Toon posts:

Wat gebeurd er als ik structureel iets bij een webshop retou

Pagina: 1
Acties:
  • 1.219 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r doet?

Ik besteld iets en doe het vervolgens weer direct retour.

Ik ga nu van webshops uit met gratis verzending en retour, bv. Cool Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:46
Dan leveren ze gewoon niet meer aan je. Of onder bepaalde voorwaarden. Ze mogen je als klant gewoon weigeren.

[ Voor 47% gewijzigd door .Maarten op 17-04-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Overigens waarschijnlijk uberhaupt niet meer aan dat adres, oftewel als je bij je ouders woont, de volgende keer dat die wat proberen te bestellen wordt het ook niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:45
als je dit te vaak doet krijg je denk ik een waarschuwing / vraag waarom je dit doet. en misschien wel een ban voor de desbetrefende webshop (in hoever dat mogelijk is natuurlijk) maar vanwaar deze vraag ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Klnkt als een erg vreemd verhaal. Wil je steeds een product 13 dagen gebruiken en daarna weer retourneren ofzo?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon een nieuwsgierigheidsvraag, als je retourzendingen voldoen aan de voorwaarde kunnen ze vrij weinig denk ik.

En bij Cool Blue adverteren ze zelfs, daarom is ook een reden.
Tja dan kan dat gebeuren natuurlijk.
g0tanks schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:05:
Klnkt als een erg vreemd verhaal. Wil je steeds een product 13 dagen gebruiken en daarna weer retourneren ofzo?
Volgens mij is het zelfs 28 dagen eigenlijk. Aangezien je zover mij bekent ook nog eens 14 dagen heb om het product daadwerkelijk retour te sturen, nadat je deze als retour heb aangemeld.
Heel raar dit natuurlijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:46
Ook al voldoen alle retourzendingen aan de voorwaarden ze kunnen nog steeds besluiten om geen zaken meer met je te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, jij als klant wil een goede webshop, de webshop wil een goede klant. Als jij ze structureel op kosten gaat jagen, dan ben je dat niet, en kom je gewoon op een zwarte lijst terecht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:08:
Het is gewoon een nieuwsgierigheidsvraag, als je retourzendingen voldoen aan de voorwaarde kunnen ze vrij weinig denk ik.

En bij Cool Blue adverteren ze zelfs, daarom is ook een reden.
Tja dan kan dat gebeuren natuurlijk.

[...]

Volgens mij is het zelfs 28 dagen eigenlijk. Aangezien je zover mij bekent ook nog eens 14 dagen heb om het product daadwerkelijk retour te sturen, nadat je deze als retour heb aangemeld.
Eh, dat kunnen ze prima. Jij gaat een overeenkomst met ze aan, maar zij kunnen er net zo goed voor kiezen om geen overeenkomst met jou aan te gaan. Hoeven ze je echt helemaal niks te leveren, en dan heb jij geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 19:13
Het moet business wise uit de lengte of uit de breedte komen; uiteindelijk betalen wij de retourzendingen natuurlijk gewoon zelf. In geval v gratis is dit natuurlijk gewoon verdisconteerd in de marge vd shop. Dom dus om van dit soort afspraken oneigenlijk gebruik te maken. Uiteindelijk heeft iedereen hier dus last van.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik verveel me en wil aandacht op 2e paasdag topic. :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 13:03
Ik neem aan dat ze een FUP hebben, ik zie op TV bijv ook reclame van Zalando geloof ik dat je onbeperkt retour kan doen, en dat het zelfs bij je thuis word opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:08:
Waar ben je nieuwsgierig naar dan? Wat zou je ermee willen bereiken? :)
[...]

Wat is er raar?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hahn schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:50:
[...]
Waar ben je nieuwsgierig naar dan? Wat zou je ermee willen bereiken? :)
Een relatie met de postbode?

Toen ik nog in Delft woonde werkte er een heel leuk meisje op het postkantoortje O-)

[ Voor 16% gewijzigd door RemcoDelft op 17-04-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:51:
[...]

Een relatie met de postbode?

Toen ik nog in Delft woonde werkte er een heel leuk meisje op het postkantoortje O-)
Picje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
In plaats van om foto's te vragen van meiden, zou je antwoord willen geven op de vragen hier? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals geopperd, zal een winkel gewoon besluiten geen zaken meer met je te doen. Een snelle search leert dat sommige mensen dat bij bijvoorbeeld BOL al is overkomen - zelfs als het een ongelukkig toeval van defecten was. Daar is dus echt wel over nagedacht.

Daar komt bij dat als je dit echt duidelijk en bewijsbaar doet, dat misbruik van een wet is, dat ook tegen de wet is. Een winkel die een andere winkel op deze wijze probeert te schade bijvoorbeeld.
http://www.wetrecht.nl/misbruik-van-recht/

Maar aangezien TS hier wel heel weinig laat zien in de openingspost, en vervolgens om pics gaat vragen, heeft dit topic weinig levensvatbaarheid. Slotje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.