Stay hungry, Stay foolish
nee kan niet kt133 gaat tot multieplier 12.5
Heb ik zelf ook
Heb ik zelf ook
Turn it off and on again.
damn
dat is zeker minder. Mischien als ik de bios van de a7v133 erover heen gooi dat ik dan frontside bus van 133 krijg of ben ik nou onzin aan t praten. Want ik had van mensen gehoord dat t mogelijk was om de bios van de a7v133 op de a7v te gooien. Dan zou mijn bord op 133 draaien en ik genoeg hebben aan multiplier van 10.5
Ik had vanmiddag nog dat bord en die processor en hij draaide toen op 1GHzOp woensdag 04 juli 2001 21:48 schreef vriesren het volgende:
Weet iemand heel toevallig of t mogelijk is om een 1,4 ghz athlon met frontside bus van 133 te laten draaien op Asus A7v met frontside bus van 100. Als ik t goed heb kan ik de 1,4 ghz niet draaien met 100 mhz want dan zou je een multiplieer van 14 moeten hebben en dat kan met A7v niet aan. Weet iemand of en hoe dit mogelijk is?
Dus het kan wel maar je haalt de 1,4GHz niet dus het is jammer van het geld.
Alle proemn in n drek
met wat geluk kan je hem op 12.5x110 = 1375 laten draaien 
dan zit je toch nog in de buurt
dan zit je toch nog in de buurt
ik heb t mobo al een tijdje dus mischien wordt t dan tijd voor een nieuwe. Wel zonde
mischien idd met overclocken dan maar ga dan iig geen 1.4 kopen want dat haal ik niet. Moet dan maar een 1.3 kopen met overclocken komen we er wel
Kan volgens mij niet hoor want de kt133 die je op je a7v heb zitten kan absoluut geen fsb van 133 draaien.Op woensdag 04 juli 2001 22:57 schreef vriesren het volgende:
damndat is zeker minder. Mischien als ik de bios van de a7v133 erover heen gooi dat ik dan frontside bus van 133 krijg of ben ik nou onzin aan t praten. Want ik had van mensen gehoord dat t mogelijk was om de bios van de a7v133 op de a7v te gooien. Dan zou mijn bord op 133 draaien en ik genoeg hebben aan multiplier van 10.5
Want op de a7v133 zit de kt133a en die kan het wel
Als je mazzel hebt misschien 110
klopt hij pakt de a7v133 bios niet goed. Ik kan alleen maar de frontside bus omhoog gooien in de hoop dichter bij de 133 te komen. Denk dat 110 best wel realistisch is en dat wordt dan 12.5 * 110 = 1375 dichtbij genoeg
je kan geen Athlon 1400/266 draaien op een a7v, wat WEL kan is een 1400/200 draaien op diezelfde a7v. De multiplier staat dan gelocked op 14 en je mobo pikt dit gewoon.
Verwijderd
ga er maar niet vanuit dat je de 110 haalt. Mijn a7v komt niet verder als 107 en dat heb ik al meer gehoord. Dit bordje houdt niet zo van hogere fsb. Dat was wel anders met mijn bx bordje
mijn a7v wil wel op de fsb van 112 draaien
112x12,5 = 1400 Mhz
112x12,5 = 1400 Mhz
Ik kan mij erin vergissen hoor maar de maximale multiplier van dit mobo is toch 12.5 dus kan je nooit met front side van 100 mhz op 1.4 ghz draaien omdat multiplier van 14 gewoon niet mogelijk is. K ga gewoon een 1.3 ghz kopen en dan met overklokken de laatste 50 mhz erbij halen om rond de 1,3 / 1,4 ghz te komenOp donderdag 05 juli 2001 00:36 schreef salvador4 het volgende:
je kan geen Athlon 1400/266 draaien op een a7v, wat WEL kan is een 1400/200 draaien op diezelfde a7v. De multiplier staat dan gelocked op 14 en je mobo pikt dit gewoon.
een 1400 op 200 fsb draait wel op een a7v ik heb een mail gekregen van asus taiwan die dit bevestigen wel de 1007 bios gebruiken dan werkt hij goed.
Verwijderd
Ja het kan wel, mits je TB 1400 gelocked is, zodat hij de multiplier van de cpu pakt en die van het mobo negeert. Het wordt dan 14*100.
Het kan echt wel.
Het kan echt wel.
Dat zou erg mooi zijn dus in de nieuwe bios versie kan je een hogere multiplier nemen
Nou ja ik ga t gewoon proberen als t niet werkt overclock ik de fsb wel naar 110 en kan ik alsnog rond de 1,4 ghz draaien
Ok even voor de duidelijkheid met een AsusA7V133 ATX/VIAKT133 Udma 100 266 Mhz FSB RAIDO kan ik dus geen AMD TB 1400 mhz laten draaien?!?!?
Zoniet heeft iemand een goed alternatief?
Zojah dan ben ik blij
Zoniet heeft iemand een goed alternatief?
Zojah dan ben ik blij
kan wel 266 fsb = 133 DDR dus met de a7v133 kan het wel
Oke iedereen bedankt ik ben er nu van overtuigd dat t idd wel mogelijk is. Of ik iig heel dicht in de buurt kan komen. Mijn nieuwe proc wordt dus een 1,4 GHZ 133 Athlon
Wil niet eigenwijs zijn, maar zou toch voor de 1,3 Ghz gaan, kost minder en krijg je net zo ver geklokt
Ja ik moet dat nog ff bekijken. Mischien geld over en dan wil ik eventueel nog een mobo erbij kopen. Maar denk dat t alleen een lose proc word en dan is 1.3 ghz niet zo'n slechte keus.
wanneer je op bv deze (http://www.gistron.com/) site kijkt zie je de 1400 met fsb 200. Dus die nemen klaar.
Ik was zelf namelijk ook op zoek naar een 1400 voor op de a7v 200fsb. Maare ik weet niet of dit de goedkoopste is ik heb nog neit verder gezocht.
Ik was zelf namelijk ook op zoek naar een 1400 voor op de a7v 200fsb. Maare ik weet niet of dit de goedkoopste is ik heb nog neit verder gezocht.
kijk of je ergens een 1000mhz axia op de kop kan tikken voor 300 piek, die halen met een beetje koeling ook met gemak de 1400 maar wel 2x zo goedkoop.
mee eensOp donderdag 05 juli 2001 18:45 schreef salvador4 het volgende:
kijk of je ergens een 1000mhz axia op de kop kan tikken voor 300 piek, die halen met een beetje koeling ook met gemak de 1400 maar wel 2x zo goedkoop.
Ik dacht dat je met een bios-update wel een hogere mp in kon stellen.
Great minds think alike!
Dat zou wel leuk zijn maar ik wil niet al te veel overclocken maximaal 100 mhz wil namelijk me systeem niet onodig lawaaig maken met nog meer fans. Dus als de 1.4 ghz idd te koop is op 200 mhz dan zou dat erg mooi zijnOp donderdag 05 juli 2001 18:45 schreef salvador4 het volgende:
je moet toch een goede koeler hebben voor de 1.4 GHZ dus daarin moet je ook investeren
Kan je beter voor het verschil tussen de 1 GHZ axia en de 1.4 een goede koeler kopen en de 1000@1400 doen
Kan je beter voor het verschil tussen de 1 GHZ axia en de 1.4 een goede koeler kopen en de 1000@1400 doen
Dat snap ik dat t kan maar ik wil geen proc in me systeem hebben die 400 mhz overclockt is. Durf t wel overclocken maar 400mhz is mij teveel heb met te grote overclockingen slechte ervaringen.
Ehhh ik wil niet heel vervelend zijn maar ik heb dus een A7V rev 1.01 met de bios 1.06.
Heb vandaag een gelockde 1.4 Tbird met 200 FBS erin gezet en dat loopt dus standaard meteen op 1.4 keurig.
Je hoeft er niks aan te modden, tweaken, upgraden.
Gewoon erin hangen en draaien, ben ik nou de enige ????
OKe na wat stress testen gaat dat ding dus sky high met de Temp. Ondanks mijn alfa koeler en een Twin Trubo 5.25 koeler zo naar de 67 graden ! Denk dat er nog een fan bij moet om wat meer "koele" lucht de kast in te blazen.
Heb vandaag een gelockde 1.4 Tbird met 200 FBS erin gezet en dat loopt dus standaard meteen op 1.4 keurig.
Je hoeft er niks aan te modden, tweaken, upgraden.
Gewoon erin hangen en draaien, ben ik nou de enige ????
OKe na wat stress testen gaat dat ding dus sky high met de Temp. Ondanks mijn alfa koeler en een Twin Trubo 5.25 koeler zo naar de 67 graden ! Denk dat er nog een fan bij moet om wat meer "koele" lucht de kast in te blazen.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Vaag allemaal hoor.
Ik heb net besteld -> AMD 1.4 Ghz - 266 Mhz
En moederbord Asus A7V133
Dat gaat toch wel gewoon?
Ik heb net besteld -> AMD 1.4 Ghz - 266 Mhz
En moederbord Asus A7V133
Dat gaat toch wel gewoon?
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Pagina: 1