Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, coden en heel af en toe wat videobewerking.
Nuances:
- ik verwacht niet de laatste games op Ultra te kunnen spelen. Als ik pakweg Overwatch bij stabiele +60 FPS op degelijke settings kan spelen, is dat al fijn.
- het videobewerken betreft heel amateuristisch wat stuff vanop GoPro bij mekaar plakken, geen 4k-content.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Strak budget momenteel, net huis gekocht enzo.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yup, case, SSD en voeding. Indien mogelijk, uiteraard.
Case: pricewatch: Sharkoon MS140
Voeding: pricewatch: Corsair CX430M
SSD: eentje van Samsung, 256Gb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale eisen. Als het niet te luid is en niet teveel verbruikt, is dat mooi meegenomen uiteraard.
Looks doen er voor mij helemaal niet toe trouwens. Hoe minder m'n desktop er als een ruimteschip uit ziet, hoe liever zelfs.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
- Compatibiliteits-check: zowel hardware als software (bv. cpu met bios vh mobo zoals msi h110m stock niet botert met de g4560)
- Bottleneck-check
- Betere "bang for your buck"-check
De onderdelen die ik heb uitgekozen zijn dus:
De GTX 1060 3Gb is lichtjes beter dan de RX 470... ietsje duurder wel (20 EUR), maar toch de moeite?
Ik denk wel dat mobo misschien wat overkill is naar mijn eisen - maar zoals gezegd: de h110m heeft eerst bios-upgrade nodig voor de g4560 las ik hier al - en ik wil daar niet mee beginnen klooien =)
Ik verwacht op dat vlak wel nog enigszins te kunnen besparen.
Ook besef ik dat die voeding misschien wat outdated kan zijn, maar als functioneel maar in orde is, is dat voorlopig voldoende. Ik kan in de nabije toekomst wel nog bekijken om die te vervangen.
Alvast bedankt voor de moeite om met mij mee te denken
Gamen, coden en heel af en toe wat videobewerking.
Nuances:
- ik verwacht niet de laatste games op Ultra te kunnen spelen. Als ik pakweg Overwatch bij stabiele +60 FPS op degelijke settings kan spelen, is dat al fijn.
- het videobewerken betreft heel amateuristisch wat stuff vanop GoPro bij mekaar plakken, geen 4k-content.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Strak budget momenteel, net huis gekocht enzo.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yup, case, SSD en voeding. Indien mogelijk, uiteraard.
Case: pricewatch: Sharkoon MS140
Voeding: pricewatch: Corsair CX430M
SSD: eentje van Samsung, 256Gb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale eisen. Als het niet te luid is en niet teveel verbruikt, is dat mooi meegenomen uiteraard.
Looks doen er voor mij helemaal niet toe trouwens. Hoe minder m'n desktop er als een ruimteschip uit ziet, hoe liever zelfs.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
- Compatibiliteits-check: zowel hardware als software (bv. cpu met bios vh mobo zoals msi h110m stock niet botert met de g4560)
- Bottleneck-check
- Betere "bang for your buck"-check
De onderdelen die ik heb uitgekozen zijn dus:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Gigabyte GA-H270M-DS3H | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 192,95 | € 192,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 61,- | € 61,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 410,90 | |
De GTX 1060 3Gb is lichtjes beter dan de RX 470... ietsje duurder wel (20 EUR), maar toch de moeite?
Ik denk wel dat mobo misschien wat overkill is naar mijn eisen - maar zoals gezegd: de h110m heeft eerst bios-upgrade nodig voor de g4560 las ik hier al - en ik wil daar niet mee beginnen klooien =)
Ik verwacht op dat vlak wel nog enigszins te kunnen besparen.
Ook besef ik dat die voeding misschien wat outdated kan zijn, maar als functioneel maar in orde is, is dat voorlopig voldoende. Ik kan in de nabije toekomst wel nog bekijken om die te vervangen.
Alvast bedankt voor de moeite om met mij mee te denken
[ Voor 7% gewijzigd door shyheim op 16-04-2017 16:58 ]
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-