Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 17:00
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon om muziek mee te luisteren.

Mijn criteria/eisen zijn:
- mogelijkheid voor bluetooth én bekabeld
- over-ear (denk ik)
- wordt gebruikt zowel op de fiets als op kantoor. Noise cancelling ben ik nog niet zeker over.

Mijn budget is ongeveer 250 euro, liefst niet veel hoger (300 is eigenlijk al te veel).

Ik heb zelf even rondgesnuffeld bij de Mediamarkt en kwam eigenlijk maar één goede kandidaat tegen: de Sony MDR-100ABN. Nog wat verder gezocht op de Pricewatch maar om eerlijk te zijn weet ik te weinig af van het audio/koptelefoon veld om te weten waar ik nu precies naar zoek 8)7

Welke vragen heb je hier nog over?
- Pros/cons van over-ear/on-ear voor mijn use-cases?
- Zelfde voor noise cancelling? De MDR-100ABN heeft een on/off switch voor noise-cancelling zodat ik deze kan uitschakelen op de fiets. Is dat een goed idee?
- Zijn deze headsets geschikt voor op de fiets? Zijn er die beter geschikt zijn?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gh0s7y schreef op zondag 16 april 2017 @ 02:49:
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon om muziek mee te luisteren.

Mijn criteria/eisen zijn:
- mogelijkheid voor bluetooth én bekabeld
- over-ear (denk ik)
- wordt gebruikt zowel op de fiets als op kantoor. Noise cancelling ben ik nog niet zeker over.

Mijn budget is ongeveer 250 euro, liefst niet veel hoger (300 is eigenlijk al te veel).

Ik heb zelf even rondgesnuffeld bij de Mediamarkt en kwam eigenlijk maar één goede kandidaat tegen: de Sony MDR-100ABN. Nog wat verder gezocht op de Pricewatch maar om eerlijk te zijn weet ik te weinig af van het audio/koptelefoon veld om te weten waar ik nu precies naar zoek 8)7

Welke vragen heb je hier nog over?
- Pros/cons van over-ear/on-ear voor mijn use-cases?
- Zelfde voor noise cancelling? De MDR-100ABN heeft een on/off switch voor noise-cancelling zodat ik deze kan uitschakelen op de fiets. Is dat een goed idee?
- Zijn deze headsets geschikt voor op de fiets? Zijn er die beter geschikt zijn?

Alvast bedankt! _/-\o_
Mijn kleine bijdrage: Over-ear of on-ear maakt niets uit behalve qua comfort en afmetingen. Veel mensen vinden over-ear comfortabeler maar een on-ear is compacter.
Qua geluidsisolatie is er geen verschil tussen on-ear en over-ear. Daarvoor moet je naar het verschil tussen open en gesloten modellen kijken. Gesloten modellen isoleren beter dan open modellen zodat je minder omgevingsgeluid hoort. Veruit de meeste koptelefoons zijn overigens open modellen.

Qua noisecancelling vind ik dat verkeer en noicecancelling niet samen gaan tenzij je levensmoe bent. Juist omdat noice cancelling vooral relatief monotoon geluid als dat van motoren weg filtert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
downtime schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:12:
[...]
Qua noisecancelling vind ik dat verkeer en noicecancelling niet samen gaan tenzij je levensmoe bent. Juist omdat noice cancelling vooral relatief monotoon geluid als dat van motoren weg filtert.
Dank voor je bijdrage!

Betreffende de noisecancelling, zou het dan beter te zijn om een koptelefoon te nemen met actieve noise cancelling, zodat hij ook uitgeschakeld kan worden? Ik denk dat ik het antwoord wel weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JevL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn ervaring voor een koptelefoon op de fiets is dat je een koptelefoon nodig hebt met 'filter' voor het windgeluid. Dus een koptelefoon met een soort openfoam aan de buitenkant die de wind filtert.
Zelf heb ik een goedkope Philips koptelefoon https://www.bol.com/nl/p/...81018737-9000000008187215
Voordeel op de fiets: licht en sluit je net helemaal af van de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 17:04
Ik heb zelf de Bose QuitetComfort 35 en hier ben ik erg content mee. Deze is momenteel 320 maar ik heb m voor 280 gekocht in een actie. Mocht je geen super haast hebben, zou ik op een vergelijkbare actie wachten. Maar ik ben niet helemaal objectief. Heb van de Quiet Comfort ook de in-ears geprobeerd en die waren ook erg prettig.

Een vriend van mij heeft kort geleden deTeufel Mute BT gekocht (die JevL ook aankaart), en hij zweert bij dit apparaat. Echter is hij niet perce een geluidsgoeroe, wellicht anders wat dingen bestellen en proberen?

Tip: Verder zou ik gaan voor een headphone met bediening zodat je muziekspeler in je zak kan blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:49

jeka

Support your local club.

Is het niet irritant/onveilig op de fiets dat je niks hoort? Ik zoek zelf ook zoiets maar twijfel of het handig is op de fiets in de stad.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
Super late reactie, ik heb de in mijn thread aangegeven Sony koptelefoon geprobeerd, maar uiteindelijk ontevreden geretourneerd.

Na verder zoeken uiteindelijk terechtgekomen op de Bang & Olufsen BeoPlay H7, welke ik nou al enige tijd heb, en ik ben er super tevreden mee.
Ik had hem toen voor €300, wat eigenlijk iets boven mijn budget lag, maar ik vind hem zo fijn dat ik het mezelf wel kan vergeven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54
Ik zou oppassen met NC en verkeer; je wil het overige verkeer nog wel kunnen horen.

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een wat budget-vriendelijkere optie: Ik ben zeer tevreden over mijn pricewatch: JBL E65BTNC (Zwart) (bij ING met rentepunten zelfs maar € 110). Enige 'nadeel' is dat de NC niet zo compatible is met windgeruis, dat wordt niet weggenomen, maar 'versterkt'. Niet veel, maar je merkt dat het zonder NC prettiger is in dat geval. De passieve demping is echter behoorlijk, voor op de fiets mogelijk zelfs iets teveel naar mijn zin ivm veiligheid.

Op kantoor werkt NC prima om geluiden van de airco etc te filteren, en ook van je collega's heb je een stuk minder last.

[ Voor 9% gewijzigd door Paul op 06-08-2018 13:19 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
In de B&O zit géén noise cancelling. Ik kan het verkeer nog goed horen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:53
Gh0s7y schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:54:
In de B&O zit géén noise cancelling. Ik kan het verkeer nog goed horen. :)
Noise cancelling is vooral voor het uitfilteren van monotoon geluid... (daarom is de vertaling in het Nederlands ook "ruisonderdrukking").
Verkeer is vooral geluid wat komt en gaat: auto nadert, passeert en rijdt weg, claxon, scooteraar die je uitscheldt omdat je niet uitkijkt etc. Daar kan zelfs de duurste noise-cancelling koptelefoon niets aan doen.
Als je echt geen omgevingsgeluid wilt horen, moet je deze van Watten hebben.
Pagina: 1