Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuis pc voor oudere games rond de €800

Pagina: 1
Acties:

• b_v
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-10 12:49
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop voor mijn vader omdat zijn oude dekstop z'n beste tijd heeft gehad.
Hij gebruikt het bijna alleen maar voor internet en programma's als Word en Excel.

Voor de nieuwe desktop ben ik op zoek naar een redelijke videokaart die wat oudere race/strategie games aankan.
Het zou mooi zijn als er rekening gehouden kan worden met de mogelijkheid dat ik er later een betere videokaart in kan stoppen die iets modernere games aankan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
#1: internet, e-mail, Words, Excel.
#2: oudere games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs: €600 tot €800. mag iets duurder zijn als het een aanzienlijke verbetering oplevert.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis en toetsenbord zijn al aanwezig. (DVI en USB)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als het mogelijk is een SSD voor de snelheid. Er hoeft alleen een OS en programma's op te staan, grote bestanden worden extern opgeslagen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft niet perse klein, stil of zuinig te zijn.

Ga je overklokken?
Verwacht ik niet.

Wat verwacht je van ons?
Het mooiste zou zijn als ik een kant en klare PC kan laten bezorgen of ophalen bij winkels als Coolbue of Mediamarkt.
Ik ben zelf een heel eind gekomen met het kiezen van een geschikte dekstop maar het dilemma met de videokaart, en het liefst de mogelijkheid om er later een betere videokaart in te stoppen, werd mij iets te complex.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen een geschikte nieuwe desktop PC te vinden zodat m'n vader eindelijk weer games kan spelen (en hopelijk eindelijk wat nieuwere games).

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor zoiets neem je de best buy?
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017

Zwaar overkill waarschijnlijk, want we weten niet welke games op welke resolutie.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Voordat je nieuw spul koopt:
Waarom heeft zijn huidige PC zijn beste tijd gehad? Waar loop je tegenaan?

Wellicht dat je met een upgrade d'r al bent en dat scheelt heel erg veel geld.

Niets mis met nieuw kopen uiteraard, maar upgraden kan lonen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• b_v
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-10 12:49
unezra schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:15:
Voordat je nieuw spul koopt:
Waarom heeft zijn huidige PC zijn beste tijd gehad? Waar loop je tegenaan?

Wellicht dat je met een upgrade d'r al bent en dat scheelt heel erg veel geld.

Niets mis met nieuw kopen uiteraard, maar upgraden kan lonen.
Het was al een oude desktop van zijn werk die ze weg wilde doen, maar een van de RAM kaarten is kapot en de HDD is slecht en niet meer betrouwbaar. Deze 2 dingen bij elkaar maakt het niet normaal sloom en upgraden is geen optie doordat letterlijk elk onderdeel verouderd is.
Reepje schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:09:
Voor zoiets neem je de best buy?
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017

Zwaar overkill waarschijnlijk, want we weten niet welke games op welke resolutie.
Ik kijk altijd de best buys van tweakers maar aangezien hij zsm een werkende pc nodig heeft heb ik geen tijd om alle onderdelen te kopen en in elkaar te zetten. ik heb het idee dat de oude desktop elk moment uit pure ellende in de fik kan vliegen. En inderdaad die videokaart is nice maar behoorlijk overkill, ik heb deze opstelling wel overwogen met een kleinere SSD en goedkopere videokaart.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
b_v schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:49:

[...]

Ik kijk altijd de best buys van tweakers maar aangezien hij zsm een werkende pc nodig heeft heb ik geen tijd om alle onderdelen te kopen en in elkaar te zetten. ik heb het idee dat de oude desktop elk moment uit pure ellende in de fik kan vliegen. En inderdaad die videokaart is nice maar behoorlijk overkill, ik heb deze opstelling wel overwogen met een kleinere SSD en goedkopere videokaart.
Maar wat wil je nu.

Een advies welke kant en klare pc je bij de media markt moet halen?
Dat wordt moeilijk want we weten niet welke componenten erin zitten (zelden geven ze aan welke voeding en moederbord erinzitten, ook merk van harde schijf en ssd worden veelal niet gegeven.

Kom je uit bij cpu zus-en-zo met een ssd zus-en-zo, voeding xxx watt met een bepaalde hoeveelheid geheugen. :O

• unezra

unezra

b_v schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:49:
[...]

Het was al een oude desktop van zijn werk die ze weg wilde doen, maar een van de RAM kaarten is kapot en de HDD is slecht en niet meer betrouwbaar. Deze 2 dingen bij elkaar maakt het niet normaal sloom en upgraden is geen optie doordat letterlijk elk onderdeel verouderd is.
Wat voor machine hebben we het eigenlijk over? Welke specs?
Als er echt 2 onderdelen defect zijn, snap ik dat je ingeving "vervangen" is, maar ter vergelijk, mijn main PC thuis is nog steeds een HP DC5800 Microtower met Core2Duo E8200 @ 2.66GHz.

Ok, er zit wel 8G geheugen in, een 250G Samsung 840 EVO en een Ati Radeon R7 200 gfx kaart. Maar dit systeem is schat ik nu een jaar of 9 oud en voor wat casual gaming, beetje surfen, youtube filmpjes kijken, etc, is 'ie prima geschikt.
[...]

Kant-en-klaar is zeker een goede optie. Ik ben toen ook gegaan voor deze HP machine en later alleen een SSD, videokaart en 3T harddisk toegevoegd / vervangen. (Waarbij de gfx kaart wel even een uitdaging was. Da's soldeerwerk geworden omdat de voeding namelijk de juiste aansluitingen niet heeft. Maar het werkt en stiekem behoorlijk goed ook. Al denk ik nu ook wel serieus aan vervangen van mijn PC.)

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11 10:49
Als ik het zo lees: oude werk pc die aan het instorten is, dan is een best buy van tweakers de gevaagde aanzienlijke verbetering. In de titel staat 800 euro. De best buy guide is 560 euro. Dus dat lijkt me een meevaller van 240 euro. Kan je vader meteen een nieuw beeldscherm kopen, altijd fijn.

Zelf bouwen is minder eng dan je denkt, maar voor een luttel bedrag nemen prima shops als bijvoorbeeld Alternate of Azerty het werk en (misschien wel belangrijker) het risico van je over.

Dus ik zou zeggen: maak die ouwe peer blij en neem de sprong. Geef hem meteen een total-war game erbij kado: die worden gespeeld door alle leeftijden.

Verwijderd

deadmeatsubs schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:00:
Kan je vader meteen een nieuw beeldscherm kopen, altijd fijn.
Dit vind ik een goed tip, als de oude monitor uit dezelfde tijd als de pc stamt ga je aan een nieuwe monitor heel veel plezier beleven. Het is toch het scherm waar hè tegenaan kijkt voor groot gedeelte van de tijd achter de pc

• unezra

unezra

deadmeatsubs schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:00:
Zelf bouwen is minder eng dan je denkt, maar voor een luttel bedrag nemen prima shops als bijvoorbeeld Alternate of Azerty het werk en (misschien wel belangrijker) het risico van je over.
Als je dan toch zelf gaat bouwen, check de bouwvoorstellen in het maart nummer (3 2017) van de C'T, NL editie. Daar staan weer een paar heel nette voorstellen in.

Om verwarring met de Computer Totaal te voorkomen, het gaat dus om dit blad: https://www.ct.nl/

Pagina: 1