Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb al een hoop gezocht op Google, maar heb het nog nergens kunnen vinden. Waar ben ik naar op zoek:

Een US$ rekening waar ook een bankrekeningnummer aan gekoppeld is, en waarmee ik online kan betalen (iDeal-like, voor het kopen van Bitcoins).

Wat veelal op internet te vinden is, is een dollarrekening gekoppeld aan een gewone rekening. Met de dollarrekening kan ik dan dus geen online aankopen doen, en geld kan alleen toegevoegd worden vanuit de gewone rekening. Rekeningen die het wel toestaan vragen absurde bedragen per overboeking/betaling, of zijn alleen aan te vragen als je inwoner bent van het land waar de bank opereert (niet-NL). De dollarrekening waar ik naar op zoek ben dient dus het volgende te kunnen:
- Geld kunnen ontvangen/versturen via een rekeningnummer, zodat bijvoorbeeld PayPal tegoed direct op die rekening gestort kan worden
- Online kunnen afrekenen
- Geen (hoge) kosten voor gebruik van de rekening, en geen/lage tarieven voor transacties
- Geen/laag minimaal saldo (max. $100-$250)

Heeft iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:16
andydewit schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:07:
Een US$ rekening waar ook een bankrekeningnummer aan gekoppeld is, en waarmee ik online kan betalen (iDeal-like, voor het kopen van Bitcoins).
Ik ben zelf niet bekend met vreemde valuta rekeningen, maar kun je dit eens uitleggen? Wat wil je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:36
Valuta als Bitcoin en Ethereum kun je ook vrij gemakkelijk kopen via Coinbase, misschien dat dit wat voor je is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Revolut? Bij iedere rekening zit een afzonderlijk EUR, GBP en USD saldo en wisselen ertussen gaat voordelig. Betalingen via MasterCard en koppeling naar NL bankrekening zijn wel beperkingen maar aan je eisen te zien past het wel

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:05
Ik denk dat je het een beetje in de verkeerde hoek zoekt. Online betalen gebeurt in de VS volgens mij voornamelijk met creditcards, overboeken/iDeal-achtige dingen zijn meer Europees. Je zou wel een dollarrekening kunnen nemen en er dan een creditcard op aanvragen. Ik zou dan alleen niet weten wat de toegevoegde waarde van die aparte bankrekening is.

Voor zover ik weet kun je nagenoeg alles ook met een gewone bankrekening al heb je dan natuurlijk wel te maken met de wisselkoersen. Ik zou een creditcard aanraden, desnoods een prepaid geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 13:47
https://www.neteller.com/nl/ heeft ook de mogelijkheid tot andere valuta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:46 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

Rannasha

Does not compute.

Als het doel het kopen van bitcions is, waarom heb je dan een $-rekening nodig? Er zijn meerdere exchanges en dergelijke diensten waar je bitcoins en andere cryptocurrency kunt kopen voor €.

Als je een rekening zoekt met ACH direct debit (een soort van automatische incasso voor Amerikaanse bankrekeningen), dan zal het moeilijk worden om iets te vinden dat weinig kosten heeft en voor mensen buiten de VS beschikbaar is. Daarnaast zul je nog altijd wisselkoers-verliezen hebben bij het overmaken van euro's naar je dollar-rekening.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 14:35

Basszje

Reisvaap!]

Paypal ( of Skrill ) kan je ook gebruiken voor lage bedragen. Bij alle constructies betaal je op zijn minst een percentage omwisselkosten ( meestal goed verstopt ). Nederlandse banken doen voor particulieren eigenlijk nauwelijks meer rekeningen in andere valuta.

Je kan dus ook gewoon met je NL-bankrekening betalen voor bitcoin. Ben je waarschijnlijk minder kwijt.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Het enige voordeel van een dollarrekening is dat je zelf je valuta-wissels EUR/USD inplant en niet automatisch op het moment dat je een internationale betaling doet/ontvangt.

Dat is vooral handig als je zowel inkomende als uitgaande dollar-betalingen hebt. Alleen het verschil hoeft dan van/'naar EUR te worden gewisseld, i.p.v. de som.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Op dit moment gebeurt het volgende:

ING Bank (€) -> Bitcoins -> Paypal ($) -> PayPal (€) -> ING Bank (€) -> enz.

PayPal rekent echter een redelijk percentage voor de wisseling van dollar naar euro. Daarom wil ik dus het volgende:

ING Bank (€) (eenmalig) -> Bitcoins -> Paypal ($) -> U.S. Bank ($) -> Bitcoins -> Paypal ($) -> U.S. Bank ($) -> enz.
Zo heb ik geen last van de valutawisseling bij PayPal, en hou ik meer over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
Waarom doe je dan niet ING Bank -> Kraken -> Kraken -> ING Bank? Geen omwisselkoerspraktijken.

Wat ben je precies van plan dat het zo moeilijk moet?

Of probeer je geld wit te wassen door de oorsprong via paypal en bitcoin de verdoezelen?

[ Voor 48% gewijzigd door LED-Maniak op 17-04-2017 12:17 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
LED-Maniak schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:02:
Waarom doe je dan niet ING Bank -> Kraken -> Kraken -> ING Bank? Geen omwisselkoerspraktijken.

Wat ben je precies van plan dat het zo moeilijk moet?
Dat is niet mogelijk. De Bitcoins die ik verkrijg, worden verkocht en dat bedrag ontvang ik op mijn PayPal. Via Kraken is daardoor niet mogelijk. Het deel "Bitcoins -> PayPal ($)" kan dus niet aangepast worden.

En nee, ik ben geen witwasser ;)

[ Voor 3% gewijzigd door andydewit op 17-04-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dus je werkt dan via iets als Coinbase?

Koop de bitcoins terug tegen een 0.xx fee, verkoop ze op kraken tegen 0.xx fee en klaar. Kost minder dan het omrekenen met paypal en heb je nog kans dat het bedrag meer wordt door arbitrage.

[ Voor 22% gewijzigd door LED-Maniak op 17-04-2017 12:22 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
LED-Maniak schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:21:
Dus je werkt dan via iets als Coinbase?

Koop de bitcoins terug tegen een 0.xx fee, verkoop ze op kraken tegen 0.xx fee en klaar. Kost minder dan het omrekenen met paypal en heb je nog kans dat het bedrag meer wordt door arbitrage.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, ik heb geen ervaring met Kraken. Heb me inmiddels wel aangemeld, het lijkt op een soort broker zoals Markets.com.

Ik kan de verkochte Bitcoins niet terug kopen, de omwisseling van Bitcoin naar Paypal $ saldo vindt altijd plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Kraken is een exchange, om bijvoorbeeld bitcoins naar euro om te zetten.

In plaats van dat je de bitcoins nu door je huidige broker laat omzetten naar Paypal saldo, kan je er ook voor kiezen dit bij kraken te doen naar een euro saldo met bankoverschrijving. Dan heb je veel minder conversion fees en staat het in een dag op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
LED-Maniak schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:11:
Kraken is een exchange, om bijvoorbeeld bitcoins naar euro om te zetten.

In plaats van dat je de bitcoins nu door je huidige broker laat omzetten naar Paypal saldo, kan je er ook voor kiezen dit bij kraken te doen naar een euro saldo met bankoverschrijving. Dan heb je veel minder conversion fees en staat het in een dag op je rekening.
Aha, dat maakt het duidelijker.

Ik maak geen gebruik van een broker, het zit iets anders in elkaar. Simpel gezegd (voorbeeld):
Ik verkoop 1 BTC, en ontvang daar ongeveer 1,05-1,15BTC in dollars op mijn PayPal rekening voor terug. Vervolgens koop ik met het PayPal tegoed (via mijn bankrekening) weer BTC zodat ik opnieuw kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dan zou ik die PayPal dollars omzetten in Bitcoin en dit vervolgens op kraken verkopen voor euro's. Is goedkoper dan wat Paypal rekent. :)

Ah, je moet het eerst naar je rekening omzetten.. Lastig. Toevallig niemand die direct paypal accepteert voor aankopen van BTC(vast niet)?

[ Voor 35% gewijzigd door LED-Maniak op 17-04-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
LED-Maniak schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:33:
Dan zou ik die PayPal dollars omzetten in Bitcoin en dit vervolgens op kraken verkopen voor euro's. Is goedkoper dan wat Paypal rekent. :)

Ah, je moet het eerst naar je rekening omzetten.. Lastig. Toevallig niemand die direct paypal accepteert voor aankopen van BTC(vast niet)?
Probleem is, je kunt geen BTC kopen met PayPal tegen lage tarieven.

[ Voor 4% gewijzigd door andydewit op 17-04-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

Rannasha

Does not compute.

LED-Maniak schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:33:

PayPal wordt sterk afgeraden voor Bitcoin-transacties, want PayPal transacties zijn eenvoudig terug te draaien en Bitcoin transacties niet. Als Bitcoin-verkoper neem je een fors extra risico als je PayPal accepteert, wat resulteert in een hogere prijs voor Bitcoin als het via PayPal loopt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Het lijkt niet mogelijk te zijn zonder Amerikaans SSN. Nog even gekeken of het mogelijk is om een Arubaanse of Equadoraanse bankrekening te openen (daar gebruiken ze ook USD), maar dat kan ook niet.

Vervolgens contact gehad met PayPal, en die geven aan dat het al helemaal niet handig is om een Vreemde Valuta rekening in NL te openen, aangezien PayPal bij elk Nederlands rekeningnummer de valuta omzet naar Euro. Dan wordt dus eerst door PayPal de Dollar omgezet naar Euro, waarna de bank de Euro weer omzet naar Dollar. Dubbele kosten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:09
andydewit schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:27:
[...]
Ik verkoop 1 BTC, en ontvang daar ongeveer 1,05-1,15BTC in dollars op mijn PayPal rekening voor terug.
Dit klinkt mij heel erg vreemd in de oren ... dus jij zegt dat er iemand is die van jou BTC koopt voor een 5% tot 15% hoger "waarde" dan wat de BTC waard is in dollars?

stel die 5% is waar, dan heb je na 20x dat gedaan te hebben 2 BTC (in dollars) op je paypal account staan.
en na nog 20x heb je 4 BTC
en na nog 20x heb je 16 BTC
en na nog 20x heb je 32 BTC
etc
etc

klinkt mij heel ongeloofwaardig en niet vol te houden op de lange termijn.

dus of er klopt iets niet in wat je zegt, of iemand wil heel graag van zijn dollars af en dan houdt het ook op als die ze allemaal verkocht heeft ..
andydewit schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:18:
[...]
En nee, ik ben geen witwasser ;)
Misschien jij niet .. maar iemand anders wil wel heel graag van zijn Dollars af ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Waarom klopt het niet? Er zijn mensen die paypal saldo willen omzetten naar bitcoins. Omdat niemand dat doet ivm. het risico betalen ze een premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
LED-Maniak schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:33:
Waarom klopt het niet? Er zijn mensen die paypal saldo willen omzetten naar bitcoins. Omdat niemand dat doet ivm. het risico betalen ze een premium.
Precies dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:09
LED-Maniak schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:33:
Dan nog ... het premium zou dan minder moeten zijn dan de kosten die ze anders zouden maken voor de route paypal -> tussen stap (meestal bankrekening) -> BTC want anders zouden ze het niet "verstandig" zijn om de BTC's via deze route te kopen.
En voor de verkoper moet die premium gezien het risico weer nog hoger liggen dan deze route .. waardoor het niet logisch is dat mensen deze manier zouden willen gebruiken .... tenzij ze absoluut tegen substantieel hogere kosten de "tussen stap" willen vermijden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:16
Het zou natuurlijk goed kunnen dat de koper het wil witwassen door het niet via een bekende exchange te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:34
Bij ICBC Amsterdam kan je als particulier een $-rekening krijgen, echter goedkoop is het niet. Elke overboeking loopt via SWIFT en dat is gewoon duur.

LeuPay heeft ook een gratis $-rekening met IBAN, echter is dat feitelijk geen bank maar een aanbieder van e-money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Net een mailtje van kraken dat je direct USD deposits naar ze kan maken.
Wellicht een optie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Wellicht kan je trouwens nog kijken via Transferwise - https://transferwise.com/

Ik heb aardig wat tijd zitten in het uitzoeken van deze grappen ( krijg betaald in dollar, heb een bankrekening in Euro, geef geld uit in Hryvna ) , maar links of rechts betaal je altijd wel ergens omwissel- valuta- of transactiekosten. Hoe beter de site eruit ziet hoe beter de kosten verborgen zijn trouwens :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomtop2016
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-03-2024

Boomtop2016

Zoekend en leergierig

je kunt ook gewoon bij diverse brokers een beleggingsrekening openen. Daar je Euro's op storten en die omzetten naar Dollars. Of de Base Currency meteen al op Dollar zetten.
Dat lijkt me nog simpeler.

Edit :
Lees nu pas dat het je er niet (alleen) om gaat om dollars aan te houden, maar ook voor betalingen/ontvangsten.

[ Voor 27% gewijzigd door Boomtop2016 op 18-09-2023 09:38 ]

Dominus illuminatio mea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Boomtop2016 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:09:
je kunt ook gewoon bij InteractiveBrokers of Tradersonly een (gratis) beleggingsrekening openen. Daar je Euro's op storten en die omzetten naar Dollars. Of de Base Currency meteen al op Dollar zetten.
Dat lijkt me nog simpeler. Zo doe ik het iig.

Edit :
Lees nu pas dat het je er niet (alleen) om gaat om dollars aan te houden, maar ook voor betalingen/ontvangsten.
Even gekeken, maar bv Tradersonly is het alleen gratis 1 keer per 30 dagen, anders 8 euro of 10 dollar per transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomtop2016

Boomtop2016

Zoekend en leergierig

Basszje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:18:
[...]

Even gekeken, maar bv Tradersonly is het alleen gratis 1 keer per 30 dagen, anders 8 euro of 10 dollar per transactie.
Ja maar je niet steeds 100dollar omwisselen lijkt me?

[ Voor 12% gewijzigd door Boomtop2016 op 18-09-2023 09:38 ]

Dominus illuminatio mea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Boomtop2016 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:20:
[...]

Ja maar je niet steeds 100dollar omwisselen lijkt me? Als je met 20k of 30k heen en weer schuift valt die 8dollar ook niet meer op toch?
Als je 30K moet schuiven heb je denk wel betere opties :D . Ik denk niet dat iedereen dat maandelijks ergens heen moet brengen.

Dan moet je bij dat soort bedragen wel erg op de wisselkosten letten, meeste geldhaaien wisselen minder gunstig dan midcap ( Paypal bv doet alsof ze gratis zijn maar zitten gemiddeld 4-5% van midcap af ) . Het verschil (elders) tussen 0.5% en 0.7% wordt dan ook ineens erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomtop2016

Boomtop2016

Zoekend en leergierig

Basszje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:28:
[...]

Als je 30K moet schuiven heb je denk wel betere opties :D . Ik denk niet dat iedereen dat maandelijks ergens heen moet brengen.

Dan moet je bij dat soort bedragen wel erg op de wisselkosten letten, meeste geldhaaien wisselen minder gunstig dan midcap ( Paypal bv doet alsof ze gratis zijn maar zitten gemiddeld 4-5% van midcap af ) . Het verschil (elders) tussen 0.5% en 0.7% wordt dan ook ineens erg groot.
Nee hoeft niet maandelijks. Maar kan steeds hetzelfde bedrag zijn wat je heen/terug wisselt. Ik heb mn aandelen in US$ , maar mn base currency is in Euro's bij interactive. En schuif gewoon steeds geld heen en weer tussen eur/usd.

Maar voor maandelijkse kleine bedragen is het idd niet handig.

Dominus illuminatio mea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Basszje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:09:
Wellicht kan je trouwens nog kijken via Transferwise - https://transferwise.com/

Ik heb aardig wat tijd zitten in het uitzoeken van deze grappen ( krijg betaald in dollar, heb een bankrekening in Euro, geef geld uit in Hryvna ) , maar links of rechts betaal je altijd wel ergens omwissel- valuta- of transactiekosten. Hoe beter de site eruit ziet hoe beter de kosten verborgen zijn trouwens :P
No shit. Ik gebruik Transferwise ook alsmede HiFX maar dat was zoeken zeg.

Het makke is dat ik Premier status heb bij HSBC maar dan nog krijg je slechtere koersen dan de genoemde partijen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Pagina: 1