Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zoek een nieuwe laptop die ik voornamelijk ga gebruiken voor surfen/mailen, eventueel een keer een foto bewerken in Photoshop of Illustrator. Videobewerking is niet het heel belangrijk, maar iets simpels mag wel kunnen. De laptop neem ik soms mee naar de universiteit. Het budget is ongeveer 500-700 euro, al geldt hier wel, liever 750 euro uitgeven als de laptop langer mee kan gaan. Ik heb niet een grote voorkeur voor een merk.
Zelf heb ik al redelijk lang gezocht (o.a. via tweakers vergelijken) en heb ik 2 opties gevonden die mij (voorlopig) het meest aanspreken, oa door de prijs en kwaliteit:
https://www.laptopshop.nl...ml#product_specifications

Ik kreeg te horen dat ik het beste een i5-laptop kon kopen. Al schijnt de processor AMD8 daar vrijwel gelijkwaardig aan te zijn qua snelheid. (iets met GPU :? ). Wat zouden jullie aanraden?

Ontzettend bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:49:
Hallo,
Ik zoek een nieuwe laptop die ik voornamelijk ga gebruiken voor surfen/mailen, eventueel een keer een foto bewerken in Photoshop of Illustrator. Videobewerking is niet het heel belangrijk, maar iets simpels mag wel kunnen. De laptop neem ik soms mee naar de universiteit. Het budget is ongeveer 500-700 euro, al geldt hier wel, liever 750 euro uitgeven als de laptop langer mee kan gaan. Ik heb niet een grote voorkeur voor een merk.
Zelf heb ik al redelijk lang gezocht (o.a. via tweakers vergelijken) en heb ik 2 opties gevonden die mij (voorlopig) het meest aanspreken, oa door de prijs en kwaliteit:

Ik kreeg te horen dat ik het beste een i5-laptop kon kopen. Al schijnt de processor AMD8 daar vrijwel gelijkwaardig aan te zijn qua snelheid. (iets met GPU :? ). Wat zouden jullie aanraden?

Ontzettend bedankt!
Ga hier eens mee aan het stoeien qua samenstelling:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Dan ik zonder HDD aanvinken en de Crucial MX300 525Gb M.2 SSD (+169,00€) aanvinken, of de iets goedkopere Intel SSD 600P Series 256Gb M.2 (@ 1.570/540MB/s) (+119,00€) als je geen 525 Gb opslag nodig hebt. ;)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Welk universiteit?
TU?

Trein?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:33:
[...]
Ga hier eens mee aan het stoeien qua samenstelling:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Dan ik zonder HDD aanvinken en de Crucial MX300 525Gb M.2 SSD (+169,00€) aanvinken, of de iets goedkopere Intel SSD 600P Series 256Gb M.2 (@ 1.570/540MB/s) (+119,00€) als je geen 525 Gb opslag nodig hebt. ;)
Dankjewel! :) Wat is de reden dat je die als basismodel koos en niet bijv https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen ?

Ik ben wel benieuwd wat je mening is over die Medion laptop van Coolblue.

Verwijderd

Topicstarter
Rijksuniversiteit Groningen. Software zoals R-studio, Illustrator en Photoshop zouden erop moeten kunnen draaien.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:55:
[...]

Dankjewel! :) Wat is de reden dat je die als basismodel koos en niet bijv https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen ?

Welk laptop? Die ene met scherm van 1366 x 768 pixels :? Nee, doorzoeken naar een 1080x1920. Maar dat is mijn mening.
Verder is een TN-scherm prut, je moet IPS-scherm of beters hebben.

Ik heb wel een Medion x6601 (N155RD1-M) en dat is hetzelfde als de Clevo N150RD. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 16-04-2017 17:40 ]

Trein?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:55:
[...]

De videokaart.

Medion is Clevo, en dus zou ik dan voor 'zelf samenstellen' kiezen. ;)

• MedionAkoya

MedionAkoya

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:35:
[...]
De videokaart.

Nee, Medion is Lenovo. Of heb ik het fout?
Medions laptops en desktops komen uit fabrieken van Lenovo, MSI en Clevo.

Trein?

Verwijderd

MedionAkoya schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:38:
[...]

Zou kunnen. Ik weet niet beter dan dat Medion uit de Clevo fabriek afkomstig is.

Verwijderd

Topicstarter
MedionAkoya schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:30:
[...]

Welk laptop? Die ene met scherm van 1366 x 768 pixels :? Nee, doorzoeken naar een 1080x1920. Maar dat is mijn mening.
Verder is een TN-scherm prut, je moet IPS-scherm of beters hebben.

Ik heb wel een Medion x6601 (N155RD1-M) en dat is hetzelfde als de Clevo N150RD. 8)7
Ja, die met 1366 x 768 pixels. Momenteel heb ik ook dat formaat, dacht dat dat standaardmaat was, maar 1080 x 1920 is dus beter. Wat is het verschil tussen TN-scherm en IPS? De eerste is mat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:35:
[...]
De videokaart.

Nog nooit gehoord van het merk Clevo! Eigenlijk ben ik meer van het kopen in een winkel (Coolblue, Mediamarkt) ivm als er iets is kan je er zo even heen, maar ik ga het wel meenemen in de vergelijking. Als dat beter is...Best moeilijk om een beslissing te nemen. Je neemt hem toch voor 5 jaar.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Waarom heb je voor de laptops gekozen die je in de topicstart hebt gezet? Ik begrijp dat je niet heel veel verstand hebt van laptops en componenten. Ik zou je de volgende algemene adviezen willen meenemen die belangrijk zijn in de keuze voor een laptop. Allereerst: de vorm. Wil je de laptop vaak meenemen en moet ie lang op een acculading kunnen werken probeer hier dan prioriteit aan te geven. Dat betekent vaak een kleiner schermdiagonaal (je hebt nu twee laptops van 15,6", dat kan nog vrij groot zijn als je hem iedere dag mee wilt nemen naar college). Daarnaast is het slim om te kijken naar gewicht en de accucapaciteit.

Ten tweede het scherm: tegenwoordig zou ik iedereen aanraden in ieder geval een full HD scherm te nemen (1920x1080pixels) hier kun je meer op zien dan op een lagere resolutie scherm (zoals de Medion). Ook is het slim op de scherm techniek te letten. TN schermen hebben over het algemeen minder mooie kleuren en minder goede kijkhoeken dan een IPS scherm. Dat laatste is dus wel aan te raden.

Ten derde: de CPU, je gaf zelf al aan een i5 te willen. Met de werkzaamheden die jij met je laptop aan geeft te willen verrichten zal dit ruimschoots voldoende zijn. Let hierbij wel op welke generatie je i5 is. Bv: een i5 7xxx is van de nieuwste generatie, waarbij het eerste nummer achter 'i5' dus het generatie nummer aangeeft.

Ten vierde: een SSD. Een SSD is simpel gezegd een digitale versie van de hardeschijf en levert snellere opstarttijden op, is niet gevoelig voor vallen en stoten en is tegenwoordig ook niet meer te missen.

Ten vijfde kun je nog kijken naar het werkgeheugen, hierbij is 8GB voor jouw werkzaamheden ruimschoots genoeg.

Probeer met deze tips nog eens wat rond te zoeken in de Pricewatch, ik weet zeker dat je dan betere opties tegenkomt dan wat je nu hebt gevonden. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitgebreide reactie, ik zal deze opties draaien in de Pricewatch!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
MedionAkoya schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:38:
[...]

Ja, Medion is een merknaam die in het bezit is van Lenovo.

Huawei P30

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu deze 2 opties:
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020930) (met IPS, SSD, 8 GB werkgeheugen, i5)
pricewatch: HP 15-ay129nd

Denken jullie dat ik voor 700 euro nog een betere kan krijgen, of kan ik met deze specificaties nog een goedkopere krijgen? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog deze tegengekomen die Coolbue aanraadt.
https://www.laptopshop.nl...510-15ikb-80sv00k5mh.html
Wat is verstandiger, toch maar gaan voor een laptop met iets meer geheugen en dan geen IPS scherm of is 256 gb wel genoeg? Zelf heb ik nu een 500 GB HDD schijf.

En een vergelijking met deze? Welke wint het dan qua kwaliteit?
pricewatch: Peaq PNB P2015-I5N1

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 13:05 ]

Verwijderd

Ik zou voor de HP gaan, veel bang for the buck bij een betrouwbaar merk. Medion is een B-merk (de budgetlijn van Lenovo waar waar het kan bespaard wordt op bouwkwaliteit/onderdelen).

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
En als je Le Novo als merk vergelijkt met HP? Vind je dat wel een sterk merk? Ik weet alleen dat de Aldi vaak Medion verkoopt. Peaq is dan weer het merk van alleen de Mediamarkt.
Bijv. de LeNovo van dat bericht van 30 april 12:57.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:37:
En als je Le Novo als merk vergelijkt met HP? Vind je dat wel een sterk merk? Ik weet alleen dat de Aldi vaak Medion verkoopt. Peaq is dan weer het merk van alleen de Mediamarkt.
Bijv. de LeNovo van dat bericht van 30 april 12:57.
Het lijkt mij verstandig dat je zelf eens gaat kijken en vooral 'voelt' aan verschillende merken laptops bij BCC of iets dergelijks. Iedereen heeft uiteenlopende, en vooral persoonlijke voorkeuren. Merken als HP en Lenovo zijn gewoon voorradig in elektronicazaken. Tevens zou je ook nog eens kunnen bellen met Paradigit en vragen naar de voor- en nadelen van beide merken. ;)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Lenovo is niks mis mee. Bij ons op het bedrijf hebben ze Lenovo en Dell als zakelijke laptops waartussen je kan kiezen. Met beide is er niks mis.

Ook dat je een IPS paneel moet hebben is zever. Er zijn ook goede TN panelen en hier geld beter een goed TN paneel dan een bagger IPS paneel. Je zit per definitie recht voor een laptop, dus de grote kijkhoeken zal je boeien.
Een 15" laptop is niet groot genoeg om echt veel voordeel te hebben van een IPS paneel.

Mijn laptop heeft nu toevallig wel een IPS paneel maar mijn zakelijke laptop heeft een TN paneel en dat ziet er ook goed uit.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verona27 schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:50:
Ten tweede het scherm: tegenwoordig zou ik iedereen aanraden in ieder geval een full HD scherm te nemen (1920x1080pixels) hier kun je meer op zien dan op een lagere resolutie scherm (zoals de Medion). Ook is het slim op de scherm techniek te letten. TN schermen hebben over het algemeen minder mooie kleuren en minder goede kijkhoeken dan een IPS scherm. Dat laatste is dus wel aan te raden.
Dat IPS panels betere kijkhoeken hebben dan TN panels is doorgaans inderdaad waar, maar dat IPS panels ook betere kleuren hebben is tegenwoordig vaker niet waar dan wel. Waarom? Er zijn super low-end IPS panels tegenwoordig en die zul je ongetwijfeld gaan tegenkomen in < 1000 euro laptops. sRGB bereiken van 45% zijn niet ongebruikelijk in IPS panels dus een IPS scherm is zeker niet per definitie een mooier scherm.

Het enige echte voordeel van cheap IPS panels zijn de kijkhoeken en mogelijk een iets beter contrast. Maar een cheap IPS panel komt no way in de buurt van een IPS panel die je gaat vinden in high-end laptops.

Dus ja, ik snap je punt, een cheap IPS panel is vaak wel beter dan een cheap TN panel. Maar als ik moest kiezen tussen een cheap IPS panel en een high-end TN panel dan zou ik voor de laatste gaan. IPS hoeft in dit soort laptops dus ook niet automatisch een mooi scherm te betekenen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd gewacht, omdat ik op den duur zo veel voorbij zag komen die net niet alle specificaties hadden of die te duur waren.
Ik zag nu dat deze Mediamarkt een 'megadeal' had..
http://www.mediamarkt.nl/...b-80yl00hwmh-1515208.html
Wat vinden jullie van de specificaties en de prijs? IPS, SSD, 8 GB werkgeheugen, 1.128 GB hardeschijf I5 7200.
Pagina: 1