Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben sinds één jaar werkzaam als junior java(script) developer bij een enterprise software bedrijf.
Mijn contract is een paar maanden geleden al verlengt met één jaar.
Eigenlijk heb ik het enorm naar mijn zin en ik ontwikkel mezelf best snel.
Ik heb al diverse opdrachten gedaan met Java en hoofdzakelijk met Angular 1 en 2.

Voordat ik werkzaam was als developer heb ik al best veel websites met database gemaakt voor mensen binnen mijn eigen kringen.
Totaal heb ik ongeveer 4 jaar ervaring als developer.
Diploma's heb ik helaas niet maar ik heb wel een aantal certificaten van de OU.

Ondanks dat ik het enorm naar mijn zin heb bij het bedrijf waar ik werk willen mijn vrouw en ik heel graag voor bijvoorbeeld zes maanden per jaar in Thailand wonen.

Mijn vraag is: zijn hier op Tweakers developers die ook in Thailand wonen en werken?
Hoe groot is de kans dat ik als junior developer een baan kan vinden in Thailand?

Zelf zit ik te denken dat het misschien een optie zou kunnen zijn om op afstand te werken voor een Nederlands bedrijf voor een bescheiden salaris maar ik vraag me toch af of die afstand niet te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik zou beginnen met het opzoeken van de verschillen tussen Java en Javascript ;)

Verder zal je waarschijnlijk opzoek moeten naar een positie bij een bedrijf waar de voertaal Engels is. Hoe is je Engels, en heb je iets van diploma's/certificaten om dat te onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Wil niet te negatief overkomen maar het is niet zo gemakkelijk helaas.

Op afstand werken klinkt leuk maar vergeet dat er een tijdsverschil is. Dan zal je toch midden in de nacht moeten opstaan wil je bijv een Skype ed. vergadering bij wonen.

6 maanden per jaar gaat je ook veel problemen op leveren omtrent bijv. belasting, (ziektekosten)-verzekeringen etc. Enorme rompslomp, zeker als je voor een Nederlands bedrijf in het buitenland werkt kan dat lastig zijn.

Nu ken ik de situatie in Thailand niet maar hier in China is het lastig om je visa keurig op orde te hebben om daadwerkelijk legaal te mogen werken.

Ik zou eerst eens gaan uitzoeken wat er nou allemaal bij komt kijken om in het buitenland aan de slag te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Er zijn vacatures voor remote software engineers. Kijk bijvoorbeeld hier: https://stackoverflow.com...a+angularjs+&c=EUR&r=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op maandag 17 april 2017 @ 08:07:
Ik zou beginnen met het opzoeken van de verschillen tussen Java en Javascript ;)
:O
Kenzi schreef op maandag 17 april 2017 @ 08:12:
Wil niet te negatief overkomen maar het is niet zo gemakkelijk helaas.

Op afstand werken klinkt leuk maar vergeet dat er een tijdsverschil is. Dan zal je toch midden in de nacht moeten opstaan wil je bijv een Skype ed. vergadering bij wonen.

6 maanden per jaar gaat je ook veel problemen op leveren omtrent bijv. belasting, (ziektekosten)-verzekeringen etc. Enorme rompslomp, zeker als je voor een Nederlands bedrijf in het buitenland werkt kan dat lastig zijn.

Nu ken ik de situatie in Thailand niet maar hier in China is het lastig om je visa keurig op orde te hebben om daadwerkelijk legaal te mogen werken.

Ik zou eerst eens gaan uitzoeken wat er nou allemaal bij komt kijken om in het buitenland aan de slag te gaan.
Ik denk liever niet in problemen maar in oplossingen en uitzoeken wat er allemaal bij komt kijken is iets waar ik me al enkele jaren in verdiep.
Een belastingdienst of verzekering zou echt het laatste zijn wat mij tegen zou houden om naar het buitenland te gaan.

Werken voor een Nederlands bedrijf dat gevestigd is in Nederland is ook niet echt een vereiste voor mij.
Ik zou ook best voor een buitenlands bedrijf willen werken dat in Thailand is gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 11:45
[message=50934691,noline]Bertusbuks schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:16

[...]

Ik denk liever niet in problemen maar in oplossingen en uitzoeken wat er allemaal bij komt kijken is iets waar ik me al enkele jaren in verdiep.
Een belastingdienst of verzekering zou echt het laatste zijn wat mij tegen zou houden om naar het buitenland te gaan.
Mooi streven, maar denk je daar hetzelfde over als je inkomen twee keer belast wordt, je in Nederland een zorgverzekering aan moet houden, in Thailand een private zorgverzekering af moet sluiten en je kosten dus enorm omhoog gaan?

Dat is wat er bedoeld wordt met "uitzoeken". Je zegt jezelf er al jaren in te verdiepen maar komt, no offence, over alsof je eigenlijk nog weinig weet van de implicaties. En ja, "moeilijke" zaken hoeven je niet tegen te houden om die droom te verwezenlijken. Maar als je niet weet wat de gevolgen gaan zijn, wordt het een nachtmerrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:25

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:16:
[...]

:O

[...]

Dit is de enige juiste aanpak, laat je vooral niet tegenhouden door allerlei goedbedoelde maar typisch Nederlandse denk om dit en denk om dat reacties, het is allemaal niet zo ingewikkeld.

Bel even met de belastingdienst en je zorgverzekeraar en je hebt het belangrijkste wel te pakken..

Je maakt het jezelf overigens een stuk makkelijker om binnen de eu te blijven, Londen is nu wat lastiger misschien maar op korte termijn ook nog geen probleem , of anders Berlijn, Madrid,Barcelona.

Thailand is erg leuk, maar erg ver weg, houd daar rekening mee qua verwachtingen van vrienden/familie die op bezoek komt!. ( ik spreek uit ervaring, ik heb vrijwel al mijn vrienden af kunnen schrijven na 7 jaar...)
Werken voor een Nederlands bedrijf dat gevestigd is in Nederland is ook niet echt een vereiste voor mij.
Ik zou ook best voor een buitenlands bedrijf willen werken dat in Thailand is gevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 14:35

Basszje

Reisvaap!]

Ik ken wel wat mensen hier met een baan die 'overwinteren' in Thailand en dergelijke landen. Die werken dan gewoon remote vanaf andere plek, maar met dezelfde baan. Denk niet dat je je echt op de Thaise arbeidsmarkt wil begeven, zal denk ik ook niet erg goed verdienen.

Als je dan toch in oplossing wilt denken zonder 'Nederlandse regels' kan je in principe gewoon op een toeristenvisum remote werken, niemand die dat checkt en dan elke 3 maanden een 'border run' doen. Zo doen de meesten dat in elk geval.

Nederlandse zorgverzekering dekt meestal tot 4 maanden in het buitenland. En voor dergelijke termijn hoef je in principe ook niet uit te schrijven of iets te regelen met belasting.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kettrick schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:58:
[...]

Dit is de enige juiste aanpak, laat je vooral niet tegenhouden door allerlei goedbedoelde maar typisch Nederlandse denk om dit en denk om dat reacties, het is allemaal niet zo ingewikkeld.

[...]

Je maakt het jezelf overigens een stuk makkelijker om binnen de eu te blijven, Londen is nu wat lastiger misschien maar op korte termijn ook nog geen probleem , of anders Berlijn, Madrid,Barcelona.
Even los ervan dat dat me als compleet andere situatie dan Thailand doet overkomen (zowel qua locatie, klimaat als financieel gezien), doe je nu wel hetzelfde he ;). Je komt ook met het goedbedoelde advies om maar niet te ver weg te gaan.

Het primaire probleem wat ik bij TS zie is dat hij simpelweg niks heeft om zijn kennis en kunde te bewijzen. En als je voor een bedrijf remote wil gaan werken, dan lijkt het me dat ze een goede reden willen om jou aan te nemen ipv een random Indiër. Een opleiding zou één manier zijn, maar als je bijvoorbeeld bekend bent in en open source community kan dat ook een optie zijn. Echter als junior dev met alleen wat certificaten denk ik dat het erg lastig zal zijn een bedrijf te vinden wat ook nog eens het nadeel van remote werken geen probleem vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Sissors schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:58:
[...]

Het primaire probleem wat ik bij TS zie is dat hij simpelweg niks heeft om zijn kennis en kunde te bewijzen. En als je voor een bedrijf remote wil gaan werken, dan lijkt het me dat ze een goede reden willen om jou aan te nemen ipv een random Indiër.
Dat is wel een issue. Bij remote functies weegt vertrouwen nog een stuk zwaarder dan bij on-site functies. Je moet in het sollicitatietraject (waarin je concurreert met een grote schare mensen uit oost-Europa en Azie) bovendrijven als betrouwbaar en vakbekwaam.
Pagina: 1