Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na eindelijk een camera en lenzen gekocht te hebben zou ik ze graag overal naar mee willen nemen. bij de camera heb ik ook een kleine cameratas bij gekregen waar de camera veilig in zit. deze steek ik dan ook steeds in mijn gewone rugzak.

nu zou ik graag de lenzen willen meenemen. iemand een tip voor deze veilig te transporteren of iets in elkaar puzzelen?

op internet vind ik er namelijk bijna niets over terug en enkel over de camera.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:47

Ravhin

no <root>...

Er zijn veel rugzakken die voldoende bescherming geven - naast dat je je camera er in kwijt kan. Merken als Lowepro en Kata. Als je dat niet wilt zijn er pouches beschikbar (sommige lenzen worden met een pouch geleverd) die je ook goed kan gebruiken.
Zelf maak ik gebruik van een Kata rugzak waar drie lenzen plus body+lens in kan. Met zo'n rugzak moet je nog steeds niet gooien en smijten, maar je verkrampt niet iedere keer als iemand tegen je aan stoot :)
edit: tegenwoordig is Kata opgegaan in Manfrotto: https://www.manfrotto.nl/products/camera-bags/nx

[ Voor 9% gewijzigd door Ravhin op 15-04-2017 21:14 . Reden: linkje ]

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:40
Gewoon een grotere camera(rug)tas halen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nTaqAHzCq2IXZ8p7Le7k8KKU/full.jpg

Iedere fotospeciaalzaak heeft wel een rek vol met dergelijke tassen. Niet alleen rugtassen, maar ook schoudertassen e.d. Gewoon eens rondkijken. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ooh enorm bedankt!

zo een camera rugzak zoek ik wel.
en zo een pouches kan ik op internet bestellen? dan gebruik ik deze even tijd terwijl als ik men lens met die pouches in men gewone rugzak steek dan zijn ze ook al wat goed afgeschermd of niet?
beter zo een rugzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb een grote Crumpler rugzak, een medium Crumpler rugzak en een kleinere Kata rugzak.

Mijn eigen ervaring: goedkope cameratassen heb je niks aan voor wat groter en/of zwaardere apparatuur. Beter een 2e hands goede tas I.M.O. dan die van dat plaatje. Als je een instap DSLR hebt zal het nog wel gaan maar de mijne neem ik eigenlijk nooit mee, altijd mijn grote baksteen O-)

Eind van het liedje, die kleinere gaat (altijd) overal mee naar toe. Het klitteband spul heb ik eruit gehaald, camera past er anders niet in (D700+grip en lens is niet klein...). Andere lenzen of flitser die meemoeten gaan in Roadwired R.A.P.S/Skooba wraps.

[ Voor 29% gewijzigd door dragon2 op 15-04-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Xander : ik snap dat het een reclamefotootje van de foto rugzak is, maar als je daadwerkelijk op die manier je objectieven er in doet, dan weet je zeker dat je je glaswerk beschadigt!
Als je de flap dichtdoet, dan kwak je gelijk harde onderdelen tegen het onbeschermde glaswerk aan. :-(

Altijd je objectieven MET deksels erop in zo'n lenspouch stoppen. Iets met dik, beschermend neopreen o.i.d. Ook vaak via AE, eBay voor een zacht prijsje te krijgen. En welk merkje er dan op zo'n lenszakkie staat, zal mij worst wezen.
Zorg er ook voor dat er nooit onderdelen IN de rugzak, rechtstreeks tegen de buitenzijde aanzitten (waar geen dikke stootrand zit), want dat zijn nou juist de plekken waar een stoot/slinger tegen een paal, op de stoep, of deurpost, ernstige gevolgen kan hebben voor de inhoud. Net een paar mm aan de andere kant van het rugzakmateriaal. :| (te weinig mm's om klappen tegen harde objecten te weerstaan)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 15-04-2017 23:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke super bedankt voor de tip :)

heb eveb liggen rondkijken en kom uit op deze site.
iemand een idee dat ze goed en betrouwbaar zijn ivm camera accesoires volgens de reviews wel precies :)

https://www.bhphotovideo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Verwijderd : Wow! Jij gaat helemaal in New York een foto rugzak bestellen? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehtweak schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:49:
Nee hehe :D de fotorugzak ga ik hier ergens bij een plaatselijke fotozaak bestellen :) maar ik wou dan voor een extra stevigheid een stel lens cases bestellen via deze site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:56:
[...]
Nee hehe :D de fotorugzak ga ik hier ergens bij een plaatselijke fotozaak bestellen :) maar ik wou dan voor een extra stevigheid een stel lens cases bestellen via deze site :)
Want die lenspouches zijn niet in Nederland te koop?? :+

Vergeet alsjeblieft niet de transportkosten, btw en invoerheffing die je kunt aftikken als je importeert uit de US.
Voor die paar pouches amper de moeite waard zou ik denken.

Nu heb ik zelf de vooral lenspouches van LowePro staat mij bij, maar ook Tamrac en dergelijke leveren stevig spul dat voor dit doel in een rugzak al snel mooi genoeg is.
Loop eens een goedgesorteerde fotozaak binnen om de stevigheid en prijs van die dingen te vergelijken en neem dan meteen je lenzen mee om te kunnen passen.

Dat is meteen het nadeel van onbekende online aankopen op dit gebied, je weet amper of het lekker gaat passen en de stevigheid van het schokabsorberend materiaal of waterdichtheid/stofdichtheid wil ik liever zelf vóór aankoop kunnen vaststellen.
Het wordt anders als je al een stel tassen hebt van een merk (zoals LowePro) en je al bekend bent met de eigenschappen van het materiaal en je in de catalogus kunt opzoeken wat de afmetingen moeten zijn van het nieuwe spul dat je zoekt.

Zelfs MediaMarkt is redelijk goed gesorteerd in niet al te dure tassen en pouches, voor LowePro zou ik even een echte fotozaak opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:49:
Zat fotografen die ik ken die weleens bij bhphoto besteld hebben, me included.

Maar inderdaad, ik heb zelf bij diverse grotere camerawinkels gestaan met mijn eigen cameraspullen mee, en passen maar. Cameratools, Fotokonijnenberg, Kamera Express. (Mediamarkt is budget spul maar ook daar heb ik weleens staan passen, ook eens voor een tablethoes, kijken ze je wel wat vreemder aan dan in een fotozaak...).

[ Voor 42% gewijzigd door dragon2 op 16-04-2017 07:17 ]

Pagina: 1