Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Color Laserjet 3700n geeft foutcode 59.99

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Vraag

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Mijn vraag
...
Ik heb een HP Color Laserjet 3700n die spontaan een foutcode 59.99 is gaan geven ;( De laatste keer dat 'ie gebruikt is geweest is een paar maanden geleden, toen deed 'ie het prima. Nu opeens geeft 'ie na het opstarten direct de foutcode en doet verder niets meer ;(

Is deze printer nog tegen geringe kosten zelf te repareren?

Het is een beetje zuur als de printer nu stuk is, omdat er vorig jaar een nieuwe transfer belt van €100,- in is gegaan waarmee nog amper 50 pagina's mee afgedrukt is, hij staat zelfs nog op 100% :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cPjIDu3m.jpg?1 Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aEz38Ylm.jpg?1

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
HP Color Laserjet 3700n

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb ge-Google'd op de foutcode en hij lijkt vrij algemeen te zijn :/ Van vastzittend papier, een defecte sensor, een mechanisch defect of een niet-werkende motor tot aan een defect DC bord :/ Maar ik weet zo gauw niet hoe ik alles na kan lopen...

Uiteraard heb ik zelf al gekeken of er nergens papier vast zit en ook de verwijderbare zaken (toners, transfer belt, fuser) los gehad en teruggezet. Niks vreemd aan te zien.

Uit en weer inschakelen zoals op het schermpje staat, helpt natuurlijk niet.

De formatter zou ik ook nog los kunnen halen als dat nodig is. Maar het mechanische gedeelte lijkt wat "ingewikkeld" in elkaar te zitten. Zonder duidelijke instructies ben ik bang dat het òf niet meer terug in elkaar kan òf dat ik aan het einde schroefjes en kleine onderdeeltjes overhoudt :$ Verder is het apparaat ook onhandelbaar zwaar... :/

Alle reacties

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-10 22:17
Ik heb exact dezelfde foutmelding. Ben je inmiddels al meer te weten gekomen?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Josefien
Helaas niet ;( Hij is deels uit elkaar geweest met hulp van de service manual, maar dat heeft het probleem niet verholpen + ik houd één schroef over :o

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:22
Josefien schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:51:
Helaas niet ;( Hij is deels uit elkaar geweest met hulp van de service manual, maar dat heeft het probleem niet verholpen + ik houd één schroef over :o
Ik heb het wel eens gehad bij een machine dat er een klein stukje papier vast zat, ( in mijn geval was dit een stukje dat was afgescheurd van een A-4 velletje ) deze bleef haken waardoor de printen foutmeldingen kreeg. :)

En één schroefje overhouden ? Dat wordt de gehele printer nalopen op een overgebleven schroefgaatje. >:)

• Josefien
Sincery schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:02:
[...]

Ik heb het wel eens gehad bij een machine dat er een klein stukje papier vast zat, ( in mijn geval was dit een stukje dat was afgescheurd van een A-4 velletje ) deze bleef haken waardoor de printen foutmeldingen kreeg. :)

En één schroefje overhouden ? Dat wordt de gehele printer nalopen op een overgebleven schroefgaatje. >:)
Deze heb ik al gecheckt op papier-stukjes... helaas niet het geval :/

Dat schroefje... ja... via de service manual kwam ik wel te weten waar ik 'm vergeten was, maar aangezien de foutmelding niet verholpen was, had het geen zin om 'm nog eens uit elkaar te gaan halen :P Dat is echt een rot-klus :o Vooral omdat ik het half liggend op de grond moest doen... de printer is te zwaar (en qua vorm te lomp) voor mij om op te kunnen tillen, dus op een tafel zetten is er niet bij :/ Dik 40kg of zo is 'ie :/

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:22
Josefien schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:52:
[...]

Deze heb ik al gecheckt op papier-stukjes... helaas niet het geval :/

Dat schroefje... ja... via de service manual kwam ik wel te weten waar ik 'm vergeten was, maar aangezien de foutmelding niet verholpen was, had het geen zin om 'm nog eens uit elkaar te gaan halen :P Dat is echt een rot-klus :o Vooral omdat ik het half liggend op de grond moest doen... de printer is te zwaar (en qua vorm te lomp) voor mij om op te kunnen tillen, dus op een tafel zetten is er niet bij :/ Dik 40kg of zo is 'ie :/
Gezien het toch al een tijdje geleden is dat je dit probleem kreeg neem ik aan dat je inmiddels al een nieuwe printer heb gekocht, zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer. :)

En volgende keer niet meer zo'n zware printer aanschaffen. :+

• Josefien
Sincery schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:36:
[...]

Gezien het toch al een tijdje geleden is dat je dit probleem kreeg neem ik aan dat je inmiddels al een nieuwe printer heb gekocht, zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer. :)

En volgende keer niet meer zo'n zware printer aanschaffen. :+
Nope, niks gekocht. Sindsdien alleen zwart/wit afdrukken met de Laserjet 2430 die ik nog heb. Die kapotte 3700 staat nog steeds in een hoekje... sowieso te zwaar om af te voeren :P Hij zou ooit in losse delen naar beneden moeten.

[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 26-11-2017 16:32 ]

Verwijderd

Mijn laserjet 3700 geeft geen IP adres meer.
Krijg hem niet meer aangestuurd. kan wel rapporten uitprinten vanuit menu dus hij kan wel printen maar kan niet met hem communiceren.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Kan iemand me helpen???

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@Verwijderd, open even een eigen topic want je vraag heeft niets te maken met de originele vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.