Een vriend van me vroeg mij een systeem voor hem samen te stellen zonder budget maar voor zo min mogelijk geld. Ik heb de laatste tijd niet echt meer bijgehouden wat er allemaal veranderd is, dus leek het me handig hier even wat adviezen te vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil vooral gamen, maar ook in tegenstelling tot nu, meer dan één programma open kunnen hebben
De games die hij vooral speelt nu, zijn World of Warcraft en League of Legends, maar dat komt vooral omdat zijn pc gewoon niet meer aan kan. Witcher 3 wil hij graag op max kwaliteit kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximumprijs, maar hij heeft op zich lage eisen en wil het liefst zo min mogelijk betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis en toetsenbord zijn het enige wat nog gebruikt kan worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een standaardsysteem waarmee de meeste games op 60/75fps op max te spelen zijn en een beeldscherm (+ Windows)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij heeft lage eisen, en in zijn woorden 'Mijn huidige pc is al een kapotte stofzuigmachine, dus stilte maakt me niet echt uit'. De pc staat onder zijn bureau, dus het maakt niet uit of het er mooi uitziet of niet. Qua scherm zijn zijn eisen ook laag, ik vroeg of hij een mooi beeld met mooie kijkhoeken of 144hz oid wou, maar het maakte hem niet echt uit. 21.5" vind hij eigenlijk de max qua formaat.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een systeem samengesteld, en ik geloof dat dit volledig aan zijn eisen voldoet, ik weet alleen niet helemaal of het wel samengaat aangezien ik er lang niet mee bezig ben geweest. Ook zou het mooi zijn als de prijs naar beneden kon gaan, zeker omdat het er niet mooi uit hoeft te zien vanbinnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil vooral gamen, maar ook in tegenstelling tot nu, meer dan één programma open kunnen hebben
De games die hij vooral speelt nu, zijn World of Warcraft en League of Legends, maar dat komt vooral omdat zijn pc gewoon niet meer aan kan. Witcher 3 wil hij graag op max kwaliteit kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximumprijs, maar hij heeft op zich lage eisen en wil het liefst zo min mogelijk betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis en toetsenbord zijn het enige wat nog gebruikt kan worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een standaardsysteem waarmee de meeste games op 60/75fps op max te spelen zijn en een beeldscherm (+ Windows)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij heeft lage eisen, en in zijn woorden 'Mijn huidige pc is al een kapotte stofzuigmachine, dus stilte maakt me niet echt uit'. De pc staat onder zijn bureau, dus het maakt niet uit of het er mooi uitziet of niet. Qua scherm zijn zijn eisen ook laag, ik vroeg of hij een mooi beeld met mooie kijkhoeken of 144hz oid wou, maar het maakte hem niet echt uit. 21.5" vind hij eigenlijk de max qua formaat.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een systeem samengesteld, en ik geloof dat dit volledig aan zijn eisen voldoet, ik weet alleen niet helemaal of het wel samengaat aangezien ik er lang niet mee bezig ben geweest. Ook zou het mooi zijn als de prijs naar beneden kon gaan, zeker omdat het er niet mooi uit hoeft te zien vanbinnen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 204,- | € 204,- |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 189,95 | € 189,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.039,30 | |