Hallo,
Ik heb enkele weken geleden een nieuwe PC gebouwd. In afwachting van mijn videokaart, heb ik gebruik gemaakt van de onboard graphics processor van de i7700K. Dit verliep volledig probleem vrij.
Afgelopen week heb ik een nieuwe dedicated videokaart geinstalleerd maar heb ik regelmatig een boot probleem:
De pc POST volledig, maar op het moment dat windows zou moeten beginnen met laden krijg ik een zwart scherm met stilstaande artifacts gedurende enkel seconde. Daarna start de PC vanzelf opnieuw op en start die gewoon door.

In het windows log bestand worden de gebeurtenissen als kritieke fouten gelogd. Sommige zonder enige fout codes, andere met de volgende code:
EventData
BugcheckCode 278
BugcheckParameter1 0xffffa481e5f792c0
BugcheckParameter2 0xfffff80aecaf92e8
BugcheckParameter3 0xffffffffc000009a
BugcheckParameter4 0x4
SleepInProgress 6
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 3221225473
Checkpoint 0
ConnectedStandbyInProgress false
SystemSleepTransitionsToOn 2
CsEntryScenarioInstanceId 0
BugcheckInfoFromEFI true
Ik heb de PC diverse stresstests, games en benchmarks laten doorlopen met succes. Met andere woorden, zodra ik windows zit lijkt er niets aan de hand. Ik vermoed dat het een driver issue betreft. Ik heb de nieuwe drivers en windows versie (creators update) geïnstalleerd.
Iemand anders ervaringen met zoiets/tips?
PC Configuratie
CPU - i7 7700K
MOBO - Asus Z270E
GPU - Asus GTX 1080TI STRIX OC
MEM - Corsair Vengeance 32GB
PSU - Corsair HX750i
SSD - Samsung 960 EVO 512GB
HDD - Toshiba X300 4TB
OS - Windows 10 Pro (64 bit creators update)
DRIVERS - GeForce 381.65
PS het scherm is aangesloten via Displayport
Ik heb enkele weken geleden een nieuwe PC gebouwd. In afwachting van mijn videokaart, heb ik gebruik gemaakt van de onboard graphics processor van de i7700K. Dit verliep volledig probleem vrij.
Afgelopen week heb ik een nieuwe dedicated videokaart geinstalleerd maar heb ik regelmatig een boot probleem:
De pc POST volledig, maar op het moment dat windows zou moeten beginnen met laden krijg ik een zwart scherm met stilstaande artifacts gedurende enkel seconde. Daarna start de PC vanzelf opnieuw op en start die gewoon door.

In het windows log bestand worden de gebeurtenissen als kritieke fouten gelogd. Sommige zonder enige fout codes, andere met de volgende code:
EventData
BugcheckCode 278
BugcheckParameter1 0xffffa481e5f792c0
BugcheckParameter2 0xfffff80aecaf92e8
BugcheckParameter3 0xffffffffc000009a
BugcheckParameter4 0x4
SleepInProgress 6
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 3221225473
Checkpoint 0
ConnectedStandbyInProgress false
SystemSleepTransitionsToOn 2
CsEntryScenarioInstanceId 0
BugcheckInfoFromEFI true
Ik heb de PC diverse stresstests, games en benchmarks laten doorlopen met succes. Met andere woorden, zodra ik windows zit lijkt er niets aan de hand. Ik vermoed dat het een driver issue betreft. Ik heb de nieuwe drivers en windows versie (creators update) geïnstalleerd.
Iemand anders ervaringen met zoiets/tips?
PC Configuratie
CPU - i7 7700K
MOBO - Asus Z270E
GPU - Asus GTX 1080TI STRIX OC
MEM - Corsair Vengeance 32GB
PSU - Corsair HX750i
SSD - Samsung 960 EVO 512GB
HDD - Toshiba X300 4TB
OS - Windows 10 Pro (64 bit creators update)
DRIVERS - GeForce 381.65
PS het scherm is aangesloten via Displayport
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL