Toon posts:

Nieuwe monitor. Gpu upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een nieuwe monitor, maar ben nog erg aan het twijfelen wat het moet worden.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Budget is niet zo belangrijk. Het gaat er mij meer om wat het meest zinvol is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Maakt niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn huidige systeem:
I5 6600k
msi gtx970
msi Z170A
Hyperx 250 ssd

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe monitor. Het gaat een 34 inch widescreen worden (merk en type staat nog open).
Vraag is dus: ga ik gewoon voor een scherm met een 2560x1080 resolutie (Is het simpelste en goedkoopste)
Of verkoop ik mijn gtx970, koop een gtx1070 en ga voor een 3440x1440 scherm? (stuk duurder uiteindelijk)

Is het verschil in uitgaven de upgrade waard? Ik gebuik de pc vooral voor te gamen en films te kijken.
Ik hoef zeker niet alles op ultra of zoiets te spelen maar wil gewoon voor de komende 3 tot 4 jaar klaar zijn.
Ik heb nu een HPw2207 dus wat het ook wordt, ik ben overal blij mee waarschijnlijk.

Wat zouden jullie doen in dit geval?

Verwijderd

34 inch UW is zonde om met een lage resolutie (1080p) te gebruiken, zeker omdat je er redelijk dicht op zit.
Ik zou even doorsparen en voor een 1440p scherm gaan.

Verwijderd

Ik zou persoonlijk doorsparen voor het 1440p scherm. Dan zou ik inderdaad overwegen om je 970 in de verkoop te gooien en er een 1070 van te kopen, ben je ook meteen wat langer future proof.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:55
In dit segment wil je graag FreeSync of G-Sync, daarmee heb je veel minder last van FPS-drops en het elimineert tearing en microstutter volledig. Ik zou dus nog even doorsparen, kijken wat AMD RX Vega doet en dan een mooie GPU + monitor combi uitkiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast dank voor de reacties.

Het geld is opzich niet zo het probleem. (als in het is niet dat ik moet sparen, geld ligt er). Het ging mij er meer om of die +- 1100 euro die ik extra kwijt ben ook in verhouding zijn met wat ik er extra voor terug ga krijgen.
Wachten tot er weer wat nieuws uitkomt ga ik niet doen. Het wordt dan gewoon de 1070.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:55
@Verwijderd Als je nu iets wilt dan levert dit een sublieme speelervaring op. Het scherm is 21:9 met 3440x1440 pixels, G-Sync en een 100Hz refresh rate. De GTX 1080 is iets duurder maar haalt meer uit je beeldscherm en de performance per euro is op dit moment beter dan bij de GTX 1070.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 555,-€ 555,-
1AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart€ 862,-€ 862,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.417,-
Pagina: 1