Mijn vraag
...
Ik heb een HP Color Laserjet 3700n die spontaan een foutcode 59.99 is gaan geven
De laatste keer dat 'ie gebruikt is geweest is een paar maanden geleden, toen deed 'ie het prima. Nu opeens geeft 'ie na het opstarten direct de foutcode en doet verder niets meer 
Is deze printer nog tegen geringe kosten zelf te repareren?
Het is een beetje zuur als de printer nu stuk is, omdat er vorig jaar een nieuwe transfer belt van €100,- in is gegaan waarmee nog amper 50 pagina's mee afgedrukt is, hij staat zelfs nog op 100%

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
HP Color Laserjet 3700n
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb ge-Google'd op de foutcode en hij lijkt vrij algemeen te zijn
Van vastzittend papier, een defecte sensor, een mechanisch defect of een niet-werkende motor tot aan een defect DC bord
Maar ik weet zo gauw niet hoe ik alles na kan lopen...
Uiteraard heb ik zelf al gekeken of er nergens papier vast zit en ook de verwijderbare zaken (toners, transfer belt, fuser) los gehad en teruggezet. Niks vreemd aan te zien.
Uit en weer inschakelen zoals op het schermpje staat, helpt natuurlijk niet.
De formatter zou ik ook nog los kunnen halen als dat nodig is. Maar het mechanische gedeelte lijkt wat "ingewikkeld" in elkaar te zitten. Zonder duidelijke instructies ben ik bang dat het òf niet meer terug in elkaar kan òf dat ik aan het einde schroefjes en kleine onderdeeltjes overhoudt
Verder is het apparaat ook onhandelbaar zwaar...
...
Ik heb een HP Color Laserjet 3700n die spontaan een foutcode 59.99 is gaan geven
Is deze printer nog tegen geringe kosten zelf te repareren?
Het is een beetje zuur als de printer nu stuk is, omdat er vorig jaar een nieuwe transfer belt van €100,- in is gegaan waarmee nog amper 50 pagina's mee afgedrukt is, hij staat zelfs nog op 100%

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
HP Color Laserjet 3700n
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb ge-Google'd op de foutcode en hij lijkt vrij algemeen te zijn
Uiteraard heb ik zelf al gekeken of er nergens papier vast zit en ook de verwijderbare zaken (toners, transfer belt, fuser) los gehad en teruggezet. Niks vreemd aan te zien.
Uit en weer inschakelen zoals op het schermpje staat, helpt natuurlijk niet.
De formatter zou ik ook nog los kunnen halen als dat nodig is. Maar het mechanische gedeelte lijkt wat "ingewikkeld" in elkaar te zitten. Zonder duidelijke instructies ben ik bang dat het òf niet meer terug in elkaar kan òf dat ik aan het einde schroefjes en kleine onderdeeltjes overhoudt