Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:18
Ik zit nu al een tijdje met een vraag van een collega. Hij wou eerst een desktop, maar is van gedachten veranderd en wilt nu definitief een laptop. Hij wilt met name Football Manager 2017 kunnen spelen erop en indien nodig maybe nog wat andere spellen zoals Mortal Kombat, Battlefield/Call o Duty etc. Maar de main game is echt Football Manager 2017.
Ik zit dan dus ook te kijken naar een laptop met minimaal een GTX950M. Heel klein kans dat een 1050 nu ook al want de budget is niet meer max €800, maar tussen de €800 - €950. Het liefst zo min mogelijk natuurlijk.

Wat ga je met je laptop doen?
Dagelijkse taken en wat games spelen, met name Football Manager.

Wat is je budget?
Budget is momenteel tussen de € 800 - €950

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
DIt is niet echt van belang, maar een laptop rond de 2kg zou wel goed zijn. Hij heeft het er niet over gehad dat die het zou meedragen oid. Zal 9/10x thuis gebruikt in plaats van onderweg of op locatie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merkvoorkeur, maar hij is geschrokken van Lenovo.
Ik had hem de pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH van de BBG febrauri aangeraden met een GTX850M. Hij had het voor € 799 bij de BCC gekocht, maar is gisteren al geretourneerd omdat er iets mis was met de batterij. Hij gaf altijd 4 uur aan, zelfs na een volle lading maar liep na een uur al leeg telkens. Vandaar de slechte nasmaak van een Lenovo.

In een ander topic zag ik deze genoemd worden: http://shop.lenovo.com/nl...pad/legion-y-series/y520/
Dus ongeveer deze: pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004UMH
De Y520 heeft een 1050 en hij is momenteel voor € 875 te verkrijgen met de code: LEGION.
De processors van de bovenstaande Lenovo's zijn waarschijnlijk wel overkill voor hem, geen idee of FM2017 veel processor power vergt.

Andere opties die ik heb gevonden zijn 2 Medions met een GTX950M:
pricewatch: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty)
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020930)

De Medions zijn wat lichter dan de Lenovo's, zo'n 400 gram ongeveer, maar ze hebben een U processor, wat minder krachtig is dan die van de Lenovo's. Zal ook wel voldoende zijn denk ik voor hem.
En bij de P6679 lees ik bij 2 reviews dat de fan snel aanslaat.

Ik heb nu dus de volgende lijst: https://tweakers.net/pric...455;661697;742839;667789/
Ik neig op dit moment naar die Lenovo Y520, maar het is een hoop geld voor hem. het is ook meer omdat de Y520 het nieuwste van de nieuwste heeft. En hij vindt het uiterlijk niet 'mooi', omdat het een gamelaptop is. Daarom zag die ook af van de pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-FY079T.

Of naar de medion P6679.

Wie o wie kan me helpen ermee?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Musta schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:36:
Ik zit nu al een tijdje met een vraag van een collega. Hij wou eerst een desktop, maar is van gedachten veranderd en wilt nu definitief een laptop. Hij wilt met name Football Manager 2017 kunnen spelen erop en indien nodig maybe nog wat andere spellen zoals Mortal Kombat, Battlefield/Call o Duty etc. Maar de main game is echt Football Manager 2017.
Ik zit dan dus ook te kijken naar een laptop met minimaal een GTX950M. Heel klein kans dat een 1050 nu ook al want de budget is niet meer max €800, maar tussen de €800 - €950. Het liefst zo min mogelijk natuurlijk.

Wat ga je met je laptop doen?
Dagelijkse taken en wat games spelen, met name Football Manager.

Wat is je budget?
Budget is momenteel tussen de € 800 - €950

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
DIt is niet echt van belang, maar een laptop rond de 2kg zou wel goed zijn. Hij heeft het er niet over gehad dat die het zou meedragen oid. Zal 9/10x thuis gebruikt in plaats van onderweg of op locatie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merkvoorkeur, maar hij is geschrokken van Lenovo.
Ik had hem de pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH van de BBG febrauri aangeraden met een GTX850M. Hij had het voor € 799 bij de BCC gekocht, maar is gisteren al geretourneerd omdat er iets mis was met de batterij. Hij gaf altijd 4 uur aan, zelfs na een volle lading maar liep na een uur al leeg telkens. Vandaar de slechte nasmaak van een Lenovo.

In een ander topic zag ik deze genoemd worden: http://shop.lenovo.com/nl...pad/legion-y-series/y520/
De Y520 heeft een 1050 en hij is momenteel voor € 875 te verkrijgen met de code: LEGION.
De processors van de bovenstaande Lenovo's zijn waarschijnlijk wel overkill voor hem, geen idee of FM2017 veel processor power vergt.

Andere opties die ik heb gevonden zijn 2 Medions met een GTX950M:
pricewatch: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty)
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020930)

De Medions zijn wat lichter dan de Lenovo's, zo'n 400 gram ongeveer, maar ze hebben een U processor, wat minder krachtig is dan die van de Lenovo's. Zal ook wel voldoende zijn denk ik voor hem.
En bij de P6679 lees ik bij 2 reviews dat de fan snel aanslaat.

Ik heb nu dus de volgende lijst: https://tweakers.net/pric...455;661697;742839;667789/
Ik neig op dit moment naar die Lenovo Y520, maar het is een hoop geld voor hem. het is ook meer omdat de Y520 het nieuwste van de nieuwste heeft. En hij vindt het uiterlijk niet 'mooi', omdat het een gamelaptop is. Daarom zag die ook af van de pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-FY079T.

Of naar de medion P6679.

Wie o wie kan me helpen ermee?
Ga hier eens mee aan het stoeien qua samenstelling. ;)

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Hij wilt helaas niet zoiets, maar een gewone laptop ddie hij ook in de mediamarkt ofzo kan zien. En geldt je herroepingsrecht als je van die site gebruik maakt? Aangezien de laptop dan op maat gemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Musta schreef op maandag 17 april 2017 @ 01:06:
Hij wilt helaas niet zoiets, maar een gewone laptop ddie hij ook in de mediamarkt ofzo kan zien.
Waarom precies? Een euvel als een defecte accu ga je hiermee niet achterhalen.
Daarentegen. Als hij de laptop wil zien om op basis van subjectieve waarnemingen, tot aankoop over te gaan, kunnen we per definitie geen passend advies geven.
En geldt je herroepingsrecht als je van die site gebruik maakt? Aangezien de laptop dan op maat gemaakt wordt?
Verwacht het inderdaad niet ivm maatwerk. Overigens, al mocht het mogelijk zijn, op basis waarvan zou je hier dan doen besluiten?
Specificaties/rekenkracht kun je vooraf uitzoeken. Sterker nog, kiezen voor maatwerk doet vermoeden dat je precies weet wat je nodig hebt.
Zou je dan de laptop willen terugsturen omdat de toetsen niet fijn aanvoelen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryceVL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 09:15
Musta schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:36:

Waar kun je deze laptop met de code bestellen? Op de site van Lenovo zie ik hier niets over.
Het is wel een scherpe prijs voor een laptop met 1050 kaart. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Switchie schreef op maandag 17 april 2017 @ 01:37:
[...]

Waarom precies? Een euvel als een defecte accu ga je hiermee niet achterhalen.
Daarentegen. Als hij de laptop wil zien om op basis van subjectieve waarnemingen, tot aankoop over te gaan, kunnen we per definitie geen passend advies geven.

[...]

Verwacht het inderdaad niet ivm maatwerk. Overigens, al mocht het mogelijk zijn, op basis waarvan zou je hier dan doen besluiten?
Specificaties/rekenkracht kun je vooraf uitzoeken. Sterker nog, kiezen voor maatwerk doet vermoeden dat je precies weet wat je nodig hebt.
Zou je dan de laptop willen terugsturen omdat de toetsen niet fijn aanvoelen?
Wat ik heb begrepen wilt hij het ook wilt kunnen zien en als dat niet kan ff uittesten en indien nodig terugsturen als het niet bevalt of als er zich een defect voordoet.
Ik denk dat een full voltage processor swso overkill is voor hem, dus neig er nu naar om hem de medion te adviseren. Zo komt die ook onder de 800 uit
BryceVL schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:36:
[...]

Waar kun je deze laptop met de code bestellen? Op de site van Lenovo zie ik hier niets over.
Het is wel een scherpe prijs voor een laptop met 1050 kaart. :9~
Als je de goedkoopste model of een van de andere modellen in je winkelwagen plaatst, kan je een ecode invoeren staat er rechts in je winkelwagen bij de prijs. Dan gaat er 75 af

[ Voor 53% gewijzigd door Musta op 17-04-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
-

[ Voor 100% gewijzigd door Musta op 17-04-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Musta schreef op maandag 17 april 2017 @ 01:06:
Hij wilt helaas niet zoiets, maar een gewone laptop ddie hij ook in de mediamarkt ofzo kan zien. En geldt je herroepingsrecht als je van die site gebruik maakt? Aangezien de laptop dan op maat gemaakt wordt?
Dan zou ik de nr 1 van de Pricewatch nemen, die Asus pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-FY079T en daar meteen een SSD van 95 euro bijzetten.

Of die Clevo ja. Daar heb je ook gewoon wet koop op afstand met herroepingsrecht op hoor. Daarentegen, als je een laptop in een Mediamarkt winkel koopt, en dus niet op de MM website, dan heb je geen herroepingsrecht.
Pagina: 1