Werkt deze setup en hoe stuur ik geluid aan met de shield?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrphara
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 10:04
Ga binnenkort verhuizen en heb het volgende idee in mijn hoofd zitten maar nog een aantal vragen. Zal hieronder even een overzicht plaatsen van wat ik in gedachte had.

pricewatch: LG OLED65B6V Zwart
Voor in de woonkamer zat ik te denken aan de Oled65B6V van LG. Vermoed dat de 55 inch toch net iets te klein is voor mijn smaak en hoop dat er in de komende maanden een aanbieding komt bij Audiovision voor rond de 2500-2600 euro.

pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB
Daarbij wil ik daarop de Nvidia shield aansluiten. Heb me vroeger vaker in dit soort apparatuur verdiept maar nu al een geruime tijd niks meer mee gedaan, vandaar dat ik hieronder nog een paar vragen hierover heb.

Speakers ben ik nog niet overuit maar wil er rond de 1000-1500 euro aan uitgeven. Budget kan afwijken maar dat is mijn richtlijn. De bedoeling is dat ik in de woonkamer mooi geluid heb en op me slaapkamer ook iets van een soundbar of sub neerzet en het liefst ook nog een klein speakertje voor op de badkamer.

pricewatch: LG 49UH603V Zwart
Nog niet veel research gedaan wat ik op me slaapkamer wil hangen. Maar heb nog een tv beugel die denk ik wel tot 49 inch gaat. Wil hier niet teveel aan uitgeven dus denk dat deze LG wel in de buurt komt maar sta open voor suggesties.

pricewatch: Philips Hue White and Color Starter Pack (E27, 3 lampen, met Brid...
Daarbij wil ik me nog een philips hue starter kit halen en eventueel nog wat extra lampjes, maar goed dit is hierna nog altijd uitbreidbaar.

En als laatste als het straks uit is de Nvidia spot zodat ik via voice commands alles kan aansturen in huis.

Wat ik graag zou willen weten is het volgende:

Vraag 1: Hoe betrouwbaar is audiovision met betrekking tot garantie en dergelijke?

Vraag 2: Welk geluidssetje kan ik me het beste aanschaffen en is het mogelijk om deze via de Nvidia shield te laten lopen zodat ik zowel via me telefoon, tv en pc geluid kan afspelen. Met voorkeur alles centraal geregeld zodat ik in de woonkamer, slaapkamer en badkamer hetzelfde geluid zou kunnen afspelen of individueel zou kunnen bedienen.

Vraag 3: Kan ik mijn telefoon gebruiken om bij de Nvidia shield tekst in te voeren zoals bijvoorbeeld een youtube video?

Vraag 4: Kan ik straks met deze setup het geluid, licht en tv allemaal aansturen via voice commands?

Vraag 5: Kan ik mijn computer scherm of telefoon scherm dupliceren naar de TV middels de Nvidia shield?

Vraag 6: Kan ik de Nvidia shield gebruiken als NAS en er een externe HDD op aansluiten?

Vraag 7: Als ik op me slaapkamer gebruik wil maken van de Nvidia shield zou ik er waarschijnlijk 2 moeten aanschaffen, hoe goed is de synergie als ik er twee op het zelfde netwerk heb aangesloten of zijn er ook nog mogelijkheden om bijvoorbeeld via het netwerk gebruik te maken van de Nvidia shield op mijn TV in de slaapkamer?

Vraag 8: Heb ik uberhaupt nog wel een PS4 of Xbox One nodig als ik een Nvidia shield heb? Wat zou de meerwaarde zijn om 1 van deze 2 aan te schaffen buiten dat ik spellen exclusief voor deze consoles kan spelen. Ik beschik namelijk al over een gaming pc die ik van plan ben uit te breiden met een nieuwe Nvidia GTX 1060/70/80.

Zoals ik al eerder vermeld had heb ik me al geruime tijd hier niet meer in verdiept en ben pas een paar dagen bezig met uitzoeken. Ik sta open voor suggesties, aanpassingen of overige intressante apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In mijn ogen een wat rommelig te topic met erg veel vragen. Zal er toch een aantal proberen te beantwoorden.
mrphara schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:34:
Vraag 1: Hoe betrouwbaar is audiovision met betrekking tot garantie en dergelijke?
Dit hoort hier niet thuis. Shopreviews lezen, zou ik zeggen.
Vraag 2: Welk geluidssetje kan ik me het beste aanschaffen en is het mogelijk om deze via de Nvidia shield te laten lopen zodat ik zowel via me telefoon, tv en pc geluid kan afspelen. Met voorkeur alles centraal geregeld zodat ik in de woonkamer, slaapkamer en badkamer hetzelfde geluid zou kunnen afspelen of individueel zou kunnen bedienen.
Een Shield is een console en mediaspeler, geen audiosysteem. Verdiep je eens in multi room audio.
Vraag 6: Kan ik de Nvidia shield gebruiken als NAS en er een externe HDD op aansluiten?
Dit lijkt me ook weer een vreemde toepassing van dit toestel.
Vraag 7: Als ik op me slaapkamer gebruik wil maken van de Nvidia shield zou ik er waarschijnlijk 2 moeten aanschaffen, hoe goed is de synergie als ik er twee op het zelfde netwerk heb aangesloten of zijn er ook nog mogelijkheden om bijvoorbeeld via het netwerk gebruik te maken van de Nvidia shield op mijn TV in de slaapkamer?
2 Shields in 1 netwerk kan natuurlijk prima.
Vraag 8: Heb ik uberhaupt nog wel een PS4 of Xbox One nodig als ik een Nvidia shield heb? Wat zou de meerwaarde zijn om 1 van deze 2 aan te schaffen buiten dat ik spellen exclusief voor deze consoles kan spelen. Ik beschik namelijk al over een gaming pc die ik van plan ben uit te breiden met een nieuwe Nvidia GTX 1060/70/80.
Alleem jij weet of je bepaalde exclusieve titels wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrphara
Mijn excuses voor de slordigheid en snap dat niet alles hier per direct thuis hoort maar het leek mij makkelijker om alles in 1 topic te plaatsen.

Ik snap dat de shield geen audiosysteem is, maar wat ik me afvraag is hoe ik het beste een audio systeem kan koppelen aan de nvidia shield zodat alles met elkaar samen werkt en vanuit 1 centraal punt geregeld wordt.

Om terug te komen op de NAS functie had ik ergens gelezen dat het mogelijk was om je foto's en video's via je telefoon ook buiten je netwerk om te benaderen ik dacht via PLEX.

Over de PS4 vroeg ik me af wat ik verder nog voor een meerwaarde uit de PS4 zal halen als ik een nvidia shield heb en een goede gaming computer. De PS4 zal ik dan uitsluitend nog maar gebruiken voor PS4 games te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

mrphara schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:34:

In het OLED prijzen topic komen ze over als een winkel die goede service verleent.
Garantie zal dan vast ook wel goed lopen.
Zou geen geluidssetje kopen. Maar gewoon een AVR.
Deze hebben gewoon meerdere HDMI ingangen. Waar je prima je Shield op kunt aansluiten.
Ook hebben ze vaak wel multi zone waarbij je een 2e zone (stereo) aan kunt sluiten.
Via je telefoon kan je spotify connect gebruiken. En je PC kan je met HDMI aansluiten.
Vraag 3: Kan ik mijn telefoon gebruiken om bij de Nvidia shield tekst in te voeren zoals bijvoorbeeld een youtube video?
Geen id. Maar ik vermoed dat deze gewoon Casting ondersteund. De LGb6 sowieso.
Gewoon op je teleloon in YT filmpje opzoeken en casten naar je OLED.
Voor kodi zijn er wel android apps. Al werkt de shield ab prima. En ondersteund hij ook CEC dus vaak heb je hem waarschijnlijk niet nodig
Vraag 4: Kan ik straks met deze setup het geluid, licht en tv allemaal aansturen via voice commands?
Nee. Je TV reageert op sommige voice commands. Net als de shield.
Voor Hue heb je android plugins maar die werken (niet) goed. En zou je moeten denken aan domotica of een Google Home
Vraag 5: Kan ik mijn computer scherm of telefoon scherm dupliceren naar de TV middels de Nvidia shield?
Nee. Maar je de Oled ondersteund Widi en met w10 kan je prima zo je beeld dupliceren of uitbreiden.
En er zijn ook android apps die dit ondersteunen (zelf niet op de OLED geprobeerd)
Vast wel. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Sowiesi is een "echte" NAS waarschijnlijk een beter idee.
2 zullen prima naast elkaar kunnnen. Je kunt ook een extra voeding kopen en gewoon de shield mee naar boven nemen. Zo zwaar zijn ze niet.
Geen idee. Game zelf gewoon op de PS4

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrphara
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Maar hoe zou ik het dan ideaal inrichten kwa geluid zodat ik in de woonkamer, badkamer en slaapkamer hetzelfde geluid zou kunnen afspelen of is dat niet mogelijk? En wat zal ik daar ongeveer aan kwijt zijn?

Mijn voorkeur gaat er ook naar uit dat ik mijn pc draadloos kan aansturen en niet via HDMI omdat ik geen kabel wil hebben lopen vanaf de pc naar de AVR.

Volgens de website van Nvidia werken ze samen met philips. "Turn the lights on or off, inside or outside your home, without getting off the couch or using a remote. Set the mood you want with SHIELD." (bron: https://www.nvidia.com/en-us/shield/smart-home/ )

Nvidia komt binnenkort met de Nvidia spot waardoor dit dus wel mogelijk zou moeten zijn lijkt mij.

Heb zelf niet persee behoefte aan een echte NAS maar het zou wel leuk zijn als ik mijn shield via de telefoon van buiten het netwerk kan benaderen om foto's en video's etc te bekijken.

Ze zijn zeker niet zwaar maar het is wel makkelijker om gewoon twee shields te hebben zodat ik ze niet steeds hoef om te slepen. Daarbij heb ik dan ook direct 2 controllers zodat ik ook met 2 personen zou kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Ahh tuurlijk. de google assistant (google home) komt naar de shield.
dat maakt het aansturen van hue idd mogelijk.
De spot heb je volgens mij niet persee nodig. Alleen als je boven in je slaapkamer ook tegen je shield wilt spreken.

Voor echt multiroom moet je denk ik kijken naar sonos of zo.
Maar dan heb je, volgens mij, geen HDMI ingangen zoals op een AVR. Zelf geen behoefte aan.
Alles loopt hier via de receiver.

Shield van buitenaf benaderen heb ik ook geen ervaring mee.
Eerst mijn NUC verkopen dan komt er een shield in huis.
Zelf heb ik synology NAS waarmee ik met OpenVPN naar toe connect. En zo kan ik via KODI films en photos bekijken ook al ben ik niet thuis.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrphara
De spot is ook gewoon een leuke extra omdat het tot op 8 meter afstand je stem kan horen. Niet persee nodig maar wel leuk om te hebben.

Waar ik zelf op hoop is dat ik voor minder geld wel iets moois kan neerzette. Bij Sonos ben je voor een 5.1 setje al snel 2000 kwijt en dan heb ik nog geen mooi geluid in me slaapkamer en badkamer. Het zou ideaal zijn als dit uberhaupt mogelijk is om bijvoorbeeld een 5.1 setje op de shield aan te sluiten in de woonkamer een sonos speaker neer te zetten in de badkamer en een soundbar bijvoorbeeld voor op de slaapkamer. en dat dit allemaal verbonden is via de shield zodat het dus vanuit 1 punt aangestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Laat om te beginnen los dat die Shield de centrale rol vervult in je setup; gaat hem niet worden.

Mijn advies zou zijn om een receiver te kopen met speakers voor in de huiskamer. Daar kan sowieso die Shield aan hangen. Maak het geheel multi room met een Sonos Connect en plaats boven waar nodig Play speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:34
S1NN3D schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:34:
Laat om te beginnen los dat die Shield de centrale rol vervult in je setup; gaat hem niet worden.

Mijn advies zou zijn om een receiver te kopen met speakers voor in de huiskamer. Daar kan sowieso die Shield aan hangen. Maak het geheel multi room met een Sonos Connect en plaats boven waar nodig Play speakers.
Inderdaad. Dit is de beste manier imho.

Eventueel voor minder geld kun je ook de nieuwe Bose Wireless Link Adapter kopen (helft van de prijs van een Connect) i.c.m. SoundTouch speakers. Zelfde idee, maar heb je ook presets en bluetooth als extras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrphara
Zouden jullie mij misschien een voorbeeld kunnen geven van een mooie receiver met speakers? Zoals ik zei weinig kennis op dit gebied, dan kan ik vanuit daar me verder gaan inlezen.

En voor alle duidelijkheid. Ik zet dus een receiver met speakers in de woonkamer neer, deze koppel ik aan mijn shield en de tv. Dan kan ik doormiddel van een sonos connect of bose wireless link alles met elkaar verbinden. Door dit apparaat kan ik via mijn tv/telefoon/shield/pc geluid afspelen via de receiver en overige speakers die ik in het huis heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:34
Van een receiver met losse speakers en subwoofer heb ik geen voorbeeld voor je, al een tijdje niet meer in verdiept. Maar zijn hier genoeg topics over te vinden, evt. ook in het 'show je homecinema' topic.

Voor de duidelijkheid; met een moderne receiver kun je vaak al streamen middels Airplay of Spotify Connect bijv. Ook kun je natuurlijk alle content naar je Nvidia Shield streamen, daar heb je geen connect of Bose link voor nodig. Deze zijn er puur voor dat je de receiver multiroom kan maken met de overige speakers van Bose/Sonos, welke je ter uitbreiding kan plaatsen in andere ruimten. Dan zul je dus wel de speakers van Bose of Sonos moeten aanschaffen, werkt dus niet met al bestaande speakers door je huis heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrphara
Misschien kan ik ook beter het hele idee los laten hiervan en gewoon een home cinema set aanschaffen voor in de woonkamer en in de badkamer een simpel bluetooth of wifi speakertje neer zet, het is niet persee noodzakelijk maar het zou leuk zijn als ik het voor iets meer geld zo kon aansluiten.

Ik zou dan dus mijn telefoon met de receiver kunnen verbinden om muziek af te spelen, via de shield geluid over de receiver laten lopen en via de pc via het netwerk ook geluid kunnen afspelen op de receiver?

EDIT: ben dan ook veel goedkoper uit, bij sonos zou ik 1800 euro betalen voor een surround set en een beetje soundbar kost al snel 800 euro. Denk dat ik dan beter voor dat geld een goed surround setje kan halen.

[ Voor 17% gewijzigd door mrphara op 17-04-2017 22:12 ]

Pagina: 1