Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Autocad onder de 500 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tim641
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-04 08:40
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gebruiken voor Autocad voor werk.

Wat is je budget?
Rond de 400-500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga hem meenemen naar mijn werk dus niet al te zwaar zou fijn zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ga hem alleen voor autocad gebruiken, maar een beetje geheugen (meer als 128gb) zou fijn zijn.

Alle reacties

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

tim641 schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:48:
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gebruiken voor Autocad voor werk.

Wat is je budget?
Rond de 400-500 euro
Moet hij nieuwe zijn of mag hij ook twee dehands zijn ?

[ Voor 31% gewijzigd door Sweatleek op 17-04-2017 15:57 ]

confused reality

• tim641
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-04 08:40
Sweatleek schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:57:
[...]

Moet hij nieuwe zijn of mag hij ook twee dehands zijn ?
Het liefst nieuw

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 19:42
Ik wil graag een bestelbus, maar ik heb alleen geld voor een tweedehands fiat :P.

Niet gemeen bedoelt, maar je budget en je wensen lijken niet echt op elkaar aan te sluiten. Ik weet niet wat je precies met AutoCAD wilt gaan doen maar als je iets grotere assemblies of modellen krijgt heb je toch echt wel iets krachtigs nodig.

Wat ga je er precies mee doen en is er vanuit je werk niet een fatsoenlijk budget voor?

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:38

Detmer

Professioneel prutser

2e hands zou je kunnen kijken naar de Elitebook Workstation serie. In V&A staan er een aantal te koop.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

...Voor werk?
Waarom geeft jouw werkgever jou geen laptop?
Voor 602 euro, als jij van je werk kan aftrekken
https://laptopparts4less....aptop-samenstellen-24uurs

[ Voor 53% gewijzigd door MedionAkoya op 17-04-2017 16:44 ]

Trein?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor een beetje Autocad heb je niet veel speciaals nodig.

Even snel in de Pricewatch gekeken en dan kom ik uit op een,
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A50-C-13P

Net binnen je budget en snel zat voor wat Autocad.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ernemmer schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:47:
Voor een beetje Autocad heb je niet veel speciaals nodig.

Even snel in de Pricewatch gekeken en dan kom ik uit op een,
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A50-C-13P

Net binnen je budget en snel zat voor wat Autocad.
Dat is een Ultra cpu, ja het zal misschien kunnen maar..

Het hangt er totaal van af wat je in autocar doet. Photoshop vraagt in principe ook niet heel veel maar daar kan ik mijn Zbook (I7, 32gbRAM) ook in laten stikken.

Dus ik sluit me hier eigenlijk bij de andere aan, dit is niet geheel een goed idee. Waarom levert het werk geen desktop/laptop ervoor?
Met "geheugen" zal de topic starter waarschijnlijk ook Opslag bedoelen en geen RAM waarnaar ik de link leg en dat is heel lastig. 128GB aan Ram in een laptop. Ik kan er 64 in zetten maar dat is toch nog altijd wel de max dacht ik. Aan opslag ja.

Kort gevat, ik zou door sparen als je echt professioneel met autocar bezig bent wil je een beetje goede laptop en dat gaat niet voor onder de 500 Euro. Of je gaat je zitten ergeren aan snelheid/scherm etc.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:48
Autocad draait zeer soepel op mijn Y50-70, echter pas wel nadat ik de SHDD voor een SSD heb vervangen en simuleren was in eerste instantie ook teveel voor de 8gb ram.

Dus SSD en 16 gb ram lijken mij aan te raden. Verder draai ik de 4710HQ en GTX x60M

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een aantal jaar geleden nog wel wat met Autocad gedaan in 2D op een SU9400 met 4 Gb RAM en dit liep gewoon goed.
Als je hele grote 3D object wilt gaan modelleren dan zal je inderdaad een iets snellere laptop moeten kopen.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 19:42
Dus we moeten gewoon weten wat @tim641 precies aan AutoCAD werk moet doen.

Verwijderd

Zou ik toch niet aan beginnen voor dat budget.

Ik geef MedionAkoya groot gelijk. Dan maar even doorsparen voor die Clevo van € 729,-.

Of de nr 1 uit de Pricewatch voor de laptops: pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-FY079T (maar die heeft geen SSD, dus komt er nog zo'n 95 euro bij voor een SSD).

Dan kan je nu ook wel geforceerd nog net een i3 halen voor 500 euro, maar dan heb je alles net niet. Dus slechts 4 GB ipv 8GB, geen extra videokaart, 128GB SSD ipv minstens 256GB SSD (+ eventuele extra HDD) en geen IPS scherm ipv wel een IPS scherm. Dan ga je je lopen irriteren en kan je daarna alsnog een andere nieuwe gaan kopen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2017 20:01 ]

Verwijderd

pricewatch: Lenovo V110 80TL000QMH ik denk dat dit een geschikte laptop is is een mooie nieuwere i5 8 gb ram en wwel 1 tb opslag hij is iets aan de zwaardere kant maar ik denk dat dit toch pittig voldoet hij is net 57 eruo duurder maar ja dat scheelt niet heel veel ipv wat anderen zeggen dat je te weinig geld hebt en dat niet mogelijk is zou je gew moeten kijken naar de opties

Verwijderd

Tsja, leuk scherm voor als je kippig bent, maar eigenlijk niet meer van deze tijd. Lijkt me vooral voor Autocad niet handig. Geen SSD, geen full hd, geen IPS, geen aparte videokaart. Okee, wel Core i5 en 8GB.
Pagina: 1