Gezocht 27inch, 1440p, 144hz monitor

Pagina: 1
Acties:

• Rhenvan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
27inch, 1440p, 144hz monitor die gebruikt gaat worden voor gamen. Momenteel speel ik het meeste spellen van Blizzard: hearthstone, diablo, wow, overwatch en af en toe andere games zoals witcher3, fallout 4 etc. De mainstream AAA games. Momenteel heb ik een 27inch 1080p 60hz scherm en ernaast een kleiner 21inch scherm. Op mijn grootste game ik en de kleine kijk ik vaak twitch oid. Ik wil waarschijnlijk naar 2 27inch, 1440p, 144hz monitoren maar eerst wil ik er 1 kopen.

Wat is je budget?
max 750euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk is niet heel belangrijk als het maar degelijk is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
msi gtx 970 (intentie is vant zomer een 1070 kopen of nu mits nodig)
intel i5 6600k
z170 pro gaming moederbord
16gb ram 2333

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
pricewatch: Asus MG279Q Zwart is de aanrader in dit segment. Freesync tussen 30 en 90 fps (hoger heb je het toch niet echt nodig). Dat bindt je wel aan een AMD kaart, waardoor je vermoedelijk in de zomer voor een Vega kaart zal gaan. De Gsync versie is gelijk ook een nieuwe uitvoering met zelfs 165 Hz, maar de meerprijs is groot. pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart

TN versies van deze beeldschermen zijn er ook, dus mocht je zo iemand zijn kan dat ook.

Een 970 is eigenlijk te min voor 1440 144 Hz, maar in WoW en Overwatch wilt dat nog wel lukken gok ik.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De MG279Q kan overigens Freesync over zijn gehele bereik hebben met een driver tweak. Je verhoogt daarmee de max naar 144Hz, en om te kunnen werken wordt het minimum op zo'n 60Hz gezet. Dat is de reden dat Asus het niet standaard heeft gemaakt, je minimum Freesync frequentie wordt er veel hoger door. Echter sinds de release van de monitor is er een update geweest voor alle AMD kaarten die Freesync ondersteunen, waardoor als de maximum frequentie > 2* minimum frequentie is, de minimum frequentie er niet toe doet en softwarematig wordt opgelost.

Oftewel TL;DR: Je kan eenvoudig Freesync over zijn complete bereik hebben. Als je echter voor Nvidia gaat maakt dat natuurlijk niet uit.

De eerste vraag als je bij nvidia van plan bent te blijven, is of je wel of niet G-sync wil. Bij AMD is dat geen vraag gezien er niet/nauwelijks meerprijs is aan Freesync in dit segment. Oftewel: Heb je last van stuttering bij V-sync enabled en last van tearing bij v-sync disabled? Dan heb je een hoop aan Freesync/G-sync. Anders maakt het minder uit.

(Bijvoorbeeld persoonlijk heb ik wel last van stuttering als v-sync aan staat, maar tearing valt mij niet zo snel op. Bij andere is dit andersom, of hebben ze last van beide).