• Tombason
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11 11:01
Beste Tweakers,

Aankomend jaar ga ik voor langere periode reizen, eerste periode naar Amerika en een paar maanden daarna naar Azie.

Tijdens mijn trip wil ik graag mooie foto's gaan maken en eventueel filmen alhoewel ik daar ook de Yi 4K voor kan gebruiken. Tot op heden heb ik een iPhone 7+ en de Yi 4K als camera's, maar daar ontbreekt vaak toch nog wel het een en ander aan om echt goede foto's te maken. Ik ben verder echt een amateur-fotograaf, dus wil ook niet teveel opties en lenzen e.d.

Ik had zelf al even gekeken naar de volgende camera's, waarbij mijn budget rond de 400 euro ligt:

- Sony Cybershot DSC-RX100

Hierbij vind ik het wel vervelend dat er geen WiFi op zit, aangezien ik het wel graag naar mijn telefoon wil sturen.

- Panasonic Lumix DMC-FZ300

Eigenlijk met 459,- net boven budget maar als dit op aanraden van jullie een goede optie is dan is dat te overzien.

- Canon PowerShot SX60 HS

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:43
De originele RX100 en de II hebben een beperkt zoombereik en leveren redelijk wat lichtsterkte in bij het inzoomen. Maar de sensor is groter dan de 2 andere compactcamera's die je noemt.
De FZ300 heeft weliswaar een kleine sensor, maar verliest geen licht tijdens het inzoomen en heeft een flink bereik. De SX60 heeft en een kleine sensor en verliest licht met inzoomen en dus echt de slechtste keuze.

Dus de vraag aan jou: waar ligt je prioriteit? Beeldkwaliteit of zoombereik. Wil je betere beeldkwaliteit dan met je iPhone 7+, dan doet enkel de RX100 dat en biedt een beetje zoombereik. Wil je echt iets uit de verte dichtbij halen, dan ga je voor de FZ300.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Tombason
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11 11:01
Universal Creations schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:03:
Dus de vraag aan jou: waar ligt je prioriteit? Beeldkwaliteit of zoombereik. Wil je betere beeldkwaliteit dan met je iPhone 7+, dan doet enkel de RX100 dat en biedt een beetje zoombereik. Wil je echt iets uit de verte dichtbij halen, dan ga je voor de FZ300.
Opzich ben ik met de beeldkwaliteit dik tevreden van de 7+, alleen merkte ik in Thailand toch dat de optie inzoomen vaak ontbrak. Waarbij de 2x zoom op de iPhone leuk is, maar niet meer dan dat. Misschien is dan inderdaad de FZ300 een mooie optie voor mij. Bij de RX100 mis ik dan toch ook echt de WiFi optie.