Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een nieuwe iPhone 7 aan te schaffen door mijn abonnement te verlengen bij Tele2.
Ben nu alleen nog op zoek naar een geschikte verzekering. Heb nu zelf bijna 2 jaar mijn iPhone 5s, die ik (durf niet te zeggen hoevaak) meerdere keren heb laten repareren, waar ik veel geld aan kwijt ben geweest. Nu zoek ik een verzekeraar die valschade, krasschade en waterschade dekt, die snel is met repareren of waar ik evt. ook met een factuur van reparatie terechtkan. Iemand goede ervaringen met een verzekeraar?

MVG

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:44
Applecare +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:52
Geen inboedel of reisverzekering die dit dekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:22:
Ik sta op het punt om een nieuwe iPhone 7 aan te schaffen door mijn abonnement te verlengen bij Tele2.
Ben nu alleen nog op zoek naar een geschikte verzekering. Heb nu zelf bijna 2 jaar mijn iPhone 5s, die ik (durf niet te zeggen hoevaak) meerdere keren heb laten repareren, waar ik veel geld aan kwijt ben geweest. Nu zoek ik een verzekeraar die valschade, krasschade en waterschade dekt, die snel is met repareren of waar ik evt. ook met een factuur van reparatie terechtkan. Iemand goede ervaringen met een verzekeraar?

MVG
Eigen woning (huur/koop?) dan zul je vast en zeker een inboedel verzekering hebben, die van mij dekt mobiele apparatuur zoals een smartphone/tablet. Hierbij heb ik 50 euro eigen risico. ''Thuis'' apparatuur waaronder dan weer wel de laptop heb ik geen eigen risico.
Of er een verzekering is die krasschade uitkeert, die bestaan denk ik niet (tenzij ze binnen een week de deuren willen sluiten natuurlijk xd).

Tegenwoordig hoor ik niks anders dan het gebruik van de inboedelverzekering voor de mobiele telefoon, dus steeds meer (misschien wel alle?) inboedel verzekeraars dekken dit.

Ik kan gewoon naar een reparatiebedrijf gaan om mijn toestel te laten repareren, de factuur stuur ik door en klaar dat was het.
Een collega van mij moest naar een bepaald reparatiebedrijf van zijn inboedel verzekeraar, dat was 1 grote ellende (iPhone 7 scherm gebarsten, laten maken, 2 weken later accu problemen en hij stond voor paal in de Apple winkel. Er zou een imitatie scherm gebruikt zijn = geen garantie meer op het toestel).
Verzekeraar doet niks aan de accu, Apple doet ook niks want het toestel heeft geen garantie meer (wegens het scherm).. Dus moet hij maar ergens een accu betaald laten plaatsen.

Enige waar je dus mee moet opletten is dat je zelf mag bepalen waar het toestel gemaakt gaat worden, stel je hebt een verzekeraar die jou wel even verteld waar de reparatie uitgevoerd dient te worden, dan is de kans groot dat je bij een ''slecht/goedkoop'' bedrijf terecht komt met alle gevolgen van dien (zoals bij mijn collega). De verzekeraar moet jou of de vrijheid geven waar je het laat maken, of ''samenwerken'' met de officiële Apple store in bijv Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madmama
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
Is het niet zo dat ze dan max 3x repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:44
Dat zou ik niet weten, zou dat niet genoeg zijn dan?😜 misschien minder gooien met je mobiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madmama
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
blackspeedy schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:32:
Dat zou ik niet weten, zou dat niet genoeg zijn dan?😜 misschien minder gooien met je mobiel
Voor mij wel, ik ben in de 18 jaar dat ik nu telefoons bezit pas 1x met een kapot scherm bij een schadehersteller geweest, genoeg reden om geen verzekering af te sluiten, gezien de OP is ts er al heel veel vaker geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

LopendeVogel schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:40:
[...]

Eigen woning (huur/koop?) dan zul je vast en zeker een inboedel verzekering hebben, die van mij dekt mobiele apparatuur zoals een smartphone/tablet. Hierbij heb ik 50 euro eigen risico. ''Thuis'' apparatuur waaronder dan weer wel de laptop heb ik geen eigen risico.
Of er een verzekering is die krasschade uitkeert, die bestaan denk ik niet (tenzij ze binnen een week de deuren willen sluiten natuurlijk xd).

Tegenwoordig hoor ik niks anders dan het gebruik van de inboedelverzekering voor de mobiele telefoon, dus steeds meer (misschien wel alle?) inboedel verzekeraars dekken dit.

Ik kan gewoon naar een reparatiebedrijf gaan om mijn toestel te laten repareren, de factuur stuur ik door en klaar dat was het.
Een collega van mij moest naar een bepaald reparatiebedrijf van zijn inboedel verzekeraar, dat was 1 grote ellende (iPhone 7 scherm gebarsten, laten maken, 2 weken later accu problemen en hij stond voor paal in de Apple winkel. Er zou een imitatie scherm gebruikt zijn = geen garantie meer op het toestel).
Verzekeraar doet niks aan de accu, Apple doet ook niks want het toestel heeft geen garantie meer (wegens het scherm).. Dus moet hij maar ergens een accu betaald laten plaatsen.

Enige waar je dus mee moet opletten is dat je zelf mag bepalen waar het toestel gemaakt gaat worden, stel je hebt een verzekeraar die jou wel even verteld waar de reparatie uitgevoerd dient te worden, dan is de kans groot dat je bij een ''slecht/goedkoop'' bedrijf terecht komt met alle gevolgen van dien (zoals bij mijn collega). De verzekeraar moet jou of de vrijheid geven waar je het laat maken, of ''samenwerken'' met de officiële Apple store in bijv Amsterdam.
Idem hier. Onze inboedelverzekering had de optie om wereldwijd kostbaarheden zoals notebooks, tablets, telefoons, camera's, e.d. te verzekeren. Uit eigen ervaring werkt dit fijner dan die specifieke verzekeringen die ze aanbieden bij de telecomwinkels.

Let wel op met maximum bedragen, als je een low-budget verzekering neemt willen ze nog al eens een laag maximaal verzekerd bedrag aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Deze vraag wordt geregeld gesteld. Als je zoekt naar verzekering vind je al de nodig topics die dit onderwerp bespreken. Lees die topic 'ns door, en als je er niet uitkomt mag je een nieuw topic openen. Het beste kun je dit in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan doen, aangezien dat subforum meer bedoeld of voor verzekeringen, terwijl dit subforum (onder andere) meer voor de iPhone zelf is bedoeld :) Dit topic gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.