Entree TV 50" voor gaming & films

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zoek een?
Een TV van ~ 50". UHD kan leuk zijn denk ik, de bank staat ~2m ver weg.

Wat is je budget?
Eigenlijk rond 600 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix/films
IPTV (Kodi/Plex oid nodig) - met name sports (F1 e.d.)
Ook intentie om te gebruiken voor gaming. Race sims maar ook eventuele casual (controller/Nintendo) games.

Wat heb je zelf al gevonden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Philips 49PUS6501/12 Zilver€ 699,-€ 699,-
1Samsung UE50KU6000W Zwart€ 587,-€ 587,-
1Sony KD-49XD7004 Zwart€ 599,-€ 599,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.885,-

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik heb deze 3 TV's gevonden die zo rond de richtprijs zitten.
Echter stond ik laatst in de MM, en daar liet de verkoper graag zien dat de Philips een 100Hz paneel heeft. Dat was wel duidelijk.. tekst op bewegende objecten is stuk beter leesbaar, enz.

Wat betreft kleuren vond ik de Samsung en Philips redelijk vergelijkbaar , mits ingesteld op standaard ipv "Dynamisch". De Sony stond helaas er niet tussen. Echter kon de verkoper niets zeggen over zaken als input lag of PC/game modus. Op internet heb ik kunnen vinden dat deze ~32ms is voor de Philips, en de Samsung 'maar' 20ms.

Nu ben ik dus benieuwd wat de beste keus is voor mijn geval. De Sony heb ik naast de Samsung gezet, omdat de Samsung Tizen OS heeft en dat voor mij inferieur lijkt aan Android.

Mijn belangrijkste vragen zijn eigenlijk:

- Weet iemand of de Philips een echte 100Hz TV is? Of is dat opgepoeste beeldverwerking dat mogelijk de input lag kan verklaren? Om eerlijk te zijn kan ik dat moeilijk geloven 100Hz UHD op dit prijs niveau.

- Verder twijfel ik of 100Hz 32ms of 50Hz 20ms beter is voor games zoals simracing.. Immers gaat dat nu prima op een 60Hz 4ms 24" IPS monitor.
Als dat wel goed merkbaar is, zou dat 100E over budget wel goed kunnen praten..

- De Sony kan ik maar heel weinig over vinden, hoewel die op papier best wel leuk lijkt. Heeft iemand toevallig info/idee hoe deze zich verhoud met de andere kandidaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 22:20
Mijn tv heeft 42ms vertraging en als ik niet competitive speel gaat het uitstekend. F1 bijvoorbeeld gaat het prima. Hoewel ik je niet inhoudelijk kan adviseren moet je rekening houden dat hoewel een tv 100hz is die niet perce ook 100hz input heeft. Meestal is dit gecapped op 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dank voor je reactie.

Ik heb in de tussentijd ook even verder gelezen, en dat zie ik inderdaad ook. Zelfs op 1080p is het begrensd op 60Hz, gemiste kans.
Voor zover ik het begrijp is 100Hz opgepoetst beeld met interpolatie. Bij reviews van Tweakers las dat dit ook artifacts kan meebrengen bij onverwachte veranderingen. Ffilmpje bij MM was tekst op een bewegend treintje, redelijk voorspelbare beweging dus. In combinatie met hoge input lag m.i. niet echt bijzonder nuttig.

Verder kon ik niet vinden of het genoemde Sony model 4:4:4 UHD colourspace ondersteunt (aangezien gaming PC dus wordt aangesloten, is dat wel fijn). Bij Samsung kon ik dat wel expliciet terug vinden in de e-Manual. Op dit moment neig ik daarom sterk naar de Samsung UE50KU6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:37
Onlangs heb ik zelf de Philips 49PUS6501 gekocht. Ik game zelf op een XBOX One en kan je zeggen dat het perfect gaat.
Nu ben ik zelf niet van de testcharts en dergelijke dus heb geen idee hoeveel ms vertraging deze heeft (edit: lees nu dat je zelf al hebt vermeld dat het 32ms is) maar kan je zeggen dat het prima is :)

Al de derde keer vandaag dat ik mijn tv als tip meegeef :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mavi86 op 25-04-2017 11:58 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zdrinca
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-02 19:08
Mavi86 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:56:
Onlangs heb ik zelf de Philips 49PUS6501 gekocht. Ik game zelf op een XBOX One en kan je zeggen dat het perfect gaat.
Nu ben ik zelf niet van de testcharts en dergelijke dus heb geen idee hoeveel ms vertraging deze heeft (edit: lees nu dat je zelf al hebt vermeld dat het 32ms is) maar kan je zeggen dat het prima is :)

Al de derde keer vandaag dat ik mijn tv als tip meegeef :)
Deze TV heb ik ook op mijn radar, alleen dan voor ps4pro. Heb je het toevallig ook aan de pc gehad? Aan zo ja, hoe is je ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:37
Nee heb ik nog niet gedaan :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik zou voor de Samsung UE50KU6000 gaan. Deze heeft een VA paneel t.o.v. een IPS paneel. De kijkhoek is dus iets minder, maar het contrast is beter, de zwart waarden zijn beter en de latency is veel lager. Dat is precies wat je wilt voor gaming en films. Zie hier een vergelijking tussen VA en IPS: http://www.rtings.com/tv/learn/ips-led-vs-va-lcd.

Voor films is overigens een 100/120Hz paneel aan te raden, want dat kijkt wel wat lekkerder, maar past denk ik weer niet in je budget.

Zelf heb ik een Samsung UE43KU6000 gekocht, omdat ik ook (tijdelijk) een leuke goedkope TV wilde voor mijn Sony PlayStation 4 Pro en PC.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 25-04-2017 15:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1