MSI Turbo en bios update: scsi werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Net mijn mobo voorzien van het nieuwste bios: v2.8
Het probleem dat ik nu heb is dat mijn SCSi kaart (Diamond Fireport) wel gezien wordt en dat de devices ook wel gescanned worden, maar de computer gaat niet verder. Hij blijft hangen bij de SCSI Controller.
Ik dacht dat iemand dit probleem al een keer eerder heeft genoemd, maar kan het niet terug vinden.
Wie o wie weet de oplossing??

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 13:13
als het met installeren van windows is

scsi kaart eruit halen en dan na de installatie er opnieuw inzetten
(het is niet normaal maarja)

* eXistenz vindt MSI mobo's gewoon ***

• wezep
Dat is het probleem niet, Windows had ik allang geinstalleerd.
Het probleem is dat naar de BIOS update de computer blijft hangen nadat de eerste SCSI kaart is gevonden.
Gisteravond nog geprobeerd: eerste SCSI kaart eruit: computer start gewoon door. SCSI kaart erweer in: computer blijft hangen bij SCSI kaart.
Iemand??

• wezep
Niemand een ideeetje????

• wezep
Even dit topic ophalen, vind het toch erg vervelend dat mijn Ultrplex niet werkt.
Inmiddels bios 3.1 geinstalleerd en alles werkt naar behoren, totdat ik er dus een tweede scsi kaart in zet: of het bios start neit door bij het vinden van de tweede scsi kaart of Windows stopt halve wege het booten.
De volgende scsi kaarten heb ik geprobeerd:
Adaptec 2904
Adaptec 2940
Compac KZPSA
Diamond Fireport
Niets werkt. Zijn er andere mensen met een MSI turbo bordje die dit probleem hebben of kan iemand dit probleem even naspelen (gewoon twee scsi kaarten in je systeem douwen)??