Poep
[ Voor 98% gewijzigd door Tweakriez op 04-06-2017 21:27 ]
Met alle respect maar ik heb echt een broertje dood aan dit soort check google maar reacties. Ik ben niet met mijn hoofd tegen een muur gestoten. Soms is het echter zo dat mensen praktijkervaring hebben met een bepaald probleem en zou het kunnen zijn dat een bedrijf in praktijk toch soepel blijkt te zijn i.c.m. een bepaalde garantie.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 16-04-2017 22:31 ]
Ik denk dat het gebruikte font, de resolutie, de zoomfactor etc. best van invloed kunnen zijn voor dit statementroches schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:29:
Trouwens een punt bestaat uit 2 pixels....
Nickname does not reflect reality
[ Voor 17% gewijzigd door Frietsaus op 17-04-2017 10:51 ]
Dit is een beetje een dooddoener en dat weet je zelf ook..Frietsaus schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:44:
Wat houdt je tegen om het gewoon te proberen? Hier advies vragen heeft niet veel zin, de ene fabrikant zal er geen probleem van maken en de ander wel. Daarnaast is het een zakelijk laptop, ik zou zeker even bellen want de zakelijke afdelingen van Dell/HP/Lenovo zijn vaak veel soepeler dan de consumentenafdelingen.
Gewoon proberen dus. Geef aan dat het je stoort en dat je het beschouwt als een defect.
[ Voor 41% gewijzigd door Frietsaus op 17-04-2017 10:58 ]
Beste Fore!Fore! schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:53:
[...]
Dit is een beetje een dooddoener en dat weet je zelf ook..
Mensen starten topics om informatie/ervaringen in te winnen waar zij geen duidelijkheid over kunnen vinden.
Wel wordt er verwacht eigen inzet te tonen, de reactie met een Google opdracht is flauw maar wel terecht, want eigen inzet is niet terug te zien in de TS.
Voor de TS:
Voordat je verder gaat, belangrijk puntje, je dient een tag transfer uit te voeren voordat je gebruik kan maken op de garantie. Dit zul je doen ism met het bedrijf of werknemer van wie je de laptop hebt overgenomen, anders kan je laptop worden bestempeld als "gestolen".
Met het verkeerde been uit bed gestapt?Fore! schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:03:
Nee want hij lijkt mij nu onvoorbereid en zonder tag transfer kan het lastig worden.
En als je het een nutteloostopic vind kun je beter een report indienen ipv je gal erop te spugen.
Ik hoop dat je met wat gegevens alleen al een eind kan komen, ik heb zelf geen ervaring met tag transfer (ik werk zelf met HP) maar hier staat al een hoop info mbt de procedure:Tweakriez schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:15:
[...]
Beste Fore!
Erg attent dat je me wijst op de tag transfer. Ik heb van de verkoper de naam en het adres van het bedrijf waar de laptop oorspronkelijk vandaan komt, heb ik hier voldoende aan om de tag transfer zelf te regelen?
Het lijkt erop van wel als ik op de site kijk, of kan iemand mij zeggen of dat het bedrijf in kwestie dan nog een verzoek krijgt oid en zo de transfer kunnen afwijzen?
Nee, in de huidige situatie moet ik m'n bed letterlijk uitrollen maar dat doe ik inmiddels 2 weken, nog even en we hebben weer een "normale" slaapkamer.Frietsaus schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:21:
[...]
Met het verkeerde been uit bed gestapt?Ik ben nergens gal op dit topic aan het spuwen, dat jij dat zo opvat is jouw probleem ben ik bang.
Fijne paasdagen nog.
[ Voor 19% gewijzigd door base_ op 17-04-2017 12:34 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Tweakriez op 04-06-2017 21:28 ]
Mijn slechtste ervaringen met dode pixels zijn met Dell (wilde alleen vervangen als er 6 stuk waren binnen de oppervlakte van een twee euro stuk). De beste met Apple (stuurden direct tot tweemaal, één met dode pixel en één met stof tussen glas en paneel, toe een nieuwe en haalde de oude op nadat ik tijd had om de nieuwe aan te sluiten, had dus tijdelijk drie apparaten staan).Tweakriez schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:42:
[...]
Ik heb nog nooit een dode pixel gehad gelukkig maar ik denk dat deze dat wel zijn. Hoe kan ik het zeker weten? Als ik de pixeltesteb gebruik, wit, blauw, rood e.d. dan blijven deze zichtbaar. Ook in het biosscherm zie ik ze zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 17-04-2017 12:48 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Als de zichtbare plekken net zo scherp zijn als andere pixels dan zijn het dode pixels. Soms zit er iets in de monitor, dan zie je een wazige zwarte stip. Zowiezo even een loep erbij pakken, dan zie je veel beter wat er aan de hand is.Tweakriez schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:42:
[...]
Ik heb nog nooit een dode pixel gehad gelukkig maar ik denk dat deze dat wel zijn. Hoe kan ik het zeker weten? Als ik de pixeltesteb gebruik, wit, blauw, rood e.d. dan blijven deze zichtbaar. Ook in het biosscherm zie ik ze zitten.
[ Voor 12% gewijzigd door base_ op 17-04-2017 13:55 ]
Als ze zwart blijven in alle tests, dan zijn ze dood.Tweakriez schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:42:
[...]
[ Voor 97% gewijzigd door Tweakriez op 04-06-2017 21:29 ]
Op mijn 4K scherm met 200% scaling bestaat een 'Calibri size 11-punt' wel uit 8 pixels. En als ik inzoom in word nog wel veel meer, dan kan ik een punt maken van 3840x2160 pixels!roches schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:29:
Trouwens een punt bestaat uit 2 pixels....
Pak een camera en zoom goed in op de defekte pixels op een wit of grijs scherm, je zult als je goed scherp beeld hebt op de camera de pixels moeten kunnen zien.
Tel de pixels...
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ja, ik weet het, ik was een beetje kort door de bocht....warhamstr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:23:
[...]
Op mijn 4K scherm met 200% scaling bestaat een 'Calibri size 12-punt' wel uit 8 pixels. En als ik inzoom in word nog wel veel meer, dan kan ik een punt maken van 3840x2160 pixels!
2 dode pixels is wel garantie, want 2 dode pixels zijn 6 dode subpixels, en Dell houdt 1-5 dode subpixels aan als normale tolerantie - dus 6 dode subpixels is er eentje te veel.Tweakriez schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:20:
Helaas, de 2 dode pixels die ik heb vallen niet onder de garantie
Ik zit er aan te denken om het scherm te vervangen, het liefst door een full HD paneel. Ik heb al rondgekeken op internet maar ik kan geen paneel vinden bij een Nederlandse webshop. Alleen replacedirect heeft er een maar die is 270 euro en dat is een belachelijke prijs als ik zie dat de meeste panelen voor andere modellen tussen de 50 en 90 euro liggen .
Iemand die mij kan helpen voor het vinden van een paneel voor deze laptop???
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat is maar net hoe je het leest, door het onderscheiden van heldere en donkere subpixels klinkt het alsof ze het dus over 6 donkere (zwarte, rode, groene of blauwe) of 3 heldere (witte) pixels hebben met een defect aan de subpixels. Ook hebben ze het over punten (dots) die zichtbaar zijn op normale kijkafstand. Erg helder is het in ieder geval voor mij niet.Mx. Alba schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:28:
[...]
2 dode pixels is wel garantie, want 2 dode pixels zijn 6 dode subpixels, en Dell houdt 1-5 dode subpixels aan als normale tolerantie - dus 6 dode subpixels is er eentje te veel.
[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 18-04-2017 16:44 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Tweakriez op 04-06-2017 21:30 ]
Ook dat is een vraag met een erg dubbel antwoord. Als jij het scherm correct vervangt dan moet Dell volgens de wet nog steeds garantie op de rest geven, echter geven de meeste fabrikanten geen garantie zodra ze zien dat een zegel verbroken of schroef met bescherming open is geweest.Tweakriez schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:44:
Ja, heel dubbel idd, maar er is mij aan de telefoon verteld dat ze niet vervangen met 2 dode pixels bij een 12,5 inch HD scherm.
Maar niemand die ervaring heeft bij het vervangen van een dergelijk scherm? Ik kan geen passend scherm vinden als ik hier naar zoek voor deze serie (voor een normaal bedrag althans). Als ik het goed begrepen heb vervalt mijn garantie ook niet als ik het scherm vervang?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq