Ubiquiti Unifi opnieuw instellen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:39
Hallo,

Hoewel ik best wel wat ervaring heb met netwerken loop ik vast met de Unifi access points. Ik heb er 2
(AP AC Lite).
De devices zijn geïnstalleerd en werken opzich prima. Er is een gesloten en een gasten netwerk. Alleen , nu ben ik het wifi wachtwoord voor het gesloten netwerk kwijt en wil ik het dus opnieuw instellen.
Het installeren was een heel gedoe. Opnieuw installeren lijkt nog lastiger.
Als ik de modules reset, dan zijn ze binnen 1 minuut weer terug op de oude instellingen.

Als ik unifi discover open, dan zie ik beide AC.
Als ik dan reset kies, dan wordt de status "IP unreachable" (ok, zou kunnen)

Enige dat ik tot nu toe bereikt heb, is dat ik ook niet meer via "unify controller" een webpagina kan openen, omdat poort 8080 al door iets anders gebruikt wordt.

Heeft iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 10:55
Unifi moet je vanaf de Controller configureren.
Als je de ap's reset zonder ze uit de controller te verwijderen worden ze gewoon opnieuw provisioned en ben je weer terug bij af.
Je moet toegang zien te krijgen tot de controller, welke toegankelijk hoort te zijn op poort 8443 (https).

Vanuit de controller kun je dan verder.

Geen toegang tot de controller?

Dan moet je een nieuwe controller binnen het netwerk installeren, de oude off-line halen en de ap's resetten.
Mocht dit niet werken, dan kunnen we nog het e.e.a. via SSH proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waar heb je je controller draaien? Op een losse PC, een server, een cloud key o.i.d.? Daar moet je zijn voor je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is het geen optie om je huidige pw te achterhalen?
Weet dat het zowel op Android als Windows een peulenschil is om opgeslagen passwords naar voren te halen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:53
Je kan lokaal de controller installeren en de apparaten adepten. Of je kunt via SSH (WW nodig) de dingen een nieuwe cloud controller toewijzen en daar op een nieuwe site zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:39
Bedankt allemaal! Goed dat jullie me in de richting van de controller wezen.
Moest even in de settings file (system.properties ) de volgende regel toevoegen om het conflict met de 8080 poort op te lossen.
unifi.http.port=8888
Toen kon de controller opstarten en kon ik via de controller een browser openen om het netwerk in te stellen.
Blij dat ik het even gevraagd heb, want ik bleef ik kringetjes lopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02

lier

MikroTik nerd

Hij draait ook secure op poort 8443. Tip: leg je probleem uit, helpt makkelijker :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
lier schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:51:
Hij draait ook secure op poort 8443. Tip: leg je probleem uit, helpt makkelijker :)
Hoi,

Ik heb ook een unifi aangeschaft (acces point en switch). Het probleem is dat ik met de anroid app het accespoint kan zien en met de controller (windows) zie ik enkel de switch. Hoe kan ik op de controller ook het accespoint zien?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02

lier

MikroTik nerd

rudyhattem schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:23:
Hoi,

Ik heb ook een unifi aangeschaft (acces point en switch). Het probleem is dat ik met de anroid app het accespoint kan zien en met de controller (windows) zie ik enkel de switch. Hoe kan ik op de controller ook het accespoint zien?
Er kan maar een controller gebruikt worden. Je moet je accesspoint dus overzetten naar de controller op je Windows machine. De app kan je ook naar de controller op de Windows machine verwijzen.

offtopic:
Volgens mij had je deze vraag veel beter in dit topic kunnen posten:
\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur - Deel 2

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvhulzen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik wil mijn UniFi ook opnieuw instellen omdat ik de apparaten nu niet kan beheren via de Unifi Network App. En dat is wel handig. Echter als ik de apparaten zie (AC en switch) dan worden zij beheerd door een andere controller. Maar ik weet niet hoe ik ze kan overzetten. Sterker nog, ik weet niet eens hoe ik de andere controller kan benaderen.
In het verleden heb ik Windows 10 als controller gebruikt. Maar sinds ik een Cloudkey in gebruik heb wil ik het beheer anders regelen, via mijn telefoon/app. Maar ik krijg ze maar niet van de andere controller losgekoppeld.

Wat is een rigoureuze manier om het beheer door een andere controller te verbreken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kc--PfM_YW8bsm0GcgsjRoTeoU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fe2f89ScxiUGrGjqoq0kAHtv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:47
Reset knopje onder op het AP even induwen?
Pagina: 1