Toon posts:

Lego / Meccano alternatief voor prototyping?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal ideeën voor electronica projectjes, maar ik weet niet waar ik deze mee moet gaan bouwen. Ik ben helaas niet grafisch onderlegd dus een 3d printer kopen lijkt me niet echt een optie en schiet qua prijs ook z'n doel voorbij.

Op internet zie ik dat mensen veel met lego bouwen of meccano, meccano lijkt geschikt voor een opstelling die ik in m'n hoofd heb, maar om genoeg onderdelen te verzamelen ben ik misschien 3 bouwdozen verder.

Ik vraag me af hoe de mensen dat hier doen en/of je ergens losse onderdelen zou kunnen kopen. Het gaat me dan met name om de platte latjes met gaten... boutjes, moertjes en O ringen zijn wel te verkrijgen bij de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:37
Ik heb nog wel een zooi "nep-Meccano" (Temsi) liggen. Weet niet waar je woont, maar je mag het van mij op komen halen.

[ Voor 6% gewijzigd door DurkVell op 16-04-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldmx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 10:08
Je zou eens kunnen kijken naar "makeblock" is een soort uitgebreide mecano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57
Een ander alternatief is makerbeam. Hoewel dit net als makeblock niet erg goedkoop is.

Hout of MDF is ook goed te bewerken.

DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 20:38

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt maken maar makerbeam, of meer generiek de alumimium extrusieprofielen die in de machinebouw worden gebruikt zijn de professionele alternatieven voor meccano.
Kun je een voorbeeld geven van wat je wilt maken? Misschien kan iemand je dan iet specifieks suggereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Voor een 3d printer hoef je echt niet grafisch onderlegd te zijn :)
Pagina: 1