Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CPU (Ryzen 5?), RAM, moederbord en voeding

Pagina: 1
Acties:

• piratearr
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-11 16:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals BF1, Rocket League en The Witcher spelen in minimaal 60fps/1080p (i.i.g. zo hoog mogelijke settings met een redelijk klein budget). Verder ook gewoon gebruiken voor school, internetten enzovoorts, maar dat moet wel goed komen. Is voor een vriend van me die zoveel van computers weet.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb thuis nog wat oude componenten liggen, maar de rest van het systeem moet ongeveer 400 euro gaan kosten (max. 500).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een paar onderdelen hier thuis liggen:
- Een oude Gigabyte Radeon R9 280X
- Een kast met formfactor micro-ATX (weet verder het merk niet, maar kan niet veel aan fout toch? Hoop ik dan...)
- Een 1TB harde schijf van WD
- Een SSD van 128 gb

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- CPU
- RAM
- Moederbord
- Voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al best even zitten kijken en kwam eigenlijk steeds uit op de Ryzen 5 1500x. Dit leek me een redelijk goede processor voor het budget (ook omdat de bijgeleverde koeler me wel redelijk goed leek). Verder zat ik te denken aan 3000+ mhz geheugen omdat de Ryzen series daar veel profijt van kan hebben. Moederbord weet ik niet precies en voeding ook niet. Ik sta voor alle dingen natuurlijk ook nog wel open voor suggesties :)

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel.

Wat verwacht je van ons?
Wat voor een moederbord zou hierbij passen in een zo laag mogelijk budget?
Welke RAM is redelijk compatible met dit moederbord zodat hij op zo hoog mogelijke clocksnelheid kan draaien?
Wat voor een voeding zouden jullie mij aanraden (het liefst niet te duur)?

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Dit raad ik aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed€ 206,-€ 206,-
1Asus Prime B350M-A€ 89,70€ 89,70
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 67,-€ 67,-
1Corsair Vengeance 400W€ 61,25€ 61,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 423,95

Ryzen 1500X is prima voor gaming, ik zie geen meerwaarde in de 1600.
Het moederbord heb ik gefilterd op leuke extraatjes, deze heeft M2 en 4 geheugensloten, maar het is net wat je fijn vindt. (Meerdere pcie 3.0 x16's, andere pcie's, meer geheugensloten, bepaalde externe aansluitingen of meerde M2 aansluitingen).
Voor het geheugen kun je zeggen dat 3200 mhz beter is, maar 3000 mhz lijkt me ook wel voldoende. Je betaalt er ook direct veel minder voor. Zo is 8gb ddr4 3200mhz (2x4gb) iets in de 90 euro, deze 67 euro.
De voeding is eentje van hele goede kwaliteit. Een nadeeltje: hij is niet modulair.

• piratearr
Menno02 schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:48:
Dit raad ik aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed€ 206,-€ 206,-
1Asus Prime B350M-A€ 89,70€ 89,70
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 67,-€ 67,-
1Corsair Vengeance 400W€ 61,25€ 61,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 423,95

Ryzen 1500X is prima voor gaming, ik zie geen meerwaarde in de 1600.
Het moederbord heb ik gefilterd op leuke extraatjes, deze heeft M2 en 4 geheugensloten, maar het is net wat je fijn vindt. (Meerdere pcie 3.0 x16's, andere pcie's, meer geheugensloten, bepaalde externe aansluitingen of meerde M2 aansluitingen).
Voor het geheugen kun je zeggen dat 3200 mhz beter is, maar 3000 mhz lijkt me ook wel voldoende. Je betaalt er ook direct veel minder voor. Zo is 8gb ddr4 3200mhz (2x4gb) iets in de 90 euro, deze 67 euro.
De voeding is eentje van hele goede kwaliteit. Een nadeeltje: hij is niet modulair.
Ziet er goed uit, bedankt! Zoiets had ik inderdaad ook al in gedachten, dus altijd fijn om te horen dat iemand anders er ook zo ongeveer over denkt.
Wel even een vraagje: die voeding is een stukje duurder dan bijvoorbeeld deze: Corsair VS450, die op zich nog best goede reviews krijgt. Toch raad je die andere aan. Wat is dan het verschil tussen die twee?

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Die voeding is van slechte kwaliteit.
Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen.
Zie "Voeding advies en informatie topic".

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
piratearr schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:08:
[...]

Ziet er goed uit, bedankt! Zoiets had ik inderdaad ook al in gedachten, dus altijd fijn om te horen dat iemand anders er ook zo ongeveer over denkt.
Wel even een vraagje: die voeding is een stukje duurder dan bijvoorbeeld deze: Corsair VS450, die op zich nog best goede reviews krijgt. Toch raad je die andere aan. Wat is dan het verschil tussen die twee?
De reviews van de Corsair VS450 zijn een beetje misleidend. Deze worden vaak te vroeg in het gebruiksproces geschreven. De VS450 is een voeding die bedoeld is om in een fabriekssysteem te stoppen als de meegeleverde voeding ermee stopt. Voor veel meer zijn ze niet geschikt en dit laat de geleverde garantie ook zien. Een CX450M of een 400 watt vengeance is een betere keuze. Wattage zegt weinig. In depth reviews zeggen veel meer. Deze zijn vaak te vinden in dedicated topics als het voeding advies topic (lees: geen korte gebruiksreviews bestaande uit een paar simpele voors en tegens als "dit kabeltje is wat lelijk" en "de fan is best stil")

• piratearr
Ahh, nu snap ik waarom die voedingen zo goedkoop verkocht kunnen worden. Dank aan jullie beiden. Anders had ik die vs450 vol overtuiging aangeraden aan mijn vriend :s. Nu toch maar een wat degelijkere aanraden zoals die vengeance.
Pagina: 1