Nieuwe monitor noodzakelijk!

Pagina: 1
Acties:

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 14:10
Nieuwe monitor noodzakelijk
Niet zo heel lang geleden is de kamer die ik als computerkamer in gebruik had in zijn geheel ontruimt (je weet wel, babykamer enzo) en is de desktop verplaatst naar de benedenverdieping (eetkamer tafel). Ik heb dit als excuus gebruikt om mijn toch wel gedateerde E8400 dualcore te upgraden naar een nieuwe i5 en dit alles in een mooi compact kastje zodat het in z'n geheel in een kast weggewerkt kan worden. Werkt als een trein, alleen zit ik nu nog te typen achter een oude 17' samsung TFT. Tijd voor een nieuwe dacht ik zo.

Wat is je budget?
200 max

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifiek voorkeur voor een merk. Ben wel gecharmeerd van de strakke uitstraling van de meeste Dell monitors. Maar hoeft niet perse Dell op te staan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals aangegeven komt de monitor op de eetkamertafel te staan, samen met een toetsenbord en muis (draadloos). Ik wil dit graag zo "clean" mogelijk houden. Als we aan tafel eten wil ik het scherm graag weg kunnen draaien zodat hij niet in de weg staat. Om die reden is groter ook niet altijd beter. 23' is wat mij betreft genoeg, 24' denk ik de max.

Praktisch zou zijn dat de monitor een ingebouwde USB hub heeft (USB poorten van MB en behuizing zijn wat minder goed toegankelijk) en als bonus een headphone jack. Zodat randapparatuur direct op de monitor aangesloten kan worden zonder dat ik steeds de kast in moet duiken. Alternatief is een los te plaatsten USB + headphone hub, maar maakt het geheel minder clean. Beeldkwaliteit is belangrijk natuurlijk, mijn partner heeft fotografie als hobby en wil nog wel eens wat fotoshoppen.

Monitoren die bij mij op de shortlist staan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOC I2375PQU Zwart€ 168,-€ 168,-
1AOC I2475PXQU Zwart€ 169,-€ 169,-
1Asus VC239H Zwart€ 139,-€ 139,-
1Dell P2317H Zwart€ 153,95€ 153,95
1Iiyama XU2492HSU Zwart€ 163,35€ 163,35
1Iiyama XUB2492HSU-B1 Zwart€ 188,50€ 188,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 981,80

Welke monitor zouden jullie in mijn situatie nemen?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:55
@jaapsander Als je een paar tientjes mee uitgeeft kan je een mooie 2560x1440 monitor krijgen. De hogere resolutie is erg fijn, je hebt meer werkruimte en alles is een stuk scherper.

De BenQ BL2420PT en Dell P2416D zijn beide een uitstekende optie.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 14:10
Klopt, 2560x1440 is scherper, maar tov bijvoorbeeld die DellP2317H zijn die monitoren toch al gauw 75-90 euro duurder. En als ik mijn eigen PC gebruik bekijk dan heb ik die extra resolutie niet echt nodig voor wat surfen, online shoppen, email etc. Fotoshoppen doet m'n partner nu op de 17' en dat gaat prima (lees retoucheren van vakantiefoto's voor collages/fotoboekjes).

Je kan altijd voor meer geld iets mooiers krijgen, daarom heb ik m'n max op 200 gezet. Zeker gezien de manier waarop deze monitor gebruikt gaat worden. Daarnaast hebben beide monitoren slecht bereikbare USB poorten. Dan is de 23' Dell een stuk gebruiksvriendelijker, met 2 poorten aan de zijkant en 2 aan de achterkant.

[ Voor 13% gewijzigd door jaapsander op 17-04-2017 17:25 ]