Hi all, opnieuw zoek ik raad bij de medetweakers;
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, streamen. Ik speel Dota 2, Tom Clancy's Rainbow Six Siege, af en toe Diablo 3 en hoop dat de toekomst meer AAA titels uitbrengt ipv rehashed/yearly shit. Oh ja Star Citizen lijkt ook wel een stresstest
Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage doe ik zelf, een budget mag uiteindelijk gaan naar 500-800 euro. Let wel op dat ik het heb ingedeeld in 2 segmenten, 1 bang voor buck/budget en een waar meer kwaliteit in zit (1e lijst).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
BenQ GL2450 24"
MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 750 EVO (retail) 250GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Advies of de 2 segmenten in performance veel van elkaar verschillen. En of ik de juiste processor kies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik neem ik mee in de eerste lijst, betere voeding met een klein beetje RGP pimp op de ram
Ga je overklokken?
Voor nu stock, later overklokken. Dan vervang ik waarschijnlijk ook stock cooler. Hou er rekening mee dat ik nu een i5 750 overgeklokt heb van 2.67 naar 3.80 gHz. Huidige PC wordt daarna nog goed gebruikt.
Wat verwacht je van ons?
Informatie over verschil in de 2 segmenten, advies over keuze processor en uitleg voor RAM, ik lees overal dat 3200mhz ram veel meer uit de CPU haalt, echter weet ik niet of alles wel op elkaar aansluit. De Trident rambankjes zien er leuk uit, vandaar
Lijst nummer 2
Ook advies over een gamekast uiteraard, hoge kwaliteit koelpasta (voor in de toekomst) is ook niet verkeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, streamen. Ik speel Dota 2, Tom Clancy's Rainbow Six Siege, af en toe Diablo 3 en hoop dat de toekomst meer AAA titels uitbrengt ipv rehashed/yearly shit. Oh ja Star Citizen lijkt ook wel een stresstest
Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage doe ik zelf, een budget mag uiteindelijk gaan naar 500-800 euro. Let wel op dat ik het heb ingedeeld in 2 segmenten, 1 bang voor buck/budget en een waar meer kwaliteit in zit (1e lijst).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
BenQ GL2450 24"
MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 750 EVO (retail) 250GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Advies of de 2 segmenten in performance veel van elkaar verschillen. En of ik de juiste processor kies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik neem ik mee in de eerste lijst, betere voeding met een klein beetje RGP pimp op de ram
Ga je overklokken?
Voor nu stock, later overklokken. Dan vervang ik waarschijnlijk ook stock cooler. Hou er rekening mee dat ik nu een i5 750 overgeklokt heb van 2.67 naar 3.80 gHz. Huidige PC wordt daarna nog goed gebruikt.
Wat verwacht je van ons?
Informatie over verschil in de 2 segmenten, advies over keuze processor en uitleg voor RAM, ik lees overal dat 3200mhz ram veel meer uit de CPU haalt, echter weet ik niet of alles wel op elkaar aansluit. De Trident rambankjes zien er leuk uit, vandaar
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 234,99 | € 234,99 |
| 1 | MSI X370 Gaming Pro Carbon | € 188,95 | € 188,95 |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Corsair RM750x | € 109,90 | € 109,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 792,69 | |
Lijst nummer 2
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 234,99 | € 234,99 |
| 1 | MSI B350M Gaming Pro | € 90,- | € 90,- |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 138,44 | € 138,44 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 63,- | € 63,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 526,43 | |
Ook advies over een gamekast uiteraard, hoge kwaliteit koelpasta (voor in de toekomst) is ook niet verkeerd!