Hallo allen,
Ik loop al een tijdje met het idee om een eigen (gaming) pc te bouwen omdat het gamen op mijn ASUS N56 laptop niet heel optimaal werkt. De GT650M gpu kan de nieuwe games niet meer aan. Battlefield 1 is nog te spelen met alles op low. Dit is nog te danken aan een flinke overclock.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! In de toekomst wellicht de cpu overclocken maar daar ligt de focus niet zo heel erg op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200 is goed maar het liefst nog wat minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aleen een toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
> Minimaal 16gig RAM om voorlopig weer even mee te kunnen gaan.
> Zwarte behuizing met een window.
>MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G, Dit om nog een flinke tijd op 1080p te kunnen gamen.
>Moederbord heb ik gekozen aan de hand van een review: [https://www.youtube.com/watch?v=UysApGIBDIA]productreview: MSI B350M Gaming Pro review door Blunty[/URL]
>Voeding Corsair CX450M
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De CPU en GPU wil ik beide AMD. Simpelweg omdat AMD wel wat centjes kan gebruiken in deze markt. Daarbij zijn al hun Ryzen CPU' s overclockbaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua uitstraling wil ik toch wel een combinatie van Zwart met LED's (Afgaande van de behuizing zijn dit rode LED's)
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel in de toekomst. Als dit een noemenswaardig verschil zal maken dan mag er een paar honderd megahertz bovenop.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik op de build die hier onder is aangeven. Verbeterpunten zijn natuurlijk altijd welkom!
Wat ik uitgezocht heb:
Alvast bedankt,
Peter
Ik loop al een tijdje met het idee om een eigen (gaming) pc te bouwen omdat het gamen op mijn ASUS N56 laptop niet heel optimaal werkt. De GT650M gpu kan de nieuwe games niet meer aan. Battlefield 1 is nog te spelen met alles op low. Dit is nog te danken aan een flinke overclock.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! In de toekomst wellicht de cpu overclocken maar daar ligt de focus niet zo heel erg op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200 is goed maar het liefst nog wat minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aleen een toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
> Minimaal 16gig RAM om voorlopig weer even mee te kunnen gaan.
> Zwarte behuizing met een window.
>MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G, Dit om nog een flinke tijd op 1080p te kunnen gamen.
>Moederbord heb ik gekozen aan de hand van een review: [https://www.youtube.com/watch?v=UysApGIBDIA]productreview: MSI B350M Gaming Pro review door Blunty[/URL]
>Voeding Corsair CX450M
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De CPU en GPU wil ik beide AMD. Simpelweg omdat AMD wel wat centjes kan gebruiken in deze markt. Daarbij zijn al hun Ryzen CPU' s overclockbaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua uitstraling wil ik toch wel een combinatie van Zwart met LED's (Afgaande van de behuizing zijn dit rode LED's)
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel in de toekomst. Als dit een noemenswaardig verschil zal maken dan mag er een paar honderd megahertz bovenop.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik op de build die hier onder is aangeven. Verbeterpunten zijn natuurlijk altijd welkom!
Wat ik uitgezocht heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 1600 Boxed | € 234,99 | € 234,99 |
| 1 | MSI B350M Gaming Pro | € 90,- | € 90,- |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G | € 230,95 | € 230,95 |
| 1 | Fractial Design Define mini c window | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB | € 153,- | € 153,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 165,- | € 165,- |
| 1 | TP-Link Archer T9E | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | AOC G2460VQ6 Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL OEM | € 18,49 | € 18,49 |