Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming / Editing PC voor ongeveer 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• BrabbitNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-07 10:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze PC graag games gaan spelen zoals PlayerUnknown's Battlegrounds en andere AAA games. Daarnaast zal ik ook lichte videobewerking doen..

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag van ongeveer 1000 euro, mijn max is 1100 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 7200 RPM harde schijf liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval denk ik een 1070 nodig te hebben als dit mogelijk is. Ook heb ik gelezen dat 16GB RAM de 'standaard' geworden is wat betreft gaming.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte voorkeuren, maar ik heb goede dingen gehoord over Ryzen :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ik zal waarschijnlijk later wel overklokken, maar op dit moment wacht ik daar nog even mee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil vooral advies over een goede behuizing. Daarnaast lijkt het me fijn om de prijs iets lager te krijgen, als dit mogelijk is.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 234,99€ 234,99
1ASRock AB350M€ 80,25€ 80,25
1Zotac GeForce GTX 1070 Mini€ 428,-€ 428,-
1NZXT S340 Wit€ 65,95€ 65,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 124,-€ 124,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Sandisk SSD Plus 240GB€ 85,75€ 85,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.112,89

• RobinKr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-04-2022
Je lijstje is best aardig zo, ik heb alleen twee opmerkingen.

De eeste is dat je een micro-atx bord in een kast stopt die ontworpen is voor atx borden. Dit past wel, alleen vind ik persoonlijk de lege ruimte niet heel erg mooi. Het is een mogelijkheid om je bord voor een grotere uit te wisselen of je kast voor een kleinere.

Daarnaast zeg je dat je graag wilt gaan video editen en gamen. Aangezien games al 60gb zijn en videos in hoge resoluties bes wel wat ruimte innemen is een mechanische harde schijf een aanrader.

Ook heb ik nog een vraag, en dat is, op welke resolutie wil je gaan gamen? Als dit 1080p of kleiner is, kom je rond met een RX 480.

Groetjes,

Robin

• BrabbitNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-07 10:31
Zou jij me nog een mooie kast aan kunnen raden? Dit is een gebied waar ik niet erg mee bekend ben.

Verder heb ik nog een 1 TB harde schijf liggen die ik kan gebruiken, en als ik merk dat dit niet genoeg is kan ik altijd nog een extra harde schijf bij kopen.

Ik ben van plan om op 1440p te gamen, maar nu heb ik alleen nog maar een 1080p monitor. Voor nu dus overkill voor 1080p, maar dat vind ik niet erg :)

[ Voor 7% gewijzigd door BrabbitNL op 17-04-2017 18:48 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

BrabbitNL schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:29:
Zou jij me nog een mooie kast aan kunnen raden? Dit is een gebied waar ik niet erg mee bekend ben.
"Mooi" is subjectief. Als ik rode leds gaaf vindt terwijl jij liever groen hebt is onze mening per definitie niets waard.

Componenten zijn hedendag dermate zuinig dat praktisch elke kast een non-overclocked CPU en GPU prima aankan. Daarnaast kunnen alle kasten wel een ssd + hdd huisvesten.

Ergo, voor een alledaags systeem zal praktisch elke kast voldoen. Uitzonderingen daargelaten maar die filteren wij wel uit wanneer je op basis van eigen visie een favoriete kast hebt gekozen.
Verder heb ik nog een 1 TB harde schijf liggen die ik kan gebruiken, en als ik merk dat dit niet genoeg is kan ik altijd nog een extra harde schijf bij kopen.
Of je maakt nu vast een inschatting. Als je toch aan het bestellen bent...

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren