Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LittleBrittany
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-08 09:15
IK ben al enige tijd bezitter van een Canon T70 SLR met FD Objectieven, die ik ook gebruik op mijn MFT camera.
De redenen dat ik dit topic ben gestart is omdat nog nergens een concreet FD topic te vinden was in de Tweakers community.

Het topic is informatief bedoelt om ervaring te delen en vraagstukken op te lossen.

Info over Canon T70 uit April 1984
De tweede T-serie camera. De camera meegeleverd FD 35-70mm f / 3.5-4.5 lens of een FD 28-55mm f / 3.5-4.5.

Het grote LCD-scherm en toets-knoppen hadden een grote invloed op 35mm SLR camera's die daarop volgden. De T70 beschikt over sluitersnelheid prioriteit TTL AE, TTL multi-programma AE, en vooraf ingestelde diafragma AE. Het duale meetsysteem geeft een keuze centerweighted gemiddelde meting en deelmeting in het midden. In 1984, won de camera: The Good Design Award (van het ministerie van Internationale Handel en Industrie) en de Europese camera van het jaar.

Canon T80 kwam ui t in April 1985 En was de opvolger van de T70.
Canons eerste autofocus 35mm SLR camera. Het AF-systeem gebruikt een lineaire CCD-array voor het TTL contrast detectie. De opnamemodus kunnen worden geselecteerd met de pictogrammen op het externe LCD-paneel.

Voor het doseren en belichting, TTL multiprogramma AE ingestelde openingswaarde AE ​​met centerweighted gemiddelde dosering verschaft. Lenzen voor autofocus met de T80 worden AC lenzen genoemd. Deze lenzen had de FD mount en signaaloverdracht vermogen. Drie dergelijke lenzen beschikbaar waren: AC 50mm f / 1.8, AC 35-70mm f / 3.5-4.5, en AC 75-200mm f / 4.5.

[img]http://flynngraphics.ca/wp-content/uploads/2015/12/T90-3Q-2-Web-1.jpg

De laatste T-serie camera kwam uit in februari 1986.
Ontwikkeld als de top-van-de-line T-serie camera, de T90 is een multimodus spiegelreflexcamera met ingebouwde motoraandrijving. De vorm van het pentaprisma bult is een duidelijk kenmerk. In plaats van scherpe zoals op de vorige camera's, wordt dit afgerond met vloeiende lijnen. De camera is ontworpen om het nemen van foto's ten laste van de gebruiker via automatisering verminderen. Het doel voor een naadloze werking om te reageren op de wil van de gebruiker. Veel van de top-notch technologie bedacht voor deze camera was van 'vóór' de tijd.

De camera heeft drie meetsystemen om uiteenlopende opnameomstandigheden. Acht automatische belichting modes en twee handmatige belichtingsstanden die de T90 ook zeer veelzijdig maken. Drive activiteiten zijn verdeeld over drie kleine klokankermotoren om minder stroom te verbruiken. Met vier AA-batterijen, kan de ingebouwde motoraandrijving schieten op een maximum van 4,5 fps. Het was echt een top-of-the-line camera. In Japan, Was de bijnaam van deze camera: “Tank.”

LittleBrittany wijzigde deze reactie 27-05-2017 23:20 (83%)
Reden: Afbeeldingen worden niet vertoond.

BDSwann

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:49
Er is wel een Het grote analoog topic dat over alle merken heen gaat :)/

• LittleBrittany

Deze week schrijf ik verder over de Canon FD lenzen, om exact te zijn de FDn lenzen. Deze serie FD lenzen werd van 1979 tot en met 1995 geproduceerd, de laatst nieuw verschenen FD lens komt uit 1989.

Mijn favorieten, en meest gebruikte FDn lens is de 50mm f1.4. De combinatie met de Panasonic GH4 of de ''net nieuwere'' GH5, is net z'n legendarisch in gebruik als de sigma 18/35mm f1.8. Dat deze lenzen zo populair zijn geworden door DSLM gebruikers komt om dat ze volledig manueel zijn wat handig is bij video.
Ook zijn er veel Canon gebruikers die deze lenzen niet meer gebruiken sinds de FD mount niet compatibel is met het EOS systeem, behalve EOS M.

Het optische concept van deze lens is afkomstig van de FL50mm f / 1.4 II en FD50mm f / 1.4. Het realiseert tegelijkertijd meer compactheid en hoger contrast. Het is genaamd "de standaardlens van standaardlenzen", vanwege de hoge beeldkwaliteit. Het heeft een uitstekend kleurbalans, dat vrijwel identiek is aan de ISO aanbevolen referentiewaarde.

https://www.instagram.com...qc/?taken-by=julianxkevin

Photo's genomen bij de opening van de nieuwe A9 bij Badhoevedorp, met Panasonic GH4 en FD 50mm f1.4 zonder speed booster.

LittleBrittany wijzigde deze reactie 28-05-2017 14:10 (23%)

BDSwann

• D0gtag
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

quote:
htc-kevin-OSx schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:42:

Het optische concept van deze lens is afkomstig van de FL50mm f / 1.4 II en FD50mm f / 1.4. Het realiseert tegelijkertijd meer compactheid en hoger contrast. Het is genaamd "de standaardlens van standaardlenzen", vanwege de hoge beeldkwaliteit. Het heeft een uitstekend kleurbalans, dat vrijwel identiek is aan de ISO aanbevolen referentiewaarde.
Het stomme is, het is de reden waarom ik niet van canon FD's hou, tenzij het een 50/1.2 van de oudere generatie is met zijn gebreken :P . Ik heb al mijn FD lenzen weg gedaan en heb volgens mij heb ik nog een chrome nose 1.8 en 1.4 (meer voor het mooi) :9
Als ik een moderne lens wil ga ik gewoon de sony lenzen kopen of een zeiss zonder AF.
Ik hou van de de oude lenzen omdat deze juist gebreken hebben waardoor ze juist die mooie kleur renderen of die mooie bokeh genereren.
Canon (n)FD's naast een willekeurige andere moderne lens en je ziet het verschil niet (zoals je het verschil eigenlijk tussen merken en platformen ook niet meer ziet).

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• LittleBrittany
quote:
D0gtag schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:53:
[...]

Canon (n)FD's naast een willekeurige andere moderne lens en je ziet het verschil niet (zoals je het verschil eigenlijk tussen merken en platformen ook niet meer ziet).
Ik zie degelijk dat de FD veel mooiere bokeh produceren dan de gemiddelde AF lens. Ook focus pulling is veele maale makkelijker dan een E by wire ring dat op iedere Panasonic lens zit, menig veelal ieder AF lens.
Canon FD produceren goede kwaltijd voor weinig geld.
Ik praat dan nu wel voornamelijk vanuit een ''video perspectief''. dat is waar ik mijn lenzen het meest voor gebruik. Maar je maakt zeker een punt voor creativiteit met photo's om zalige zacht focus te behalen heb je oudere lenzen nodig, als Zeiss M42 of Leica M39.

BDSwann

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LittleBrittany

Vandaag schrijf ik over mijn meest gebruikte ''wide angle lens''.
Een 'echte uitblinker' van een lens in de FD lens serie is de FD 24mm f1.4 L lens het is nog steeds een van de snelste lenzen in groothoeklens categorie. De enige concurrent is de autofocus EOS versie lens uit 1997, en de nieuwere EOS versie II USM uit 2008. Het was ook het antwoord van Canon op vele verzoeken om fotojournalisten op het gebrek aan een hoge snelheid van diafragma en hoogwaardige lens prestatie, waarvan de 24mm vocaal afstand meestal hun favoriet is voor nieuws en fotojournalistiek.

24mm 1.4 L USM | EOS versie uit 1997.

Het creëren van een lens met een dergelijke hoge snelheid op deze vocaal afstand had geen problemen opgeleverd met de FD lens mount, maar het is een andere optische prestatie met een optimale prestatie. Een asferische lens werd gebruikt als het voorste element om hoge scherpte en hoge resolutie te creëren. Het is ook dit asferische element dat het onderscheidt van andere groothoeklenzen. Een van de moeilijkste kleuren situaties is 's nachts een buitenscène verlicht door ongeschermde wolfraam lampen.
Met gewone lenzen kunt u een merkbare mate van kleurranden verwachten, met als gevolg verlies van scherpte en juiste kleur weergave. De Canon FD 24mm f1.4 L heeft niet alleen een grote lichtverzamelkracht, maar het asferische element zorgt ook voor een superieure kleur, zelfs onder de moeilijkste omstandigheden. Best gebruikt onder een breed scala aan lichtomstandigheden en belooft briljante beelden ongeacht de situatie.

Canon FD 24mm f1.4 L kwam uit in december 1979.

BDSwann

Acties:
  • +1Henk 'm!
Volgens mij heb je http://www.mir.com.my/rb/...sources/fdlenses/24mm.htm door google translate gehaald ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:48
quote:
htc-kevin-OSx schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:22:

De enige concurrent is de autofocus EOS versie lens uit 1997, en de nieuwere EOS versie II USM uit 2008.
Leica heeft sinds 2008 ook een 24mm 1.4 evenals nikon sinds 2010. Denk dat je tekst uit begin 2008 komt :)

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

Acties:
  • +1Henk 'm!
Die van Leica is geen autofocus ;)
Een heel stuk nieuwer is de Sigma 20/1.4 die nog wat wijder is ook nog.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LittleBrittany
quote:
Mir is wel mijn bron ja. Maar ik heb geen gebruik gemaakt G translator. Heb de vertaling zelf geschreven. ;)

Ik zal binnen kort ook eens een video uploaden via private YouTube link. Van mijn FD verzameling video maak ik dan in combinatie met: Metabones FD speed booster en GH4 1080 200mps mode.

BDSwann

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11-11 18:18

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Dan wil ik je wel vragen je eigen tekst nog eens door te lezen, want in de vertaling is wel wat betekenis verloren gegaan. Daarnaast is het in de toekomst wel zo netjes om de gebruikte bronnen te noemen, want nu lijkt het wat op plagiaat. ;)

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik vind de insteek in het topic leuk, je hebt overduidelijk een passie voor FD lenzen en zelf ook een verzameling.

Vaak worden dit soort verzameltopics in overleg gedaan zodat er een goeie topic start gemaakt kan worden, iets wat in dit topic ontbreekt. Ook vertaal je nu (delen van) artikelen want die vertaling is vaak veel te letterlijk genomen om het "baseren op" te noemen naar mijn idee en zo makkelijk kom je er niet van af. Het copy-pasten van Mir heeft hier geen toegevoegde waarde en dus zul je zelf echt iets moeten schrijven of in ieder geval een betere structuur er in aanbrengen. Nu heeft het meer een schoolkrant structuur van "vandaag heb ik het over".

Wat ik zou aanraden:
- Maak een nieuw topic over je eigen verzameling en moedig anderen aan ook hun verzameling te laten zien
- Werk aan een nieuwe topic start met meer structuur, eigen teksten en maak het discussie waardig. We zijn geen wikipedia ;) Werk daarmee samen met de mods om tot een goeie topic start te komen.

Op de manier hoe het topic nu is zie ik het geen toekomst hebben en het niet vermelden van de bron + de (sorry) ontzettend slechte vertaling maak het er niet beter op.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LittleBrittany
quote:
Ventieldopje schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:07:
Vaak worden dit soort verzameltopics in overleg gedaan zodat er een goeie topic start gemaakt kan worden, iets wat in dit topic ontbreekt. Ook vertaal je nu (delen van) artikelen want die vertaling is vaak veel te letterlijk genomen om het "baseren op" te noemen
sorry voor de mis communicatie, ik kan er ook niks aan veranderen dat ik letterlijk communiceer. Net als jij niet kan weten dat ik het syndroom van Asperger heb.
quote:
Op de manier hoe het topic nu is zie ik het geen toekomst hebben en het niet vermelden van de bron + de (sorry) ontzettend slechte vertaling maak het er niet beter op.
Ik wil het graag verbeteren, en bron vermelding is inderdaad wel zo aardig.
Ik begin dit schrijven namelijk best leuk te vinden.

BDSwann

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:48
quote:
htc-kevin-OSx schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:26:
[...]
sorry voor de mis communicatie, ik kan er ook niks aan veranderen dat ik letterlijk communiceer. Net als jij niet kan weten dat ik het syndroom van Asperger heb.

[...]

Ik wil het graag verbeteren, en bron vermelding is inderdaad wel zo aardig.
Ik begin dit schrijven namelijk best leuk te vinden.
Ah oké, nee dat wist ik niet inderdaad ;) Met letterlijk bedoel ik dat je met veel dingen 1:1 vertaald terwijl dat met engels niet altijd gaat. Qua zinsopbouw en termen zit er wel verschil in. Neem bijvoorbeeld "unshielded tungsten lamps", wat je letterlijk vertaald als "ongeschermde wolfraam lampen" maar wat we eigenlijk vertalen als "onafgeschermde gloeilampen". Ook hebben we het niet over een "vocale afstand" maar een focale afstand, anders denken mensen dat lenzen kunnen zingen :Y)

Geeft allemaal niks maar het is beter om je topicstart eerst als klad te schrijven en deze te bespreken met een moderator zodat er een goeie topic start gemaakt kan worden zonder dit soort foutjes.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True