Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 910527

Topicstarter
hallo iedereen, ik heb een iPhone 6 en deze doet al een tijdje raar het begon met dat de batterij maar een paar uur meeging en uiteindelijk kon hij de laatste 2 dagen geen 15 min zonder stroom. Nu ben ik gisteren naar een pretpark geweest en terwijl ik daar was viel mijn iPhone uit en ik heb hem dan aan de lader gedaan via powerbank maar na 3 uur ging hij nog altijd niet aan. Als ik hem aan wil zitten blijft hij aangeven dat hij leeg is. Nu zat mijn iPhone in mijn kleine handtas die gevallen is op de grond,maar ik denk zelf dat het daardoor niet komt dat het gewoon toeval is. Ook thuis heb ik mijn iPhone nog in de stroom gedaan paar uur maar gebeurd niets. Nu zijn mijn 2 vragen: zou dat vallen wel iets veroorzaakt hebben?? Of is mijn batterij gewoon volledig kapot??
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb ik heb de home knop en aan en uit-knop 15 sec ingedrukt gehouden maar dit geeft geen reactie. Wat moet ik doen nu?? Nieuwe batterij??
...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 910527 op 17-04-2017 10:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-06 11:39
Heb je al gekeken of er misschien iets in de oplaadpoort zit. Soms zit hier teveel stof in waardoor de oplaadkabel geen contact meer maakt. Je kunt met een stukje riet of dik gras de viezigheid uit de poort lepelen. Let op doe dit voorzichtig en gebruik geen metaal. Het zou ook kunnen dat de oplaadkabel kapot is.

Mocht je de telefoon aan krijgen dan zou ik eens kijken in instellingen/batterij naar welke applicatie de meeste stroom verbruikt. Je zou ook een schone installatie kunnen doen om te kijken of het daarmee opgelost is.

Is het probleem hiermee niet opgelost dan zou ik de batterij laten vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sepio op 17-04-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:04
iPhone 6 heeft/had volgens mij niet dezelfde batterij issues als de iPhone 5. Echter na 2 jaar gebruik kan de batterij "op" zijn minder goed worden (officieel > 3 jaar).

Je kunt nog proberen een recovery (DFU) via iTunes te doen, maar denk dat de batterij gewoon niet goed (meer) is.

[ Voor 52% gewijzigd door loekf2 op 18-04-2017 08:51 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt hem niet in DFU als de rode accu toont. Al een andere kabel geprobeerd?

Anders eens een afspraak maken bij een Apple Store. Wanneer heb je t toestel gekocht?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:33
Het vervangen van de batterij is niet heel moeilijk om dit zelf te doen, ligt even aan de hoeveelheid ervaring je hebt met het assembleren van systemen.
Mijn ervaring was tot afgelopen donderdag enkel het assembleren van desktops, donderdag heb ik de complete behuizing van mijn iPhone 6 vervangen.

Handige links:
http://www.fixjeiphone.nl...one-6-batterij-vervangen/

https://nl.ifixit.com/Gui...Battery+Replacement/29363

Let wel op dat je ook nieuwe batterij sticker besteld op het moment dat je het zelf wilt gaan vervangen, als je de sticket niet bevestigd zal je scherm op den duur kapot gaan.

Als je twijfelt, niet zelf gaan lopen prutsen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zackito op 19-04-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Hi allemaal,

Hier ook een iPhone 6. Net 2 jaar en een maand oud. Gisteravond deed alles het nog, ook geen indicatie gehad dat er iets kapot zou zijn of gaan. Vanochtend blijkt dat hij uit is en niet meer aan gaat. Hij lag aan de oplader en er is in de tussentijd helemaal niets mee gebeurd.

Ik krijg hem nu dus ook niet meer aan. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Edit; als ik mijzelf bel dan hoor ik in de andere telefoon dat hij wel over gaat. De iPhone geeft echter geen teken van leven. Ook de aan/uit knop langdurig vasthouden heeft geen effect. De schakelaar voor stil geeft ook geen trilsignaal meer.

Edit2; na een harde reset doet alles het weer. Geen flauw idee wat er mis gegaan is.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 17-05-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-06 11:39
Ik heb wel eens een vastloper gehad. Misschien heb je daar ook last van Je kunt hem dan nog herstarten door de home en powerknop heel lang in te drukken. Met lang bedoel ik een minuut of 2.

[ Voor 10% gewijzigd door Sepio op 17-05-2017 08:59 ]

Pagina: 1