Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC ryzen of intel?

Pagina: 1
Acties:

• Amophix
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-01 19:40
Dit is wat ik heb samengesteld als nieuwe pc: wenslijst: Game PC nieuw

Allereerst, deze pc is goed genoeg om de komende jaren mee te gamen op 1080p met goede FPS? Ten tweede, ik heb veel gehoord over de Ryzen 5. Wat is beter voor deze pc, een i5 7500 of een Ryzen 5 1500X. Ik ga vooral met de pc gamen, welke is de betere keuze voor gamen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

De Ryzen 5 is vanwege de 8 threads toekomstbestendiger. Een i5 heeft het in BF1 MP al moeilijk.

De voeding kan makkelijk naar 400w.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
De 1500X gaat waarschijnlijk langer mee. Wel even 3000 mhz of 3200 mhz ram pakken. Daar heeft ryzen veel aan. Bij voorkeur G.skill. Zij maken gebruik van de juiste memory die.

Ik zou persoonlijk gaan voor de RX 480 of RX 580 die over een paar dagen uit zou komen. AMD doet het veel beter in DX12 dan Nvidia. Over een tijdje zijn alle nieuwe games DX12 of Vulcan. Beide hebben voordeel bij AMD

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:36

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:40:
De Ryzen 5 is vanwege de 8 threads toekomstbestendiger. Een i5 heeft het in BF1 MP al moeilijk.
Ik blijf dat soort opmerking toch wat eigenaardig vinden. Bij gelijke rekenkracht heb je het liefst zo min mogelijk (hardware) threads in een processor. Ik weet niet hoeveel prestatiewinst Ryzen boekt met zijn SMT, maar ik kan me niet aan het idee onttrekken dat met name de goedkopere Ryzen quadcores het niet alleen in single core prestatie afleggen tegen de duurdere i5's maar ook in totale rekenkracht.Desondanks, op dit moment biedt AMD in dat segment zeker meer waar voor zijn geld dan Intel.

[ Voor 6% gewijzigd door Tribits op 16-04-2017 16:09 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats