sms met netflix aanmeldingscode (spam?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenne
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-07-2024
Hallo, Ik weet niet goed waar ik dit topic moet plaatsen.

Ik heb de afgelopen dagen tweemaal een sms van een nederlands tel nr ontvangen wat begint met +31 9700xxxxxxx.
In het bericht staat:

Je Netflix-aanmeldingscode is NF-(getallenreeks)

Heeft iemand anders zo'n sms ontvangen? Is dit afkomstig van netflix? toevallig was mijn netflix vandaag wel uitgelogd, maar ik ben gewoon weer ingelogd en heb geen wachtwoord aanvraag oid gedaan.

Alvast bedankt voor enige reacties

(edit: typo)

Beste antwoord (via naenne op 17-04-2017 21:37)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat nummer is wél het nummer waar ikzelf 2FA codes van Netflix van ontvangen heb in het verleden. Misschien iemand een typo gemaakt... Mijn ontvangen codes beginnen echter niet met NF maar bestaan uit 6 cijfers.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 17-04-2017 17:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is het alleen een aanmeldcode of ook een link? Wat is het exacte nummer (al eens op gegoogled) en de exacte melding? Netflix gebruikt wel een 0970 nummer...

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 16-04-2017 20:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenne
+31 97004498437 Kan er weinig over vinden op google, behalve slecht vertaalde websites betreft spam phone book.
Ik krijg geen link gesmst, puur de tekst met "aanmeldingscode". beetje vaag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zal het niet gewoon iemand zijn die per ongeluk een verkeerd tel.nr. heeft ingevoerd? Neem even contact op met Netflix' chat (https://help.netflix.com/en). Dat kan sowieso geen kwaad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat nummer is wél het nummer waar ikzelf 2FA codes van Netflix van ontvangen heb in het verleden. Misschien iemand een typo gemaakt... Mijn ontvangen codes beginnen echter niet met NF maar bestaan uit 6 cijfers.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 17-04-2017 17:14 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenne
bedankt voor jullie reacties. Ik heb contact opgenomen en mijn wachtwoord gewijzigd, iemand zal wel per ongeluk mijn nummer op hebben gegeven bij zijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gebeurt geregeld dat ik na het opstarten van Netflix mij opnieuw moet identificeren met mijn emailadres. En dan sturen ze me een sms met een NF code en kan ik inloggen. Maar ik net zo goed inloggen met mijn gewone Netflix PIN-code.
Op mijn tweede TV-toestel (waar ik in het weekend verblijf) moet ik nooit een code opgeven om me te identificeren.
Eigenaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Verwijderd dat heb ik ook met mijn (LG) TV, gelukkig maar eens per 3-6 weken.

Toen ik daar toentertijd contact voor opnam met de Netflix-support, was min of meer het advies een nieuwe TV te kopen. En werd meteen het call gestopt, wat me blijkbaar nog steeds steekt. Dit omdat schijnbaar onder water een hardware-ID wordt gebruikt om te 'onthouden' dat is ingelogd, en er een ander device in de wereld is met hetzelfde ID (omdat de TV-maker of de andere fabrikant ten onrechte dezelfde code gebruikt). Gelukkig is de pincode invoeren snel te doen met iPad-app die een 'muis' nadoet op het TV-scherm.

edit:
Oeps, dit is niet het algemene Netflix-topic. Dit is hier offtopic. Excuses :$

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 26-04-2017 07:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenne
Bedankt voor jullie reacties. Ik merk al dat het aan mijn tv ligt. De smsjes kreeg ik terwijl mijn vriendin opnieuw inlogde. Ik moet er maar mee leren leven voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze sms vandaag ook 2x gekregen. Erg raar want ik heb mijn netflix account niet gekoppeld aan mijn telefoonnummer. Ik heb 2x een verschillend smsje gekregen vandaag van het nummer +3197004498437. Ik vermoed dat dit spam is, of een manier om je wachtwoord misschien te onderscheppen op de een of andere manier. :?
Pagina: 1