• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik bezit al vele jaren de Samsung uit de 6000 serie en die heb ik indertijd via de scart uitgang en een verloop naar tulp kabels gekoppeld aan mijn oude Rotel annaloge stereo voorversterker.
Voor het door geven van tv geluid via mijn luidsprekers is deze verbinding o.k. Sinds kort heb ik ook Netflix via een apple Tv 3 en het geluid daarvan wordt alleen via de tv luidsprekertjes afgespeeld en is niet af te spelen via de versterker. Ik heb hier zojuist een oud topic zitten nalezen en het schijnt inderdaad ,,normaal,, te zijn dat deze tv alleen tv geluid door geeft op de scart audio out.
Ik vraag me nu af of ik via een usb bluetooth dongel zendertje wel geluid kan ontvangen op mijn versterker bij gebruik van netflix.
Aan mijn ouderwetse hifi Rotel versterker heb ik reeds een bluetooth ontvanger aangesloten om muziek via mijn android smartfoon te beluisteren over de boxen.
Weet iemand raad in deze?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:53
Natuurlijk gaat een bluetooth dongle niet werken, er zitten immers geen drivers voor in de firmware van de TV. Haal gewoon een Toslink naar tulp convetertje, als je ze uit China haalt kosten ze nog geen tientje, als je geen geduld hebt zijn ze ietsje duurder.

• Thei
Wat bedoel je precies? Ik ben hierin niet zo thuis maar probeer wel met mijn leeftijd toch nog op de hoogte te blijven.

• Thei
ik heb me erin eens verdiept na het antwoord van hcQd en begrijp nu zijn bericht over de toslink. Op mijn tv zit inderdaad een toslink uitgang voor audio geluid en ik heb op ebay een spot goedkoop setje besteld , bestaand uit een toslink kabel en een da converter met tulp uitgangen en digitaal in.
ik denk dat dit inderdaad een oplossing zal zijn voor het overbrengen van het film geluid naar de stereo instalatie bij gebruik van netflix.

• Thei
Met het chinese convertertje van een paar Euro incl digitaal kabeltje en een usb spanningskabel werkt het inderdaad perfect nu. Bedankt voor de reacties.