Eerste PC build 1440p ~144 hz

Pagina: 1
Acties:

• Tekeelaify
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-09-2022
Hallo beste tweakers!

Als eerst vrolijk pasen gewenst!

Ik ga binnenkort voor het eerst zelf een pc bouwen voor gaming en thuiswerk. Na veel uitzoekwerk heb ik nu zelf een mooie lijst samengesteld die ik graag aan jullie wil voorleggen.

Ik zoek een?
Ik wil een PC bouwen die in staat is om op 1440p 120fps te halen. Liefst zelfs iets meer (144hz) maar met een enkele videokaart is dat vaak nog lastig. De videokaart en CPU wil ik overclocken voor betere prestaties, eventueel het RAM geheugen ook mocht dat nuttig zijn.

Ik heb vroeger veel op een laptop gespeeld die ik kant en klaar gekocht heb. Sinds 5 jaar ben ik overgegaan naar de console. Momenteel heb ik het budget om een oude droom te verwezenlijken, mijn eigen pc bouwen.
Ik ben in december begonnen met inlezen in de werking van een moderne pc en heb daarbij veel handleidingen doorgenomen. Toen bekend werd dat Ryzen rond maart zou komen heb ik besloten om daarop te wachten. Na weken doorlezen van benchmarks heb ik toch voor de Intel i7-7700K gekozen. Het hoofddoel van mijn systeem zal gamen zijn, waar deze CPU erg goede prestaties levert. De Ryzen doet het ook erg goed maar het is nog een erg nieuw product. Omdat dit mijn eerste PC is kies ik toch liever voor een Intel. Een geluk hierbij is de lancering van de GTX 1080ti.

Ik heb de videokaart en het scherm al gekocht

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING€ 816,-€ 816,-
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.615,-

Ik hoor graag jullie mening over de overige onderdelen. Via PC part picker heb ik gekeken of alles past in de case, daar kwamen geen problemen naar boven.

De games die ik ga spelen zijn BF1, BF4, Black Desert Online en GTA V.

Wat is je budget?
Ik kan tot ongeveer 3000 uitgeven met toetsenbord en muis erbij, daarom heb ik toch wat andere keuzes moeten maken

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
RBG spreekt mij ontzettend aan, vandaar dat ik voor de Kraken x62 gekozen heb. Het is een betrekkelijk dure koeler maar ik vind hem er ontzettend mooi uitzien.

Ik heb al twee onderdelen van de Republic of Gamers serie dus lijkt het me leuk om een bijpassend moederbord te kopen. AURA sync werkt ook samen met de thermaltake fans.

SSD wilde ik eigenlijk een samsung 960 PRO met een 2TB HDD maar dan ging ik te ver over het budget. De huidige keuze voor twee SSD is om de games en OS apart te houden. Op den duur zal ik er alsnog een HDD bij kopen.

De kast van Thermaltake had goed reviews en is goedgekeurd door mijn vrouw. Deze staat dus min of meer vast :P

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem is vooral om thuis te gamen en thuis te werken. Dit werk bestaat uit tekst en excel met af en toe wat licht scripten in TT workbench via remote desktop.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Tray€ 364,-€ 364,-
1Asus ROG Strix Z270F Gaming€ 184,95€ 184,95
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING€ 816,-€ 816,-
1Thermaltake View 31 Tempered Glass RGB Edition€ 113,99€ 113,99
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1NZXT Kraken X62€ 159,90€ 159,90
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 147,90€ 147,90
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 127,-€ 127,-
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 93,50€ 93,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 165,-€ 165,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.191,19

Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties!

Verwijderd

pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Persoonlijk zou ik die dan nemen ipv de 850 EVO. 25 GB meer, en het verschil in snelheid is verwaarloosbaar. Voor minder geld.

Ik ben geen held met voedingen, echter schijnt Corsair zo ong. het go-to merk te zijn wat hier voornamelijk wordt geadviseerd:

pricewatch: Corsair RM750x

Persoonlijk vind ik deze case een stuk mooier:
pricewatch: Corsair Crystal 570X RGB

Maar dat komt vast omdat ik er zelf een heb, haha. Overall ziet je build er wat mij betreft solid uit, zeker als je van allemaal die RGB shizzle houd.

• Tekeelaify
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-09-2022
Thanks for je reactie! Ik heb die SSD meteen aangepast. Goede tip!

Ben nu opnieuw in de voedingen gedoken.

Edit: Nou vergeet ik er nog bij te zeggen dat ik in eerste instantie ook de 570x op het oog had. Uiteindelijk beviel de voorkant van de view iets beter. Blijft een mooie kast.

[ Voor 44% gewijzigd door Tekeelaify op 17-04-2017 20:24 ]