Asus STRIX GTX 1080 RGB fout

Pagina: 1
Acties:

• MisterKriss
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-03-2025
Laatst heb ik een nieuwe computer gekocht waaronder dus de videokaart van Asus, maar met de kleuren is er iets niet helemaal goed. Het bovenste logo heeft dezelfde felle kleur als het moederbord van Asus (Maximus IX Formula) maar het Republic Of Gamers logo is veel donkerder. Is dat altijd zo of is dit een fabrieksfout?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het RGB is dan stel je de kleur toch gewoon in ?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:21
MisterKriss schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:32:
Laatst heb ik een nieuwe computer gekocht waaronder dus de videokaart van Asus, maar met de kleuren is er iets niet helemaal goed. Het bovenste logo heeft dezelfde felle kleur als het moederbord van Asus (Maximus IX Formula) maar het Republic Of Gamers logo is veel donkerder. Is dat altijd zo of is dit een fabrieksfout?
Je hebt een aparte software voor de kaart en het moederbord, je kunt in beide gevallen de kleuren en de intensiteit aanpassen, in mijn geval was het rood van mijn kaart veel lichter dan de kleur van de moederbord.

Je kunt het dus aanpassen.

Zoek op Google naar AURA(GRAPHICS CARD) software, tevens staat die software ook op het schijfje die je bij je GPU kreeg.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 09:58

rdejongjr

Gnome

Ik neem aan dat je bedoelt dat het logo in de backplate feller is dan het kleine stukje met de text republic of gamers er in?

Als je een beetje had opgelet bij natuurkunde, biologie en/of techniek kun je beredeneren dat het nu eenmaal niet even fel is danwel lijkt.

De intensiteit kan bij beide gelijk zijn maar het grote vlak zal altijd feller lijken omdat daar ook meer licht daadwerkelijk naar buiten komt.

• MisterKriss
Sorry, zit nog op school maar thx. Dan ligt het dus aan mij. Bedankt :)

• MisterKriss
PilatuS schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:37:
Als het RGB is dan stel je de kleur toch gewoon in ?
Je kunt de twee lampjes niet apart bedienen. Je kunt alleen de kleur van alle lampjes op de GPU in een keer van kleur wisselen.

• MisterKriss
Mizgala28 schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:47:
[...]

Je hebt een aparte software voor de kaart en het moederbord, je kunt in beide gevallen de kleuren en de intensiteit aanpassen, in mijn geval was het rood van mijn kaart veel lichter dan de kleur van de moederbord.

Je kunt het dus aanpassen.

Zoek op Google naar AURA(GRAPHICS CARD) software, tevens staat die software ook op het schijfje die je bij je GPU kreeg.
Die heb ik al, maar het is vooral dat de kleuren op de videokaart zelf verschillen. Een lampje op de videokaart is hetzelfde als het moederbord en het andere lampje is donkerder.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
Je kan natuurlijk even overleggen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Dat je het idee hebt dat hij stuk is. En er samen uit komen. Misschien is het een fabrieks fout. Misschien ook niet.

• MisterKriss
loki504 schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:51:
Je kan natuurlijk even overleggen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Dat je het idee hebt dat hij stuk is. En er samen uit komen. Misschien is het een fabrieks fout. Misschien ook niet.
Misschien wel handig ja. Ga er zo snel mogelijk achteraan.

Verwijderd

Evt al een driver update of firmware update geprobeerd van de kaart?
Pagina: 1