Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:22:
Ik sta op het punt om een nieuwe iPhone 7 aan te schaffen door mijn abonnement te verlengen bij Tele2.
Ben nu alleen nog op zoek naar een geschikte verzekering. Heb nu zelf bijna 2 jaar mijn iPhone 5s, die ik (durf niet te zeggen hoevaak) meerdere keren heb laten repareren, waar ik veel geld aan kwijt ben geweest. Nu zoek ik een verzekeraar die valschade, krasschade en waterschade dekt, die snel is met repareren of waar ik evt. ook met een factuur van reparatie terechtkan. Iemand goede ervaringen met een verzekeraar?
MVG
Eigen woning (huur/koop?) dan zul je vast en zeker een inboedel verzekering hebben, die van mij dekt mobiele apparatuur zoals een smartphone/tablet. Hierbij heb ik 50 euro eigen risico. ''Thuis'' apparatuur waaronder dan weer wel de laptop heb ik geen eigen risico.
Of er een verzekering is die krasschade uitkeert, die bestaan denk ik niet (tenzij ze binnen een week de deuren willen sluiten natuurlijk xd).
Tegenwoordig hoor ik niks anders dan het gebruik van de inboedelverzekering voor de mobiele telefoon, dus steeds meer (misschien wel alle?) inboedel verzekeraars dekken dit.
Ik kan gewoon naar een reparatiebedrijf gaan om mijn toestel te laten repareren, de factuur stuur ik door en klaar dat was het.
Een collega van mij moest naar een bepaald reparatiebedrijf van zijn inboedel verzekeraar, dat was 1 grote ellende (iPhone 7 scherm gebarsten, laten maken, 2 weken later accu problemen en hij stond voor paal in de Apple winkel. Er zou een imitatie scherm gebruikt zijn = geen garantie meer op het toestel).
Verzekeraar doet niks aan de accu, Apple doet ook niks want het toestel heeft geen garantie meer (wegens het scherm).. Dus moet hij maar ergens een accu betaald laten plaatsen.
Enige waar je dus mee moet opletten is dat je zelf mag bepalen waar het toestel gemaakt gaat worden, stel je hebt een verzekeraar die jou wel even verteld waar de reparatie uitgevoerd dient te worden, dan is de kans groot dat je bij een ''slecht/goedkoop'' bedrijf terecht komt met alle gevolgen van dien (zoals bij mijn collega). De verzekeraar moet jou of de vrijheid geven waar je het laat maken, of ''samenwerken'' met de officiële Apple store in bijv Amsterdam.