Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Voorzetwandje en deze laten stucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

@Arachas Kwam laatst misschien wel een aardige optie voor je tegen: https://www.podspeakers.com

Ze zijn er in diverse prijsklassen en er zijn assescoires voorhanden waarmee je ze fraai op kunt hangen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Aan dat setje dacht ik ook nog. Maar er zijn wel aardig wat negatieve reacties hier op tweakers in reviews van mensen die hem aangeschaft hebben. Lijkt mij niet verkeerd om, voor een eventuele aanschaf, hen te bevragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 13:37

jeka

Support your local club.

Ik ben tevreden met mijn Heos Soundbar. Prima geluid, draadloze subwoofer en speelt alles wat ik wil. Van mijn TV (aangesloten met hdmi) Spotify, Tunein radio en streamen van mijn NAS.
Ben geen Audiofiel. Heb het ook aangeschaft voor het streamen van muziek en voor het beter geluid dan de tv. En de vrouw wil natuurlijk geen losse boxen met een dikke reciever :+

[ Voor 32% gewijzigd door jeka op 26-04-2017 09:08 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 12:14
Voor mij hetzelfde als @jeka hierboven. Maar ik heb een Yamaha YSP 2500

Ik ben er erg tevreden mee. Het geluid vind ik meer dan prima. Moet zeggen dat de soundbar voor al uitblinkt bij films en gamen.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Laatst online: 13-06 09:41
Mavi86 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:42:
Voor mij hetzelfde als @jeka hierboven. Maar ik heb een Yamaha YSP 2500

Ik ben er erg tevreden mee. Het geluid vind ik meer dan prima. Moet zeggen dat de soundbar voor al uitblinkt bij films en gamen.
Ik ben de YSP-2500 aan het overwegen. Ik zit echter in mijn woonkamer, tegenover mijn TV, muur direct achter de bank waarop ik zit. Links rolgordijn, rechts de rest van mijn woonkamer met aansluitend de keuken. Absoluut dus niet de ideale opstelling om de krachten van het 'virtuele surround' te laten schijnen qua geluid kaatsen van de muren. Hoe is dat bij jou? En maak je gebruik van deze surroundfeatures?

Verder was ik ook erg bang voor de 16 boxjes van "slechts" 2.8cm. Ondertussen ben ik wel bij de Mediamarkt geweest om wat ervaring met soundbars op te doen en ben ik verrast met wat voor geluid er uit zulke kleine boxjes kunnen komen.

Zit ook sterk de Samsung HW-K650 te overwegen. Een stuk minder boxjes in uiteraard een andere prijsklasse, maar die klonk toch wel erg netjes tijdens mijn bezoek aan de Mediamarkt. Ook vergeleken met de JBL SB350/Harman-Kardon SB20 in dezelfde prijsklasse. De YSP-2500 hadden ze helaas niet, dus kon niet echt vergelijken.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 12:14
Het surround gedeelte ben ik nog mee aan het experimenteren. Ben paar weken geleden verhuist en er wordt nog wat geschoven met de meubels. Op t moment werkt het redelijk. Het geluid van voren, rechts en rechtsachter kan ik goed onderscheiden. Van links hoor ik het van een kant. Nog niet helemaal zoals het zou moeten dus :) maar het geeft sowieso een heel ruimtelijk geluid. Dus misschien nog niet helemaal surround maar al wel heel ruimtelijk. De speakers zijn misschien niet zo groot maar kwa volume kom ik niks te kort. Ik zou je deze soundbar zeker aanraden. Echter om t surround 100% werkend te krijgen heb je wel een ideale opstellingen nodig dus daar moet je misschien wat minder van verwachten.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Laatst online: 13-06 09:41
Thank voor je reactie. Ik pas toch maar voor de YSP-2500. Als ik een kamer had gehad die enigszins geschikt had geweest had ik hem zeker genomen, maar ik denk toch dat het zonde is voor mijn situatie.

Ik kwam gisteren opeens de Samsung HW-MS650 tegen. Erg nieuw en volgens mij pas net verkrijgbaar. 9 boxen in plaats van de 6 van de HW-K650 en bijna 3cm hoger dan de K650. Het is een model waarbij de lage tonen ook door de soundbar wordt geproduceerd ipv een losse subwoofer. De verschillende reviews die ik ervan heb gelezen zijn erg lovend.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Dit rekt je budget wel uit maar, iets zoals de Elipson Planet L klinkt redelijk (vergeleken met een soundbar). Deze kunnen bovendien op de grond staan, naar boven (de oren) gericht en dan kan je een bijpassende versterker halen met alle connectiviteit die nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Een week lang getwijfeld over onderstaande aanbieding, maar nu hij hier een dag staat absoluut geen spijt!

https://www.amazon.co.uk/...r-Subwoofer/dp/B0113XC3D4

pricewatch: Denon HEOS HomeCinema

Dit voldoet aan al je eisen en dan ben je klaar voor ~375 euro. Wel even twee EU stekkers kopen ;)
1. Klein en/of mooi design. check
2. We kijken films, series en luisteren muziek via Spotify. check
3. Surround is geen must, wel leuk als het kan, maar kabels door de kamer is geen optie.check? Naar verluid is sinds kort "surround" mogelijk voor tv geluid. Uiteraard uit te breiden met andere Heos speakers voor muziek (door het hele huis).
4. Budget zo'n 500-800 euro.Sorry, dit is goedkoper
5. Setup is TV uit 2009 (HDMI maar geen ARC), PS4. check, via aux en optical
6. Streamen zou leuk zijn, maar accessoires zijn okay. check, maar voor bluetooth moet je een aparte dongle kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 13:16
jeka schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:07:
En de vrouw wil natuurlijk geen losse boxen met een dikke reciever :+
Ik snap dat nooit zo heel erg goed. Dit zijn toch zaken wat je als man gewoon regelt zonder dat je je aan de mening van je vrouw conformeert? Waarom zou je ook? Als man zijnde bemoei je je toch ook niet met welk strijkijzer je vrouw koopt om maar een zijstraatje te noemen.

Als mijn vriendin zegt dat de speakers die ik op het oog heb er niet in komen, dan heeft ze toch gewoon dikke vette pech en komen die speakers er gewoon. Klaar. Daar is geen enkele discussie over mogelijk. Ik regel dat soort dingen. Ik betaal ze, dus ik beslis.

Ik begrijp dat gewoon niet, waarom zou je voor veel te veel geld marginaal kutgeluid in huis halen alleen maar omdat je vrouw anders een week ofzo loopt te zeiken 8)7

Gewoon lekker laten zeiken en als ze uitgeraast is een bosje bloemen of een keertje uit eten nemen en klaar. Jij hebt je mooie geluid en je vrouw is ook weer tevreden. In het ergste geval moet er een strijkijzer van 150 euro tegenover staan als goedmakertje. Nou liever dat dan veel te veel geld betalen voor iets wat veel beter had kunnen zijn.

No offence overigens, maar ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat veel mannen zo denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
vosss schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 00:02:
[...]

Ik snap dat nooit zo heel erg goed. Dit zijn toch zaken wat je als man gewoon regelt zonder dat je je aan de mening van je vrouw conformeert? Waarom zou je ook? Als man zijnde bemoei je je toch ook niet met welk strijkijzer je vrouw koopt om maar een zijstraatje te noemen.
Dit. Goed geluid is gewoon niet mogelijk zonder fatsoenlijke speakers. Een soundbar klinkt misschien voor sommigen wel OK, maar goed geluid is iets heel anders. Geen enkele soundbar klinkt zo goed als een setje 'echte' speakers.

Als surround geen must is, dan scheelt dat alweer twee achterspeakers. Als je graag kleine speakers wilt zodat er niet teveel in het zicht staat, neem dan een 2.1 opstelling, maar dan wel van goede kwaliteit. De meeste sub/sat setjes die ik bij mensen thuis hoor klinken niet om te huilen, maar gewoon op stront. Een goed sub/sat setje is Monitor Audio Apex, maar die is flink aan de prijs. Bedenk dat je extra betaalt om vergelijkbaar geluid te krijgen dan gewone speakers. Een set fatsoenlijke vloerstaanders geeft het mooiste geluid voor relatief het minste geld. Als je een breed TV-meubel hebt, dan kun je daar eventueel ook een setje goede boekenplank-speakers op zetten. Speakers hoeven niet zwart te zijn, veel modellen komen in wit, pianolak of een houtkleur naar keuze, dan moet er toch wel iets te vinden zijn wat ook qua uiterlijk bij je kamer past.

Een centerspeaker en/of subwoofer zou ik me niet te druk om maken als surround toch niet zo belangrijk is.

En ja, bij fatsoenlijke speakers hoort een fatsoenlijke receiver. Neem er een eenvoudig model Logitech Harmony bij zodat de vriendin ook alles kan bedienen zonder zich druk te maken over inputs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 13:37

jeka

Support your local club.

vosss schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 00:02:
[...]

Als mijn vriendin zegt dat de speakers die ik op het oog heb er niet in komen, dan heeft ze toch gewoon dikke vette pech en komen die speakers er gewoon. Klaar. Daar is geen enkele discussie over mogelijk. Ik regel dat soort dingen. Ik betaal ze, dus ik beslis.

Gewoon lekker laten zeiken en als ze uitgeraast is een bosje bloemen of een keertje uit eten nemen en klaar. Jij hebt je mooie geluid en je vrouw is ook weer tevreden. In het ergste geval moet er een strijkijzer van 150 euro tegenover staan als goedmakertje. Nou liever dat dan veel te veel geld betalen voor iets wat veel beter had kunnen zijn.

No offence overigens, maar ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat veel mannen zo denken. :)
Welkom in 2017!
Ik woon samen. Dat betekend dat ik dingen overleg met mijn vrouw. Als zij bijvoorbeeld een bank wil die ik niet mooi vind dan komt die er niet in. Als zij de speakers niet mooi vind dan komen de speakers er niet in.

En dan goed maken met een strijkijzer :X |:(

[ Voor 3% gewijzigd door jeka op 28-04-2017 08:30 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 22:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

"Als mijn vriendin zegt dat de speakers die ik op het oog heb er niet in komen, dan heeft ze toch gewoon dikke vette pech en komen die speakers er gewoon. Klaar. Daar is geen enkele discussie over mogelijk. Ik regel dat soort dingen. Ik betaal ze, dus ik beslis."

Dan heb je vast een goede relatie :D Je moet er toch beide tegenaan kijken, dan is het volkomen normaal dat je daarover overleg pleegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
The Inquisitor schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:57:
"Als mijn vriendin zegt dat de speakers die ik op het oog heb er niet in komen, dan heeft ze toch gewoon dikke vette pech en komen die speakers er gewoon. Klaar. Daar is geen enkele discussie over mogelijk. Ik regel dat soort dingen. Ik betaal ze, dus ik beslis."

Dan heb je vast een goede relatie :D Je moet er toch beide tegenaan kijken, dan is het volkomen normaal dat je daarover overleg pleegt.
Overleg uiteraard wel, maar het is mijn ervaring dat veel vrouwen er dwars voor gaan liggen. Ze hebben niet zoveel met geluid, zien van die satellietjes bij anderen, vinden dat een prima oplossing en zijn daarna niet meer bereid om water bij de wijn te doen.

Daarom zeg ik, wat betreft kleur of laksoort is er prima te overleggen, maar wat betreft model (vloerstaanders :) ) niet. Er is maar 1 ding belangrijk bij speakers en dat is de klank. Sorry, maar het is mijn hobby en ik vind de klank zeer belangrijk. En als je een beetje nadenkt over de inrichting en de kleur, dan valt het uiteindelijk wel mee met hoe het eruitziet.

En dat strijkijzer, ik denk dat hij het als metafoor bedoelt. Iets wat primair voor je vrouw/vriendin van belang is daar ga je je als man ook niet mee bemoeien, waarom doen vrouwen dat dan wel met geluid?

[ Voor 8% gewijzigd door PhilipsFan op 28-04-2017 10:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 14:35
Good for you @vosss maar er bestaat ook nog zoiets als samen in een huis wonen en zaken in overleg regelen. Kennelijk geldt dat in jullie huishouding niet en is er sprake van "mijn wil is wet" ... je lijkt me dan ook een prettige partner om mee te leven :|

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
renzo4000 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:59:
Good for you @vosss maar er bestaat ook nog zoiets als samen in een huis wonen en zaken in overleg regelen. Kennelijk geldt dat in jullie huishouding niet en is er sprake van "mijn wil is wet" ... je lijkt me dan ook een prettige partner om mee te leven :|
Tuurlijk. Zaken als een bank of een eettafel of stoelen of een schilderij voor aan de muur of weet ik het wat ja.

Speakers absoluut niet. Een stofzuiger ook niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:06
PhilipsFan schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:59:
En dat strijkijzer, ik denk dat hij het als metafoor bedoelt. Iets wat primair voor je vrouw/vriendin van belang is daar ga je je als man ook niet mee bemoeien, waarom doen vrouwen dat dan wel met geluid?
vosss schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:13:
[...]

Tuurlijk. Zaken als een bank of een eettafel of stoelen of een schilderij voor aan de muur of weet ik het wat ja.

Speakers absoluut niet. Een stofzuiger ook niet overigens.
Het verschil is denk ik dat een stofzuiger of strijkijzer altijd uit het zicht ligt opgeborgen. Dat geldt niet voor speakers, vaak zuilen of grote boekenplank speakers. Deze zijn juist wel écht aanwezig in het interieur, velen vinden ze niet mooi, ik vaak ook niet overigens.
Net als een bankstel, eettafel, schilderij e.d. is een hifi opstelling gewoon wel iets dat het interieur mede kan bepalen, dus snap ik wel dat hier voor word overlegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Prima dat er mensen zijn die het snappen. Ik zei nog no offence. Ik snap dat gewoon niet. Als ik een bepaalde speaker wil kopen dan mag zij hooguit haar voorkeur qua kleur/afwerking geven. Over de speaker an sich heeft zij niets te vertellen. Ik zou ook niet weten waarom. 99,99% van de vrouwen hoort het verschil toch niet eens. Behalve ow ja dat klinkt wel lekker.

En zo heb ik dus geen verstand van koffieautomaten, strijkplanken, stofzuigers, planten en decoratieve prullaria. Dus daar bemoei ik me dan ook niet mee. Wil jij die? Is wel duur he schatje. Je vind hem mooi? Nou prima, nemen we die. Klaar. Het leven kan zo heerlijk simpel zijn O+

Dus nogmaals, no offence naar al die kerels die zich meteen compleet aangevallen of in hun hemd gezet voelen; ik begrijp het gewoon niet. Dat is alles. Ik begrijp het niet en ik doe er niet aan mee. Ieder zn meug toch? :)
Pagina: 1