Toon posts:

Kaart zonder TV out en toch tv out willen...

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb nu een p3 700@840Mhz, 320 megs ram en een geforce ddr (creative annihilator pro dacht ik). Spijtig genoeg heeft deze videokaart geen tv out :(. Nu mijn vraag: bestaan er goedkope kaartjes om dat kan spelen voor tvout, want ik vind er niets van terug. Dus dat ik mijn divx'en en dvd's op tv kan zien :)

Iemand weet of dit bestaat, want ik vind er niets van terug? :?

Thanks >:)

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00
Koop je een Trust Televiewer. Vinnik goed werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 22:08 schreef Eegee het volgende:
Koop je een Trust Televiewer. Vinnik goed werken.
http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=11672 right? (klik op No)
Supports 640 x 480, 800 x 600 and 1024 x 768 resolution without any need for drivers
Is dat niet wat "klein", misschien dom vraagje, maar eerste keer dat ik eens kijk naar tv out spullen :)

Thanks! >:)

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die res is volgens mij hoger dan ik met een v3400 en een v7100 kan halen, daar is de max geloof ik 800 bij 600 met standaard asus en nvidia drivers, misschien met andere drivers wel mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 22:14 schreef Raser het volgende:
Die res is volgens mij hoger dan ik met een v3400 en een v7100 kan halen, daar is de max geloof ik 800 bij 600 met standaard asus en nvidia drivers, misschien met andere drivers wel mogelijk.
Wat is dan een "normale resolutie" op je tv?

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 22:15 schreef DiEana het volgende:

[..]

800 x 600 is al hoog voor tv.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 22:18 schreef Spokkie het volgende:

[..]

800 x 600 is al hoog voor tv.
woops :) Ik word al zenuwachtig als ik moet kijken naar 800*600, maar voor TV is het dus normaal :)

Iemand nog alternatieven voor die trust, anders ziet het er wel mooi uit!

• Raser
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 22:15 schreef DiEana het volgende:

[..]

Ik geloof dat een tv 5xx beeld lijnen heeft, maar of dat dan ook de res is?

Die trust is op zich een goed idee, omdat je die weer mee kan nemen naar een andere pc en bij een vga kaart met tv out blijf je iedere keer voor de extra functie betalen.

Het enige nadeel vindt ik persoonlijk trust, heb daar slechte ervaringen mee, dus als je een gelijk produkt vind voor een schappelijke prijs, dan zou ik niet voor trust gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 22:24 schreef Raser het volgende:

[..]

Ik geloof dat een tv 5xx beeld lijnen heeft, maar of dat dan ook de res is?

Die trust is op zich een goed idee, omdat je die weer mee kan nemen naar een andere pc en bij een vga kaart met tv out blijf je iedere keer voor de extra functie betalen.

Het enige nadeel vindt ik persoonlijk trust, heb daar slechte ervaringen mee, dus als je een gelijk produkt vind voor een schappelijke prijs, dan zou ik niet voor trust gaan.
Je kent geen andere merken die het misschien kunnen hebben? Bedankt voor de tip!

Verwijderd

720 X 576 TV===>res 8-)

• Raser
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 22:26 schreef DiEana het volgende:

[..]

Je kent geen andere merken die het misschien kunnen hebben? Bedankt voor de tip!
Je kan proberen een viper 550 pci met tv out te krijgen, zou ook goed moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 22:35 schreef Raser het volgende:

[..]

Je kan proberen een viper 550 pci met tv out te krijgen, zou ook goed moeten werken.
Dan heeft me pc wel 2 videokaarten, levert dat geen problemen en conflicten op?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 22:35 schreef Raser het volgende:

[..]

Had een tijd gelden die 550 ook. Werkt prima

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 22:57 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Had een tijd gelden die 550 ook. Werkt prima
Ja, maar je had "enkel" die 550. Want ik speel ook graag games op de pc, en dan haal ik weer veel minder fps :(

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 22:59 schreef DiEana het volgende:

[..]

Ja, maar je had "enkel" die 550. Want ik speel ook graag games op de pc, en dan haal ik weer veel minder fps :(
Nah ik heb ooit een voodoo 2 en v550 gedraaid enigste wat niet goed ging was soms die kut v2 drivers maar die v550 loopt perfect en zeg ik kan ze u eens geven he en zien of het problemen oplevert...

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
TV (PAL systeem) is 720x576. Door de overscan valt er een klein gedeelte buiten het beeld.

Er zijn dus geen pc resoluties die echt lekker passen op een TV. Er word door de Trust Televiewer dus geresised (en ook door een kaart met tv-out).

Ook de refreshrate van TV is lager dan je zomaar uit je PC krijgt. 50 Hz interlaced. Normaal VGA is 60 Hz non-interlaced.

Ik heb zelf ook een trust televiewer en ik ben er tevreden mee. Hij heeft zelf RGB scart voor de beste kwaliteit en je kan overscan doen zodat je geen last hebt van zwarte randen.
Het resolutie probleem valt dus nog wel mee (het is natuurlijk wel minder scherp dan op je pc).

Maar het refreshrate probleem is wel storend bij divx. Camerabewegingen zijn niet vloeiend.

En voor DVD kan je het beste een Hardware decoder (Hollywood Plus) gebruiken. Deze output gewoon het op de DVD vastgelegde PAL/NTSC signaal net als een standalone. De kwaliteit daarvan is 10.000 keer beter.

Coïtus ergo sum

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
de kwaliteit van DivX op TV is wel veel hoger dan op je monitortje :P

fotoblog

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Dat is eigenlijk het hele nut van het aansluiten van je PC op de TV: DivX en (eventueel ;)) DVD kijken.

Werkt dat nou GOED moet die trust, of werkt een kaart met TV out beter?

En wat is de beste aansluiting? Ik ken iemand met een voodoo3 met een tv-out, maar de kwaliteit daarvan vind ik niet echt geweldig: een beetje een 'dof' beeld :((als aansluiting was een tulpstekker gebruikt.
Zoiets als een geluidskabel van pc naar stereo, maar nu door de ene draad video en door de andere mono audio).

kan dat beter? Het geval is namelijk dat er een soort ps/2 aansluiting op die voodoo kaart zit (heb verloopkabeltje naar tulp gebruikt).

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
tja dit ziet erg interesant uit....maar waar kun je dit kopen....???

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 22:14 schreef Raser het volgende:
jep 800 bij 600

Verwijderd

vorgens mij is er ook ee nieuwe versie van die televiewer die 1600*1200 aakan of zo ... ff kijken op de trust site zou ik zeggen

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

800x600 is al eigenlijk te groot voor sommige tv's
mijn ouders sony beeldbuis heeft er dan al problemen mee en gaat afbuigen (irritant)
640x480 is goed genoeg

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

erm... beetje late reactie niet?? :o :Z

laatste post 8 juli 2001 door Carnifex
nieuwe post 25 juni 2002 door biertje-blijf-bij- me

:z

• biertje-blijf-bij-me
ach welnee....ik ga niet een nieuwe thread starten omdat ik zo nodig wil weten waar je dit kunt kopen....of heb je dat liever???

ik kwam deze thread tegen want ik zat wanhopig te zoeken naar een oplossing voor mijn tv-out problemen

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Hehe owkay dan...
Om on-topic te blijven dan, ik zou voor een 2e VGA kaartje(PCI dan wel) gaan met TV-out, zoals de Geforce2 MX200 ofzow, kijk maar eens op e-bay.
Reden: je kan ondertussen nog wat doen op je ander scherm (dual monitor met je AGP kaart bijvoorbeeld)

• biertje-blijf-bij-me
nieuwe kaart kopen is geen optie voor mij want dan kom ik weer met het zelfde probleem te zitten...zie

[topic=532811/1/25]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

<edit> En ja hoor, Wildfire does it again... reageren op een oude post in een omhoog geschopt topic... :( </edit>
Op zondag 08 juli 2001 10:42 schreef Carnifex het volgende:

[..]

En wat is de beste aansluiting? Ik ken iemand met een voodoo3 met een tv-out, maar de kwaliteit daarvan vind ik niet echt geweldig: een beetje een 'dof' beeld :((als aansluiting was een tulpstekker gebruikt.
Zoiets als een geluidskabel van pc naar stereo, maar nu door de ene draad video en door de andere mono audio).
Dat is een composiet-signaal. Alles wordt in één kabel in één signaal verstuurd. Heeft meestal niet een fantastische kwaliteit.
kan dat beter? Het geval is namelijk dat er een soort ps/2 aansluiting op die voodoo kaart zit (heb verloopkabeltje naar tulp gebruikt).
En dat is dus een S-Video aansluiting. Die verdient de voorkeur aangezien de signalen gescheiden worden verstuurd. Dit levert de beste beeldkwaliteit op.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Grrrr... dubbelpost ook nog eens... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

beetje loze kick dit en je hebt al een topic lopen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.