Wat zoek ik?
Ik zoek een nieuwe GPU voor m'n oude game desktop. Ik ben een tijdje uit de running geweest, dus ben niet meer helemaal up-to-date, vandaar deze post. Ik vroeg me af welke kaart voor deze build de beste keuze is?
Toen ik m'n huidige PC bouwde (volgens mij alweer 5 jaar terug) wist ik dat het geen high end was, maar hij heeft het verrassend lang volgehouden.
Destijds had ik in gedachte ooit nog met CF te werken, maar dat is er nooit van gekomen. Ik was oorspronkelijk van plan om een hele nieuwe build te maken, maar ik denk dat met een mooie (2de hands) kaart en een OC deze build nog 2 à 3 jaar mee moet kunnen gaan.
Over een jaartje of 2 zou ik dan wellicht het mobo en CPU willen vervangen, en als dat ervan komt zou ik de GPU die ik nu kies nog een tijd (ca. 1 jaar) willen gebruiken.
Voor alsnog zou ik sowieso graag The Witcher 3 erop willen spelen. Ultra lijkt me sowieso te hoog gegrepen, maar ik hoop wel dat ik medium met 60 fps eruit kan halen.
Wat is je budget?
Budget bedraagt ca. EUR 100 (2de hands).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, sta voor alles open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
pricewatch: ASRock 870 Extreme3 R2.0
pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
Kaarten waar ik aan zat te denken:
Daarnaast verwacht ik niet dat de PSU problemen gaat opleveren, maar ik weet niet precies hoeveel stroom de huidige kaarten verbruiken. Ik heb begrepen dat de nieuwe kaarten redelijk zuinig zijn, maar ook hier heb ik niet meer zoveel gevoel bij.
Ik zoek een nieuwe GPU voor m'n oude game desktop. Ik ben een tijdje uit de running geweest, dus ben niet meer helemaal up-to-date, vandaar deze post. Ik vroeg me af welke kaart voor deze build de beste keuze is?
Toen ik m'n huidige PC bouwde (volgens mij alweer 5 jaar terug) wist ik dat het geen high end was, maar hij heeft het verrassend lang volgehouden.
Destijds had ik in gedachte ooit nog met CF te werken, maar dat is er nooit van gekomen. Ik was oorspronkelijk van plan om een hele nieuwe build te maken, maar ik denk dat met een mooie (2de hands) kaart en een OC deze build nog 2 à 3 jaar mee moet kunnen gaan.
Over een jaartje of 2 zou ik dan wellicht het mobo en CPU willen vervangen, en als dat ervan komt zou ik de GPU die ik nu kies nog een tijd (ca. 1 jaar) willen gebruiken.
Voor alsnog zou ik sowieso graag The Witcher 3 erop willen spelen. Ultra lijkt me sowieso te hoog gegrepen, maar ik hoop wel dat ik medium met 60 fps eruit kan halen.
Wat is je budget?
Budget bedraagt ca. EUR 100 (2de hands).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, sta voor alles open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
pricewatch: ASRock 870 Extreme3 R2.0
pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
Kaarten waar ik aan zat te denken:
- pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Lijkt me een logische keus, 2de hands ruim binnen het budget en was in eerste instantie waar ik aan dacht. Wel is het stroomverbruik wat hoger dan de andere opties op dit lijstje (althans wat ik begrepen heb) en is deze wellicht wat minder future-proof. - pricewatch: Gigabyte GV-N960IXOC-2GD
Minder maar wel sneller geheugen, en een sneller chip. Ook 2de hands ruim binnen het budget. Echter ik weet niet of dit de betere kaart is voor de games waar ik hem voor wil gebruiken. - pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5
Zelfs tweede hands iets boven m'n budget, maar volgens mij wel de beste kaart van het rijtje. Weet echter niet of dit gezien de CPU een overkill gaat zijn. Met het oog op de toekomst, en eventuele upgrades van het gehele systeem, wellicht het de beste keuze.
Daarnaast verwacht ik niet dat de PSU problemen gaat opleveren, maar ik weet niet precies hoeveel stroom de huidige kaarten verbruiken. Ik heb begrepen dat de nieuwe kaarten redelijk zuinig zijn, maar ook hier heb ik niet meer zoveel gevoel bij.
[ Voor 3% gewijzigd door Ardbeg10 op 17-04-2017 16:12 ]