Solderen/connector 90 graden 5mm rgb led strip

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwegaal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Mijn vraag
Ik heb twee led strip(jes) van 5mm breed. Nu will ik deze onder een hoek van 90 graden aan elkaar verbinden. Er zitten op beide strips 4 aansluitingspunten (R-G-B-12V) welke aan elkaar verbonden moeten worden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb op internet wel connectoren gevonden maar deze zijn voor led strips van 10mm en geen 5mm dus dit gaat helaas niet werken.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1_RgDLVXXXXbCXFXXq6xXFXXXr/5pcs-lot-L-shape-4-Pins-font-b-Connector-b-font-10mm-for-5050-3528-font.jpg
Zelf heb ik al wat geprobeerd te solderen maar hiervoor heb ik zelf een te grote soldeerbout |:(

Mijn vraag:
Bestaan er voor 5mm led strips ook 90 graden connectoren? Zo nee;

Wie kan of weet iemand die me hierbij kan helpen (Omstreken Eindhoven)

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Lieuwegaal op 20-04-2017 09:25)

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04 08:36

Genius-General

Expect the Unexpected

Gewoon de draden er op solderen en als ze kortsluiting maken is niet erg, dan doe je er een hoekje flux op en verwarm je het weer. Als je soldeerbout een holle punt heeft blijft het daar inzitten en is het mooi gesoldeerd. Dan krimpkousje erom en klaar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 21:43
Koop een beetje (goede) flux, soldeer je die de bende zo aan elkaar!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04 08:36

Genius-General

Expect the Unexpected

Gewoon de draden er op solderen en als ze kortsluiting maken is niet erg, dan doe je er een hoekje flux op en verwarm je het weer. Als je soldeerbout een holle punt heeft blijft het daar inzitten en is het mooi gesoldeerd. Dan krimpkousje erom en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwegaal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik ben zelf helaas niet zo'n held in solderen. Grote draden ook maar het gaat hier om hele kleine lijntje <1mm en deze bevinden zich dan 90 graden ten opzichte van elkaar.

Iemand die me kan helpen hierbij in de omgeving Eindhoven?

EDIT:
Inmiddels heb ik een bedrijf gevonden die dit voor mij gesoldeerd heeft. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Lieuwegaal op 20-04-2017 09:25 ]