Valgjord vaatwasser stopt zonder melding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 09:14
Sinds deze ochtend heb ik problemen met mijn IKEA Valgjord vaatwasser van net 1,5 jaar oud. Na het starten van een programma houdt de vaatwasser er onverwachts mee op en geeft geen enkel teken van leven meer. Er staat nog wel een laagje water in (filters zijn schoon). Alleen een harde reset (stroom er af) blaast er weer leven in, maar het apparaat vertoont telkens hetzelfde gedrag. Aangezien het paasweekend is zijn de hulptroepen van de IKEA niet beschikbaar; heeft iemand misschien enig idee wat ik nu al zou kunnen doen om het apparaat weer werkend te krijgen? Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Zeehond op 18-08-2017 20:48)

• Xirt
Uiteindelijk een monteur alles door laten meten: kon niets vinden in het apparaat en hij vermoedde daarom dat het aan het stopcontact zou liggen. Ik heb nadat hij weg was uiteindelijk de kabels omgelegd en had geen problemen meer in de weken erna, dus nu onder de keuken op een andere groep aangesloten. Aparte is dat ik met geen enkel apparaat problemen ondervind op het stopcontact waar eerder de vaatwasser op aangesloten zat (en ik zie ook niets los zitten in het stopcontact). Misschien dat er net geen goed contact gemaakt werd of i.d. en dat dit apparaat daar extreem gevoelig voor is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Xirt,
Tot hoever komt de vaatwasser in het programma? Stopt hij vrijwel meteen of werkt hij bijv. eerst een kwartier? Gezien je schrijft dat er nog een laagje water in staat begrijp ik dat er eerst (gedeeltelijk) water wordt gepakt? Wordt er water weggepompt voordat hij stopt?

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
Hij stopte na een paar minuten. Daarna was er geen leven meer in te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat het water niet verwarmd wordt nadat de vaatwasser dit gepakt heeft waardoor hij stop hoewel ik dan wel iets van een foutcode zou verwachten.

200 fish found!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Is dit nog opgelost ik heb hetzelfde probleem nu

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xirt
Uiteindelijk een monteur alles door laten meten: kon niets vinden in het apparaat en hij vermoedde daarom dat het aan het stopcontact zou liggen. Ik heb nadat hij weg was uiteindelijk de kabels omgelegd en had geen problemen meer in de weken erna, dus nu onder de keuken op een andere groep aangesloten. Aparte is dat ik met geen enkel apparaat problemen ondervind op het stopcontact waar eerder de vaatwasser op aangesloten zat (en ik zie ook niets los zitten in het stopcontact). Misschien dat er net geen goed contact gemaakt werd of i.d. en dat dit apparaat daar extreem gevoelig voor is.
Pagina: 1