Ziggo Modem/Router op Bridge? Voordelen/Nadelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een ASUS RT-AC68U, en Ziggo Modem/Router.
Ik heb de Ziggo modem op bridge gezet, handmatig.

Maar na x aantal dagen zet hij zelf de WiFi e.d. aan.
Nu is mijn vraag, als ik Ziggo zelf ga bellen.

Dan kunnen ze deze ook uitzetten/op bridge zetten. Maar zit daar nadelen aan verbonden?
Ik heb zelf gewoon prima internet, maar vroeg het mij gewoon af.

Nadelen dat ik weet zijn:
Geen hotspots.
Geen WiFI van Ziggo router etc.

FYI: Wat ik wil is dus alles van mijn eigen router hebben.

Nog meer?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Wat voor voordeel heeft het om je eigen router te gebruiken?

Afgezien van de twee nadelen die je zelf al noemt kan ik niets bedenken - maar welk probleem heb je dat je wilt oplossen? Als het je gaat om betere wifi-ontvangst, dan zijn er wellicht betere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 15:14
Hotspots mis je niet werkt niet optimaal bij drukte en soms switch ie teveel.
WiFi van ziggo is leuk maar je eigen router met WiFi is veel makkelijker en uitgebreider dan die van ziggo.

Beste ia dus ziggo modem in bridge en je eigen router helemaal instellen zoals jij hem wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Een nadeel is ook als je nu IPv6 hebt (dual stack bijvoorbeeld) wat om sommige regio's al actief is, dan komt IPv6 te vervallen, en heb je alleen nog maar IPv4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
franssnarf schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:10:
Beste ia dus ziggo modem in bridge en je eigen router helemaal instellen zoals jij hem wilt.
Nee, beter is het ziggo modem als router + wifi en de eigen router als wireless access point in bijvoorbeeld de woonkamer (met een kabel naar de router).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:23
vanaalten schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:00:
Wat voor voordeel heeft het om je eigen router te gebruiken?

Afgezien van de twee nadelen die je zelf al noemt kan ik niets bedenken - maar welk probleem heb je dat je wilt oplossen? Als het je gaat om betere wifi-ontvangst, dan zijn er wellicht betere mogelijkheden.
Ik heb hem in bridge omdat ik anders geen eigen DNS in kan stellen voor gebruik met Pi hole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Eerlijk gezegd, tenzij je echt bij bepaalde instellingen moet, zoals Idanue een prima voorbeeld van geeft, zou ik de routerfunctie gewoon door de Ziggo modem/router laten doen en de rest er als Access Point achter hangen. Dit levert uiteindelijk het minste/geen frustratie op en je hebt overal waar je wilt gewoon WiFi, ook na updates en resets van je modem/router. Voor verreweg de meeste mensen (geldt voor iedere ISP) is dit de beste oplossing.

Maar wij zijn Tweakers ;-) Wil je om wat voor reden dan ook écht je eigen router gebruiken, dan mis je inderdaad de hotspots en natuurlijk een sloot aan support. Maar als je ermee kan leven dat je incidentele helpdeskgesprek een paar minuten langer duurt, heb je de nadelen dan ook wel gehad.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Laatst online: 15:23
PhatFish schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:36:
Eerlijk gezegd, tenzij je echt bij bepaalde instellingen moet, zoals Idanue een prima voorbeeld van geeft, zou ik de routerfunctie gewoon door de Ziggo modem/router laten doen en de rest er als Access Point achter hangen. Dit levert uiteindelijk het minste/geen frustratie op en je hebt overal waar je wilt gewoon WiFi, ook na updates en resets van je modem/router. Voor verreweg de meeste mensen (geldt voor iedere ISP) is dit de beste oplossing.
Hier ben ik het wel mee eens, als je er verder niets bijzonders mee doet dan gewoon aan laten staan en je RT-AC68U als AP instellen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 15:14
vanaalten schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:05:
[...]

Nee, beter is het ziggo modem als router + wifi en de eigen router als wireless access point in bijvoorbeeld de woonkamer (met een kabel naar de router).
Bij mij Is dat niet handig aangezien ze bijde in de zelfde ruimte ongeveer 3m van elkaar staan.
Heb liever alles in eigen beheer daarom ziggo als dome modem scheelt ook weer onnodige WiFi kanalen die anders storen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:05:
[...]

Want? Dat ding van Ziggo vertrouw ik voor geen meter wbt veiligheid, heb er zelf nog nooit 1 update op gezien. Verder is het wifi signaal te zwak, kan ik geen gastnetwerk opzetten, kan ik geen parent controll toepassen, kan ik geen devices blokken op bepaalde tijden zodat mijn kinderen niet midden in de nacht internetten, kan ik geen voorkeursnelheden aangeven naar bepaalde devices etc etc.

Ziggo bij mij al jaren in bridge en mijn huidige Synology router die centraal in huis staat op 1e verdieping (zodat ik gewoon met router volledig WIFI dekking heb en waar mogelijk bedraad internet) doet de rest. Dom ding van Ziggo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
Ik heb uiteindelijk ook voor mijn eigen router gekozen omdat ik meer invloed wilde. Na het vervangen van mijn UBee doorgeefluik zonder ingebouwderouter, door een TC7210 heb ik een tijdje de TC7210 als router laten werken, en mijn eigen router er tussenuit gehaald. Dat beviel me uiteindelijk niet. Een eigen accespoint had ik toch al, met beter bereik, en gasten_wifi. Dat kon de TC7210 niet, dus die wifi had ik ook al uitstaan. verder kon ik de dns-servers op het modem niet eens aanpassen. Dus de boel in bridge laten zetten. Er staat nu een edge-router lite achter, volledig configureerbaar en eigen ap, eveneens volledig in mijn handen.
Wifi-spots mis ik niet. IPv6 bij Ziggo kreeg ik toch ook al niet op die TC7210. Ik wil niet meer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door valkenier op 17-04-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Hoe heb je hem handmatig in bridgemodus gezet? Dat kan voor zover ik weet alleen via Ziggo.

Ikzelf heb mijn eigen router gewoon als Access Point ingesteld, gezien ik niet ontevreden was over de routering an sich van de Ziggo-router. Hierdoor vervallen ook niet de LAN-poorten op de router en heb ik nog mogelijkheden om de WiFi óók vanaf de router te kunnen gebruiken (heb ik momenteel uitstaan). Nadeel is inderdaad dat je bij sommige Ziggo-routers triviale zaken als de DNS niet kunt aanpassen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
TC7210 kon alleen door ziggo in Bridge worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb thuis gewoon alle wifi netwerken uitgezet (behalve dan het hotspot netwerk), heb mijn eigen router een vast IP gegeven en deze vervolgens in de DMZ van de modem gezet. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als bridgemode, maar dan kun je alsnog gebruik maken van ziggo hotspots

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Janoz schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:57:
Ik heb mijn eigen router een vast IP gegeven en deze vervolgens in de DMZ van de modem gezet. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als bridgemode, maar dan kun je alsnog gebruik maken van ziggo hotspots
Dat is niet waar, want je modem doet NAT, en je router waarschijnlijk nog eens. In bridge modus geeft het modem je externe IP direct aan je router, dus zonder NAT.
Zoals jij het hebt, krijg je NAT achter NAT en dat wil wel eens issues geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

valkenier schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:19:
[...]

Dat is niet waar, want je modem doet NAT, en je router waarschijnlijk nog eens. In bridge modus geeft het modem je externe IP direct aan je router, dus zonder NAT.
Zoals jij het hebt, krijg je NAT achter NAT en dat wil wel eens issues geven.
Klopt, het is inderdaad NAT achter NAT, maar doordat je de router in de DMZ hebt staan zul je waarschijnlijk niet heel veel last hebben van dergelijke issues.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Ik heb een Cisco EPC 3925 Wi-Fi modem (Ziggo) welke traag wifi signaal afgeeft.

Hoe kan ik deze modem een beter/ sterker signaal laten geven zonder zelf hardware aan te schaffen e hoe doe ik dat?

Zij er anders van Ziggo betere / nieuwere modems inmiddels waar ik mogelijk (via Ziggo) aanspraak op zou kunnen maken?

Ik haal nu bekabeld max 95 mb via wifi max 30 mb. dit alles met een 150 mb abonn !
Ziggo wil een monteur sturen maar deze moet ik zelfbetalen als het niet aan de modem ligt !

Ik weet dat ik een trage wifikaart in mijn laptop heb (2.4 ghz) met een trage doorvoer van 100 mb dacht ik maar ik wil wel zowieso een betere Wifi signaal dan nu.

Wie weet raad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Laatst online: 10-09 10:37
JSA schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:20:
Ik heb een Cisco EPC 3925 Wi-Fi modem (Ziggo) welke traag wifi signaal afgeeft.

Hoe kan ik deze modem een beter/ sterker signaal laten geven zonder zelf hardware aan te schaffen e hoe doe ik dat?
Niet. Je kunt hooguit je modem dichter bij je PC/Laptop zetten of ervoor zorgen dat er minder storende factoren tussen je modem en PC/Laptop zitten.
Zij er anders van Ziggo betere / nieuwere modems inmiddels waar ik mogelijk (via Ziggo) aanspraak op zou kunnen maken?
Geen idee, heb je al eens met de Ziggo helpdesk gebeld? Die kunnen je hier ongetwijfeld het beste antwoord op geven.
Ik haal nu bekabeld max 95 mb via wifi max 30 mb. dit alles met een 150 mb abonn !
Ziggo wil een monteur sturen maar deze moet ik zelfbetalen als het niet aan de modem ligt !

Ik weet dat ik een trage wifikaart in mijn laptop heb (2.4 ghz) met een trage doorvoer van 100 mb dacht ik maar ik wil wel zowieso een betere Wifi signaal dan nu.

Wie weet raad??
Het klinkt alsof je Laptop geen 150mb ondersteund via de kabel. Probeer het eens met een laptop waarop een gigabit aansluiting zit. Ja, of neem een minder snel abonnement af natuurlijk :)
Pagina: 1