Ik heb sinds een paar dagen Windows 10 opnieuw, schoon, op mijn laptop geïnstalleerd. Bij mijn vorige installatie kon in de pictogrammen op het bureaublad makkelijk zelf indelen door het vinkje weg te halen bij "uitlijnen op raster". Op zich werkt dit nu ook nog prima, alleen kan ik de prullenbak, die ik normaal helemaal rechts onderin heb staan, niet verder in de hoek krijgen dan dat hij 5 cm van de menubalk en 5 cm van de rechter schermrand af zit. Hoe kan ik het oplossen zodat ik mijn prullenbak gewoon weer helemaal rechts onderin heb?
Vraag
Alle reacties
Vreemd, mijn prullenbak kan wel helemaal rechtsonder.
(Moet ik er wel bij zeggen dat mijn werkbalk links verticaal heb.)
-Hoe zit het met je andere systeemicoontjes; kunnen die wel rechtsonder?
-Misschien even verwijderen, reboot, opnieuw proberen?
Probeer je icoontjes is met ctrl+scrolwiel iets groter of kleiner te maken. Wellicht dat het daardoor komt.
Maar prullenbak in de hoek... Dat is nog uit de Windows XP tijd (had ik zelf ook). Doen we toch niet meer
Maar prullenbak in de hoek... Dat is nog uit de Windows XP tijd (had ik zelf ook). Doen we toch niet meer
Dat werkt hier prima als ik 'auto arrange icons' en 'align to grid' beide uitzet. Dan kan ik icoontjes overal neerplempen op m'n desktop.
-Andere icoontjes kunnen ook niet rechtsonder.zetje01 schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:42:
Vreemd, mijn prullenbak kan wel helemaal rechtsonder.
-Dit werkt helaas niet.
Ook dit werkt helaas niet.xFeverr schreef op maandag 17 april 2017 @ 06:01:
Probeer je icoontjes is met ctrl+scrolwiel iets groter of kleiner te maken. Wellicht dat het daardoor komt.
Haha, Daarom! Ik ben het zo gewend dat ik niet meer anders wil.
Je andere icoontjes kunnen dus ook niet helemaal rechtsonder... kijk eens hier:
https://www.google.nl/sea...s=chrome..69i57.12747j0j7
Bedankt voor de tip. Hier ben ik inderdaad ook naar aan het zoeken geweest maar zonder resultaat.zetje01 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:15:
Je andere icoontjes kunnen dus ook niet helemaal rechtsonder... kijk eens hier:
Heb net ontdekt dat het niet alleen rechts onder is, maar gewoon het hele stuk boven de taakbalk. Het lijkt mij dan dus een scaling-issue?
Na een herinstallatie van Windows blijkt het weer goed te werken. Totdat ik de creators update installeer, dan is het helaas weer mis.
Hoe ik het opgelost had bij mij is als volgt:
Sleep een pictogram zo ver mogelijk naar rechts onder(de gene die je rechts onderin wilt hebben)
Sleep dan een ander pictogram op dat zelfde pictogram en als het goed is gaat een van de twee pictogrammen naar onder.
Soms gaat de gene die je er op sleept naar onder in plaats van de andere beetje er mee prutsen werkte bij mij.
Natuurlijk niet de beste oplossing maar het werkt bij mij.
Sleep een pictogram zo ver mogelijk naar rechts onder(de gene die je rechts onderin wilt hebben)
Sleep dan een ander pictogram op dat zelfde pictogram en als het goed is gaat een van de twee pictogrammen naar onder.
Soms gaat de gene die je er op sleept naar onder in plaats van de andere beetje er mee prutsen werkte bij mij.
[ Voor 30% gewijzigd door CCJJVV op 07-05-2017 16:43 ]
Dit heb ik ook geprobeerd. Werkt wel, totdat je een ander icon verplaatst. Dan verspringt alles weer.CCJJVV schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:40:
Hoe ik het opgelost had bij mij is als volgt:
Pagina: 1