Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe pc €1000-1200

Pagina: 1
Acties:

• manti
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-03 18:13
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijkste is doel is gamen. Triple A titels op 1440p 60fps moet haalbaar zijn om zonder al te veel compromis.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan ~1000-1200 euro voor de PC zelf exclusief Windows. Er zit nog wat rek aan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur (monitor, toetsenbord etc.)
nVidia GTX 1070
Crucial MX300 525 GB
1TB Seagate Baracuda

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De kast zelf exclusief de videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb op dit moment een voorkeur voor AMD qua processoren, ondanks dat Intel voor puur gamen op dit moment beter is. Ik zie toch wat meer toekomst in meer cores dan meer mhz. Echter ik vind de keuze zeer lastig. Tevens houdt AMD nog even vast and AM4 waardoor een simple CPU upgrade in de toekomst mogelijk is.
Voor de rest heb ik geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua geluid als is het geen straaljager is, ben ik tevreden. Qua grote gewoon normaal ATX.

Ga je overklokken?
Ik wil de mogelijkheid hebben tot overklokken. Dat is iets wat ik in mijn huidige systeem mis.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag kritiek op wat ik samengesteld en wat er nog aan te verbeteren valt. Tevens ben ik nog opzoek naar een kast. Ik zou graag een goede optie willen hebben in de volgende prijsklassen:
  • < €50
  • €50-€100
  • > €100
Hier zijn de twee opzetten exclusief kast voor zowel AMD als Intel. Ik vind de keuze op dit moment zeer lastig, want elk platform dat zijn voor en nadelen heeft.

AMD:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 279,-€ 279,-
1MSI X370 Gaming Pro Carbon€ 188,95€ 188,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 51,-€ 51,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16W€ 147,05€ 147,05
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 907,85

Het moederbord is misschien een beetje overkil hier. Kan mijn geheugen compatibiliteit paranoïde zijn. Echter geeft dit wel de mogelijkheid om nog een 1070 in SLI te plaatsen. Echter de kans dat ik SLI ga is zeer laag. Suggesties zijn welkom. 3200 mhz geheugen aangezien Ryzen van snel geheugen houdt. Ik ga hoe dan ook voor een 3rd party CPU koeler. Met mijn budget zou ik nog een naar een 1700(X) kunnen gaan. Tevens kan nog terugvallen naar een B250 plank. Ik heb versie 4 van CPU koeler in mijn huidig systeem en die bevalt prima.

Als laatse nog Intel
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 368,-€ 368,-
1MSI Z270 SLI Plus€ 139,-€ 139,-
1be quiet! Dark Rock 3€ 62,-€ 62,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 119,-€ 119,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 929,85

Ik wil opties openhouden. Dus om het compleet te maken heb ik ook nog een Intel tegenhanger samengesteld. Ik zie geen toekomst in de i5s dus vandaar de i7. Voor de rest denk ik dat deze redelijk gebalanceerd is.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Ik zou bij je AMD build een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler nemen ipv de 1600X, ze overklokken namelijk allebei naar rond de 4.0 Ghz dus een OC'd 1600 zal net zo goed presteren als een 1600X. En ik zou gewoon een B350 bordje nemen, zijn er genoeg die 3200 Mhz ondersteunen.

Ik zou bij je Intel build toch wel gewoon pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 nemen, het is maar een verschil van rond de 5 euro.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

manti schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:50:
Tevens houdt AMD nog even vast and AM4 waardoor een simple CPU upgrade in de toekomst mogelijk is.
In praktijk kan dit "voordeel" nog wel eens tegenvallen.
1. CPU's zijn afgelopen jaren niet significant sneller geworden. De meeste vooruitgang is geboekt op krachtigere igp's en lager verbruik.
2. Bij Intel kun je evengoed nog een stapje omhoog qua CPU. Intel stapt weliswaar sneller over op een nieuw socket dan AMD maar binnen 1151 zijn er nog legio xeons en i7's om naar te upgraden.
3. Langere ondersteuning voor CPU's is 1 ding, de rest van het bordje verouderd wel.
Natuurlijk mooi om over 5 jaar de nieuwste CPU op je huidige mobo kwijt te kunnen maar tegen die tijd heb je: ddr5, usb 4 en Sata 5.
Ga je overklokken?
Ik wil de mogelijkheid hebben tot overklokken. Dat is iets wat ik in mijn huidige systeem mis.
Wat zijn precies je overclock ambities?
Je geeft hierboven namelijk aan dat je meer MHz voor de toekomst minder belangrijk vindt.
Tevens ben ik nog opzoek naar een kast. Ik zou graag een goede optie willen hebben in de volgende prijsklassen:
  • < €50
  • €50-€100
  • > €100
Wat is hier het nut van?
Een case a 40 euro is niet te vergelijken met een variant van 120 euro.

Ik wil met alle liefde goede opties geven in wel 20 verschillende prijsklassen. Geen probleem. Uiteindelijk ga jij echter de beslissing nemen op basis van bepaalde wensen qua ruimte, kleur, budget etc etc. Als je die wensen nou gewoon vooraf deelt kunnen we gericht meedenken. Lijkt me makkelijker :)
Ik zie geen toekomst in de i5s dus vandaar de i7. Voor de rest denk ik dat deze redelijk gebalanceerd is.
Geen enkel component heeft een "toekomst". Daarvoor gaan de ontwikkelingen veel te snel.
Die gtx 1070 wordt over 3 jaar ook gezien als verouderd model.
Zou me dus niet al te veel richten op "de toekomst".
Een systeem dat hedendaagse games lekker weegspeelt kan over 3 jaar ook nog prima mee.

De componenten waar je nu 100 euro meer betaalt voor de toekomstbestendigheid, koop je over 3 jaar voor de helft van de prijs.
Ergo, nu diep in de buidel tasten voor specificaties die je over 3 jaar nodig denkt te hebben is prijstechnisch waarschijnlijk niet de beste keus.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:55
i7 7700k lijkt me een veilge keus. Hij verslaat zelfs de 1700 in huidige games je kan wel wachten tot optimalisatie maar dan ben je weer maanden verder. Tijdens de fx series riepen ze ook al wacht op optimalisatie maar daar is niks van gekomen. De i7 7700k blijft een sterke 4 core proccesor met 8 threads wat nog heus wel genoeg is voor huidige en opkomende games die gaat heus niet omver geblazen worden. Games hebben altijd al baat gehad bij snelle core performance waarom zou dit veranderen als de merendeel van de steam gebruikers dual en quad cores hebben?. Dus als je voornamelijk gaat gamen zou ik voor de i7 7700k gaan. Ik gun het AMD van harte ze hebben een geniale zet gedaan met de ryzen processor en blinken in alles behalve gamen uit.

[ Voor 33% gewijzigd door Voyarch op 17-04-2017 00:49 ]

• manti
Switchie schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:39:
[...]

In praktijk kan dit "voordeel" nog wel eens tegenvallen.
1. CPU's zijn afgelopen jaren niet significant sneller geworden. De meeste vooruitgang is geboekt op krachtigere igp's en lager verbruik.
2. Bij Intel kun je evengoed nog een stapje omhoog qua CPU. Intel stapt weliswaar sneller over op een nieuw socket dan AMD maar binnen 1151 zijn er nog legio xeons en i7's om naar te upgraden.
3. Langere ondersteuning voor CPU's is 1 ding, de rest van het bordje verouderd wel.
Natuurlijk mooi om over 5 jaar de nieuwste CPU op je huidige mobo kwijt te kunnen maar tegen die tijd heb je: ddr5, usb 4 en Sata 5.

[...]

Wat zijn precies je overclock ambities?
Je geeft hierboven namelijk aan dat je meer MHz voor de toekomst minder belangrijk vindt.

[...]

Wat is hier het nut van?
Een case a 40 euro is niet te vergelijken met een variant van 120 euro.

Ik wil met alle liefde goede opties geven in wel 20 verschillende prijsklassen. Geen probleem. Uiteindelijk ga jij echter de beslissing nemen op basis van bepaalde wensen qua ruimte, kleur, budget etc etc. Als je die wensen nou gewoon vooraf deelt kunnen we gericht meedenken. Lijkt me makkelijker :)

[...]

Geen enkel component heeft een "toekomst". Daarvoor gaan de ontwikkelingen veel te snel.
Die gtx 1070 wordt over 3 jaar ook gezien als verouderd model.
Zou me dus niet al te veel richten op "de toekomst".
Een systeem dat hedendaagse games lekker weegspeelt kan over 3 jaar ook nog prima mee.

De componenten waar je nu 100 euro meer betaalt voor de toekomstbestendigheid, koop je over 3 jaar voor de helft van de prijs.
Ergo, nu diep in de buidel tasten voor specificaties die je over 3 jaar nodig denkt te hebben is prijstechnisch waarschijnlijk niet de beste keus.
Voor de kast que kleur heb ik het liefst zwart met goede kabel management. Een raam is mooi, maar niet nodig. 100€ is echt het max wat ik wil uitgeven. Ik zie een kast nog steeds als een puur functioneel onderdeel. Het moet ervoor zorgen dat het alles bij elkaar houdt.

Voor overklok ambities, ik zal niet tot het limiet gaan. Echter ik zou er wel een paar 100 mHz bij willen kunnen doen.

Ik begin ook in te zien dat Intel toch de beter keuze is. Vanaf een i5 4570 zal Ryzen toch meer een side grade in plaats vanaf een daadwerkelijk upgrade. Zeker voor gamen.

[ Voor 0% gewijzigd door manti op 17-04-2017 10:16 . Reden: klein type foutje ]

Verwijderd

manti schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:15:
[...]

Voor de kast que kleur heb ik het liefst zwart met goede kabel management. Een raam is mooi, maar niet nodig. 100€ is echt het max wat ik wil uitgeven. Ik zie een kast nog steeds als een puur functioneel onderdeel. Het moet ervoor zorgen dat het alles bij elkaar houdt.
Dan zijn pricewatch: Fractal Design Define C, pricewatch: Fractal Design Define S, pricewatch: Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black, pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart, pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart en pricewatch: Thermaltake Suppressor F31 uitstekende behuizingen.
Ik begin ook in te zien dat Intel toch de beter keuze is. Vanaf een i5 4570 zal Ryzen toch meer een side grade in plaats vanaf een daadwerkelijk upgrade. Zeker voor gamen.
Daar ben ik het niet mee eens. Hoe meer threads hoe beter zal de tendens worden. Zie hoe BF1 MP gebruik maakt van meer dan 4 threads. Aan een quadcore kom je in die game tekort. Een Ryzen R5 1600 zal in die game beter presteren. Na BF1 zullen nog veel meer games volgen omdat de rek er in de singlecore prestaties aardig uit is.

• manti
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:01:

Daar ben ik het niet mee eens. Hoe meer threads hoe beter zal de tendens worden. Zie hoe BF1 MP gebruik maakt van meer dan 4 threads. Aan een quadcore kom je in die game tekort. Een Ryzen R5 1600 zal in die game beter presteren. Na BF1 zullen nog veel meer games volgen omdat de rek er in de singlecore prestaties aardig uit is.
Dit maakt de keuze nou zo lastig. Ik denk persoonlijk dat de rek uit single core er wel uit en dat de toekomst ligt in meer cores and niet snellere cores. Ryzen is snel genoeg voor 1440p@60. Het verschil ga je pas zien bij 144hz. Aangezien mijn 1440p 60hz is, zijn de extra fps > 60 weggegooid.
Dat wordt nog even goed nadenken.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:09
@manti Nog een suggestie :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 279,-€ 279,-
1ASRock AB350M Pro4€ 90,-€ 90,-
1Cooler Master Silencio 352€ 58,59€ 58,59
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 60,-€ 60,-
1Seasonic G-series 450 watt€ 71,-€ 71,-