Toon posts:

Problemen met video kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens op deze zit ik al een tijdje te zoeken... In een PII 233 Mhz
Heb in een PC een videokaart vervangen wegens een defect ( s3 PCI ) Heb deze vervangen met een matrox Millenium II PCI
Deze kaart gaat max maar in 640-480 in 16 bits kleuren ... Normaal moet deze perfect meer aankunnen ... Maar deze weigert.
Ik heb de laatste drivers van de matrox geinstalleerd doch zonder resultaat ...
Nu denk ik dat de video drivers een beetje in de knoop liggen ...
Hoe zorg ik ervoor dat de driver sectie van
de video weer clean is ?
Zodat ik deze kaart in een hoger res kan laten draaien... Formateren mag niet aangezien deze pc data bevat die niet mag gewist worden . en backuppen is helemaal onbegonnen werk ..
Kan iemand me op pad helpen ??? ;(

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
vaag probleem. matrox mil 2 moet makkelijk op 1600x1200 kunnen. heeft je kaart wel een irq gekregen? probeer een oudere driver, de nieuwste is niet altijd de beste. probeer het uninstall progje van matrox, staat bij de util zooi. verder kun je wat inf files weggooien, zou niet te veel gaan rotzooien in je registry vanwege de data die op je bak staan :)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 17:58
Kan het er iets mee te maken hebben dat je monitor niet herkend wordt door je OS? Als er in windows bijvoorbeeld een Standard 640-480 monitor ingesteld staat, is dat ook de maximale resolutie. Kijk dus welk type monitor je OS denkt dat je hebt.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De monitor is het ook denk ik
heb ik zelf ook gehad :)
Toen kon ik nog geen GOT :'(

Verwijderd

Gooi eerst alles van je video kaart weg (in systeem beheer) en software menu. installeer dan de nieuwe drivers opnieuw