Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:34:
Hallo, Ik heb een Lage FPS bij bijvoorbeeld ARK. Met of zonder oplader heb ik rond de 20 FPS maar gister had ik nog 60 FPS. Als ik de oplader eraf haal en dan weer erin zet dan heb ik 60 fps waarnaar hij binnen 2 sec weer op 20 FPS komt.
Specs.
Intel i5 2.40 Ghz
Nvidia geforce 860m
1 TB opslag
Windows 10
Het is wel handig om te vermelden dat het hier waarschijnlijk om een LAPTOP (?) gaat ?
Ook is volgens mij dit niet helemaal het juiste topic hiervoor, aangezien het hier waarschijnlijk om videokaart problemen of Windows OS gaat ,aangezien het waarschijnlijk niet ARK specifiek is ? (ofwel ?)
Ik zou beginnen om allereerst je BIOS (welk type laptop gaat het eigenlijk om ?) en je drivers voor je videokaart bij te werken naar de laatste versie om uit te sluiten dat het hier om een bug gaat. Daarna zou ik je energiebeheer instellingen op hoge prestaties zetten en alle geavanceerde opties nalopen om te zien of daar nog vreemde dingen tussen staan (soms heeft de fabrikant zijn eigen energieschema meegeleverd met de laptop)
Edit: check ook eens voor de zekerheid je temperaturen ? Het kan zijn dat de videokaart tegen een thermische beveiliging aanloopt en zich zelf terugschakelt naar een veiligere modus.
Edit 2: Controleer ook of je echt de 860m gebruikt om te gamen en niet de onboard GPU van de I5 . Als deze laatste aanstaat dan zou dat ook de lage FPS kunnen verklaren
[
Voor 13% gewijzigd door
Breezers op 17-04-2017 13:03
]